Visby/Gotland

Waislo

Medlem
Gick med
29 Sep 2006
Ort
Visby
Hoj
1993 Yamaha XT 600
besiktad o nu återställd me lull lull igen, första sporthojen på besiktningen för iår sa besiktningsgubben,, :D, blev två mil ida så man fick lugna abstinensen lite, ny styrdämp beställd, sen kan de bli vår!!!
 

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
hehe.. kan inte vänta på att få rulla ut första gången med nya bågen :gnissla Måste fixa uppkörning för tung bara, :huvet jävla idé med ett till mc kort kan man tycka när man redan har ett för lätt mc innan.. samt bil :brinnerup

Se nu till att gå in och boka riskutbildningen oxå. Har du inte gjort den får du inte köra upp även om du haft lätt kort innan. Vad jag hörde härromdagen så var det redan lite kö på den kursen vid Gotlandstrafikskola.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Se nu till att gå in och boka riskutbildningen oxå. Har du inte gjort den får du inte köra upp även om du haft lätt kort innan. Vad jag hörde härromdagen så var det redan lite kö på den kursen vid Gotlandstrafikskola.

Det var konstigt att det var kö, för på den mc skolan jag pratade med sa dom att man inte fick boka risk1 och 2 förns man har börjat köra på en mc skola.. ;0

jävla mc kort, fan va jag hatar det.. ge mig det förbannade kortet nu, har ju förfan redan tagit ett mc-kort och ett bilkort innan. KUKsverige
 

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Det var konstigt att det var kö, för på den mc skolan jag pratade med sa dom att man inte fick boka risk1 och 2 förns man har börjat köra på en mc skola.. ;0

jävla mc kort, fan va jag hatar det.. ge mig det förbannade kortet nu, har ju förfan redan tagit ett mc-kort och ett bilkort innan. KUKsverige

Men måste du köra på skola om du redan har lätt?
Vilken skola har du pratat med?
 

JohneJ

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2009
Ort
Visby
Hoj
Triumph Street Triple -08
Tog ut hojen idag för första gången i år och tog en sväng i och runt stan, härligt! Allt j-vla grus blir man dock galen på, särskilt på första turen för året när man är lite ringrostig.
 

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Körde oxå premiär turen idag! Satan vad grus!! Kan de inte börja sopa snart??
 

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Besiktning om en timma... tror ni de provkör cykeln då?? Haha...


Besiktning klar och självklart vart de blankt papper och han vägrade provköra... han bara såg ut och skratta lite lätt...
 
Last edited:

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Men måste du köra på skola om du redan har lätt?
Vilken skola har du pratat med?

Nja jag kan ju köra som privatist, men det blir svårare att få tid till risk1 och 2 som privat, sen vill jag bli lite bekant med mc-skolans båge, det skiljer ändå 700 cc och typ 1½ år av frånvaro av mc :p Och vill inte köra upp med en r6a, teknikbanan blir lite väl svår. Ja juste, när jag tog mitt lätta kort så hade jag klassiska garagevändningen och gamla bromsprovet, nu är det ju 1000 koner man ska runda och hoppa över och backa runt :gnissla Vilket jag måste lära in...... :6surkart

jag har pratat med dom på Dalens trafikskola, ligger vid Globen/blåsut.
 

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Tar hit hojen i början på juni så i sommar ska jag väl försöka ansluta till nån av era samkörningar.
 

Waislo

Medlem
Gick med
29 Sep 2006
Ort
Visby
Hoj
1993 Yamaha XT 600
Tar hit hojen i början på juni så i sommar ska jag väl försöka ansluta till nån av era samkörningar.


Låter gott, ju fler desto roligare..

Ny styrdämpare på plats så de blir o testa lite till helgen för de ska ju bli vårvärme då..
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag joinar gärna någon samåkning i sommar om jag får:tummenupp Tänkte försöka dra upp bågen till sommarstället och sen spendera någon månad eller två där, så det borde väl gå att klämma in sig någonstans kanske?:)
 

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Jag joinar gärna någon samåkning i sommar om jag får:tummenupp Tänkte försöka dra upp bågen till sommarstället och sen spendera någon månad eller två där, så det borde väl gå att klämma in sig någonstans kanske?:)

KLART du får! Alla får hänga på! Ju fler som kommer desto roligare. Dessutom är det så att det är ju sällan alla kan komma samtidigt.

Är det någon som sedan inte vet vart vi samlas så skicka ett pm till mig så kan jag förklara närmare.
 

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
KLART du får! Alla får hänga på! Ju fler som kommer desto roligare. Dessutom är det så att det är ju sällan alla kan komma samtidigt.

Är det någon som sedan inte vet vart vi samlas så skicka ett pm till mig så kan jag förklara närmare.
Onsdagar 19:00 Slitevägen, Shell macken?
 

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Onsdagar 19:00 Slitevägen, Shell macken?

Jo så är det väl tänkt även i år. Sen vet jag att vissa onsdagar var det glest med folk och så hade vi väldigt otur med vädret just på onsdagar. Men som de ser ut nu är det väl onsdagar som gäller.
Måndagar blir det på BKK banan....
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
KLART du får! Alla får hänga på! Ju fler som kommer desto roligare. Dessutom är det så att det är ju sällan alla kan komma samtidigt.

Är det någon som sedan inte vet vart vi samlas så skicka ett pm till mig så kan jag förklara närmare.

Tackar tackar:tummenupp Då ses vi onsdagar (kanske inte alla men ändå) 19.00 på shellmacken på slitevägen!:tummenupp Det ska nog gå att hitta tror jag:) Vad är bkk-banan?:va
 

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
BKK banan= Gokarbanan...
Körning där på måndagar. Grymt roligt o lärorikt.
Vilka måndagar har jag inte i huvudet just nu men jag kan återkomma om det.
Sen får vi väll samköra så vi åker ut till ringen någon heldag i sommar oxå och gasar av oss lite under kontrollerade former....
 

Tanja

Guest
Halloj =)
Jag är nybliven medlem här :)
Och snart förhoppningsvis en glad ägar av mc kort oxå ;)
Då jag är rätt så ny inflyttad på ön och saknar mc kompisar här så hängar jag gärna med om ni planerar nåt framöver :D
Jag räknar med att ta körkort i början av maj.
Kör en Kawasaki ER-6f -08.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top