Visby/Gotland

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
Hoppas många kommer imorgon på nationaldagscortégen. hade varit kul med en massa sporthojar :)
den avgår kl 13:00 så var där en stund innan. det är på Flextronics gamla lokaler på Broväg.
 

Tobbers

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2007
Ort
Visby
Hoj
5st
Hoppas många kommer imorgon på nationaldagscortégen. hade varit kul med en massa sporthojar
den avgår kl 13:00 så var där en stund innan. det är på Flextronics gamla lokaler på Broväg.

På grund av rådande bakfylla kom jag å fredrik fram till att vi får nog styra upp en egen nationaldagscortége lite senare idag.

Vi kör samling vid shell slitevägen Kl. 17.00

Så kör vi en liten sväng =)

Alla är välkomna, som vanligt...
 

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Bkk knix inställt ikväll. Hoppas på fler tillfällen.
 

Zoraxx

Rastlös och lyckligtvis galen
Gick med
2 Mar 2010
Ort
Åre
Hoj
Yamaha R6 street/stunt, Yamaha R6 (såld), Yamaha WR 400F motard (såld)
Verkar svårt att få till en fin måndagkväll i år. Händer för kul i veckan? E d onsdag som vanligt?
 

petolvan

Kejsare, Kung OCH Michael Jackson
Gick med
21 Jan 2010
Ort
Värmdö
Hoj
Bensindriven
Om det fortfarande är en tur på onsdag (imorgon) skall jag och polaren visa att 125or åker ifrån era gräsklippare :arsele :yoparty
 

thomas_88

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Ort
Visby
Hoj
R1 -07
Halloj på er!
Undrar om de e ok att hänga på?
Kör supermotard, så de e ju frågan om man hänger med eller om ni vill ligga i 200?
 

Zoraxx

Rastlös och lyckligtvis galen
Gick med
2 Mar 2010
Ort
Åre
Hoj
Yamaha R6 street/stunt, Yamaha R6 (såld), Yamaha WR 400F motard (såld)
E väldigt blandat me hojar o tempot varierar. E d nån som blir lite ifrånåkt på rakerna så ser vi till att samla ihop alla kort därefter. E roligare ju fler vi är.
Vände mina växlar idag. Grymt skönt att köra med ;-)
 

JohneJ

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2009
Ort
Visby
Hoj
Triumph Street Triple -08
Vad ligger snitthastigheten på ett ungefär? 180-200? :yoparty

Inte för att vara den som kommer med moralpredikningar och även fast jag inte varit med på någon onsdagsåkning så tror jag att om du vill åka i de hastigheterna så bör du söka dig till ett annat gäng :)
 

Zoraxx

Rastlös och lyckligtvis galen
Gick med
2 Mar 2010
Ort
Åre
Hoj
Yamaha R6 street/stunt, Yamaha R6 (såld), Yamaha WR 400F motard (såld)
Inte för att vara den som kommer med moralpredikningar och även fast jag inte varit med på någon onsdagsåkning så tror jag att om du vill åka i de hastigheterna så bör du söka dig till ett annat gäng :)

Vill du åka i den farten så ska du nog följa med ut till Ringen i stället.

Visst finns det toppar då det går ganska fort på onsdagarna men jag har då aldrig sett någon som fixar lägga snitthastigheten så högt när det börjar svänga lite mer.

Johne du får väl haka på ut i eftermiddag. Vi har haft minst en er6 varje gång jag varit med så du kommer platsa direkt.
 
Last edited:

cbr600visby

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2009
Ort
visby
Hoj
cbr600
är det nån som vet säkert om regnet missar gotland. jag hörde att söderut blir det regn garanterat, så norrut får det bli.
kl 18:00 så kommer jag till rondellen regnar det så kommer jag inte.
 

petolvan

Kejsare, Kung OCH Michael Jackson
Gick med
21 Jan 2010
Ort
Värmdö
Hoj
Bensindriven
Vill du åka i den farten så ska du nog följa med ut till Ringen i stället.

Visst finns det toppar då det går ganska fort på onsdagarna men jag har då aldrig sett någon som fixar lägga snitthastigheten så högt när det börjar svänga lite mer.

Nae men jag tänkte mer på dom riktiga rakorna, när alla Scud-missiler vräker på och lämnar en där i dammet.
För vi tänkte oss mer runt 100 på 80/90-väg snarare :)
Ville veta hur fort alla raketer kör :yoparty
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Tjena alla, jag ska över till ön nu på onsdag med min bror, vi har sommarställe där!:tummenupp hur grymt som hellst! Men det jag undrar över är om ni inte kan fixa in en tid vid ca 6-7 eller något så vi hinner hem till stugan, packa upp å allt sånt. Det vore grymt kul att åka ett gäng.:)
 

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Tjena alla, jag ska över till ön nu på onsdag med min bror, vi har sommarställe där!:tummenupp hur grymt som hellst! Men det jag undrar över är om ni inte kan fixa in en tid vid ca 6-7 eller något så vi hinner hem till stugan, packa upp å allt sånt. Det vore grymt kul att åka ett gäng.:)

Vi brukar samlas vid 18 och ibland 19. Man brukar kunna rätta in sig efter varandra lite.
Jag vet dock inte om jag har tid då jag ska vara instruktör på Bkk knix (gokartbanan) för lellefolket... och sen jobba...
Men jag kör i stort sätt varje dag och några till med mig.
Vart har ni stuga?
Haka på vilken dag du vill.... bara att slänga iväg ett mess till 0708-392990 när du ska ut o köra.
 

Zoraxx

Rastlös och lyckligtvis galen
Gick med
2 Mar 2010
Ort
Åre
Hoj
Yamaha R6 street/stunt, Yamaha R6 (såld), Yamaha WR 400F motard (såld)
Nae men jag tänkte mer på dom riktiga rakorna, när alla Scud-missiler vräker på och lämnar en där i dammet.
För vi tänkte oss mer runt 100 på 80/90-väg snarare :)
Ville veta hur fort alla raketer kör :yoparty

Kom ner o se i stället. Är väldigt vaierande tempo lite beroende på vilka som e där osv.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Vi brukar samlas vid 18 och ibland 19. Man brukar kunna rätta in sig efter varandra lite.
Jag vet dock inte om jag har tid då jag ska vara instruktör på Bkk knix (gokartbanan) för lellefolket... och sen jobba...
Men jag kör i stort sätt varje dag och några till med mig.
Vart har ni stuga?
Haka på vilken dag du vill.... bara att slänga iväg ett mess till 0708-392990 när du ska ut o köra.

ah okej det låter ju bra! Vi har stuga uppe i Kappelshamn. :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top