Visby/Gotland

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
är inte hösten och vintern snart slut? Börjar redan klia i gashanden. Vill till ringen o köra!!!
 

Waislo

Medlem
Gick med
29 Sep 2006
Ort
Visby
Hoj
1993 Yamaha XT 600
nu får kontokortet arbeta i vinter,, mycket kul man kan hitta på Ebay:D...
 

Visby

Broken strings
Gick med
15 Apr 2009
Ort
Visby
Hoj
Suzuki 750
Luciakörning på söndag den 13:e kl 15.00 :tummenupp

Samling på Statoil norr :krama
 

korpen

Korpen
Gick med
11 Dec 2009
Ort
Norra Gotland
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Lucia körning

Nu har man kört Lucia körningen runt i Visby innerstad.

Ja kände mig ju lite ensam då jag var den enda sporthojen bland dom som va där, men nu har man gjort det och kommit hem hel.

19 hojar tror jag att dom sa att det va...
 

Waislo

Medlem
Gick med
29 Sep 2006
Ort
Visby
Hoj
1993 Yamaha XT 600
såg en hoj me en tomte på förut faktiskt, lite ovanlig syn kan man säga!!
 

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
Nu har man kört Lucia körningen runt i Visby innerstad.

Ja kände mig ju lite ensam då jag var den enda sporthojen bland dom som va där, men nu har man gjort det och kommit hem hel.

19 hojar tror jag att dom sa att det va...

hehe vet hur det känns. inte för att min e så sportig men ändå. var inte så många sporthojar när jag körde på nationaldagsrundan. men var kul ändå. åkte t.o.m. ner till Lojsta slott med smc och då var man väldigt ensam sporthoj.

något jag har glömt göra är att klaga på alla nya hastigheter. urk vad trist med att alla vägar är typ 80 nu. är väl bara Bro rakan och toftavägen som fortfarande är 90. eller är det någon som kan rätta mig. och jobbigt det har blivit till Vibble nu. är juh alla hastighetsgränsermatt hållla reda på :(
 

Visby

Broken strings
Gick med
15 Apr 2009
Ort
Visby
Hoj
Suzuki 750
hehe vet hur det känns. inte för att min e så sportig men ändå. var inte så många sporthojar när jag körde på nationaldagsrundan. men var kul ändå. åkte t.o.m. ner till Lojsta slott med smc och då var man väldigt ensam sporthoj.

något jag har glömt göra är att klaga på alla nya hastigheter. urk vad trist med att alla vägar är typ 80 nu. är väl bara Bro rakan och toftavägen som fortfarande är 90. eller är det någon som kan rätta mig. och jobbigt det har blivit till Vibble nu. är juh alla hastighetsgränsermatt hållla reda på :(


Finns bara 3 st 90-vägar kvar på ön nu. Den vid Tofta, Visby mot Roma samt vid Lärbro norröver mot Fårösund.

Men så vitt jag vet så finns det ingen hastighetsbegränsning på Bro-rakan :hojraket
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Tjena alla Gotlandsbor, jag tänkte bara kolla lite hur pass mkt ni kör? är själv från Stockholm men har sommarställe på ön :) Nu lär det kanske inte köras så mkt såklart, men mot sommaren antar jag det är full rulle! Skulle vara kul om något arangeras sen i sommar, typ en en "guidad" tur bland alla vägar ni från ön kan visa på och rekomendera i princip. Kanske vägar utan så mkt turister (om nu sånt finns) ;)

Har atm 125 kort, men både ny båge och tungt kort kommer nu på våren.:tummenupp så vore sjukt kul att sammåka med lite folk där, sånt är alltid kul :yoparty

har även en bror som också fixar tung mc från lätt, så vi blir iaf 2 st som kommer åka runt å göra gotland osäkert ;p
 

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
Finns bara 3 st 90-vägar kvar på ön nu. Den vid Tofta, Visby mot Roma samt vid Lärbro norröver mot Fårösund.

Men så vitt jag vet så finns det ingen hastighetsbegränsning på Bro-rakan :hojraket

ok tack :). synd med alla 80.
hehe jo på Brorakan har man testat hur fort hojen går :)
 

Visby

Broken strings
Gick med
15 Apr 2009
Ort
Visby
Hoj
Suzuki 750
Gratis HLR , L-ABC utbildning på Gotland 13/3 :nurse

--------------------------------------------------------------------------------

Då första kursen blev fullbokad kommer här en ny chans....

Gratis utbildning den 13 mars kl 9.00 - 16.00 för SMC-medlemmar

Mer info och anmälan hittar ni under
www.svmc.se/gotland, school, fortbildning

Först till kvarn.....
 

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
Tjena alla Gotlandsbor, jag tänkte bara kolla lite hur pass mkt ni kör? är själv från Stockholm men har sommarställe på ön :) Nu lär det kanske inte köras så mkt såklart, men mot sommaren antar jag det är full rulle! Skulle vara kul om något arangeras sen i sommar, typ en en "guidad" tur bland alla vägar ni från ön kan visa på och rekomendera i princip. Kanske vägar utan så mkt turister (om nu sånt finns) ;)

Har atm 125 kort, men både ny båge och tungt kort kommer nu på våren.:tummenupp så vore sjukt kul att sammåka med lite folk där, sånt är alltid kul :yoparty

har även en bror som också fixar tung mc från lätt, så vi blir iaf 2 st som kommer åka runt å göra gotland osäkert ;p

Nästan överallt är det najsa hojvägar :banana:)
 

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Jag siktar på ny hoj till sommmaren och jag kör nästan varje dag de e väder för det.
Bara att skrika till så ordnar vi en fin tripp.
Nya hastigheter... gäller det även mc? Trodde alla hastigheter var till bilar...
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Jag siktar på ny hoj till sommmaren och jag kör nästan varje dag de e väder för det.
Bara att skrika till så ordnar vi en fin tripp.
Nya hastigheter... gäller det även mc? Trodde alla hastigheter var till bilar...

okej, soft. Första turen ner för oss lär bli lelleträffen som det ser ut! :tummenupp

Nu vill man bara ha vår så man kan köra upp och ta lappen :yoparty
 

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Du får väl haka på till ringen någon gång då oxå! Så grymt kul!
Jag vill oxå ha vår/sommmar/värme!!! Kliar i fingrarna att köra hoj nu. Vintern är allllllldeles för låååååång!
 

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
körskola

Är det sant att det bara finns en bra Bilkörskola och de andra suger? och vilken är det isf. tänkte jag skulle ta Bkort. lol har inte tagit det.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top