Visby/Gotland

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Amen dåså, härligt att veta :D Då hoppas jag på att komma förbi!

Det är bara att dyka upp det. Själv ska jag försöka få mer tid till onsdagar 2012 än vad det varit 2011 då jag varit upptagen många onsdagar. Sen är det ju alltid kul med spontanåkning och det blir det ju varje dag solen skiner!
 

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Ort
gotland
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
oj, vakna tråden till liv igen=) då börjar abstinensen på riktigt^^ nån som skall till mässan i gbg?
 

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
jag trycker det är tråkigt om tråden dör... vi får väl hjälpas åt att hålla den vid liv.
Blir inte göteborg å mässa för min del men säkert åker någon från ön dit... det bruar ju vara så iaf.
 

Tomas TL1000R

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2010
Ort
Romakloster
Hoj
Suzuki TL1000R-00
Vi får hålla liv i tråden helt enkelt. Vill passa på att önska alla motordrivna tvåhjulingar en god fortsättning. Själv scannar jag nätet varje dag efter roligheter att förbättra min gamla trotjänare med. Synd bara att det är idioti att flukta efter carbon fälgar, 1080cc cylle, helsystem, o gud vet allt men drömma är viktigt för att kunna genomlida vintern. Hade jag råd att vara dum i huvudet hade jag gladeligen lagt 50 000 på godis på hojen och det är den inte värd. Vi får se om jag är skadad nog att göra detta, framtiden lär visa det. En vettig människa hade bytt till en 750 eller 1000 kubiks radfyra men det vore för enkelt eller hur? /Tomas TL1000R forever (eller?)
 

Bundi

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2009
Ort
Visby
Hoj
Yamaha r6 -99
Gbg skippar jag, men har passat på när det varit i sthlm dom två senaste gångerna!
 

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
Jaha en bit in på det nya året.. det börjar närma sig! synd bara att snön har kommit nu. ska bli skönt sedan när man får gasa på lite. jag kör juh buss annars så lite fart och acc e man inte van vid :)
 

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Blää... Sitter på jobbet och ser att det är -20 grader ute... känns långt till mc säsongen nu...
 

MissFiii

Radical Riders
Gick med
2 Jul 2010
Ort
Lund
Hoj
Cbr 600rr -04, KTM sxf 250 -12
Som säkert alla vet, utsätts man för mycket buller som motorcyklist, både på gata och bana. Det handlar ju om vinden, motorljud etc. Detta kan ju leda till t.ex. hörselskador, tinntus, huvudvärk och trötthet. Därför är det såklart viktigt att skydda sin hörsel

Hörselskyddet jag tänker på heter Elacin Biopact, och tillverkas av Bellman & Symfon. Detta är ett hörselskydd i kanalutförande som inte har några utstickande delar. Därför rekommenderas detta för hojåkare, så att det blir bekvämt med hjälmen på.
Ordinarie pris på dessa är 2300 kr. Jag har pratat med min chef, och om ni blir några stycken sänks priset. Hur mycket det sänks beror såklart på hur många som är intresserade.

Något att tänka på är att eftersom formgjutna hörselskydd är individuellt anpassade, tillämpas ingen returrätt. Man har 3 månaders passformsgaranti, så att de sitter bra och inte skaver. Det finns även olika sorters filter som man har i dem, beroende på hur mycket man vill dämpa, och hur mycket man vill dämpa de olika frekvenserna. Man kan kostnadsfritt byta dessa filter inom 2 veckor, om man inte är nöjd med dämpningen. Man har även 2 års garanti på filter och silikronpropp. Garantin omfattar inte skada som uppkommit genom yttre åverkan eller liknande.

Så jag tänkte kolla hur stort intresset är för ett gruppköp av dessa? Detta är alltså enbart en intressekoll, inget bindande, och därefter kan jag kolla mer vad priset blir. Avtryckstagningen för er kommer att ske i Visby. Om du är intresserad så gå in här och skriv nick och var du bor.
 

Banditan

!Fast - !Fearsome - Female!
Gick med
2 May 2003
Ort
Visby
Hoj
Ducati 996
Lär dig mecka mc - exklusivt för tjejer!

Nej, Chippendales kommer inte, inte kommer vi att bjuda på champagne och snittar heller. Och inte kommer vi prata om mode och de senaste trenderna inom hårvård. Vad innebär då exklusivt för tjejer undrar du, och varför ska just du komma? Ja, inte är det för att vi bjuder på fika och gemytlig sällskap – även om det är nog så trevlig i sig.
Jo, du ska komma för att den här eftermiddagen ger dig möjlighet att i en lugn, avslappnad och testosteronfri miljö lära dig saker som är nästan livsnödvändiga att veta för dig som på ett eller annat sätt har en relation till en motorcykel.
Information, tips, möjlighet att ställa frågor och köpa delar och utrustning till 20% rabatt samt träffa andra tjejer som också har det där lilla rycket i högerhanden.
Låter det som ett trevligt sätt att tillbringa två timmar en lördagseftermiddag?

Då är du varmt välkommen till Cykel- & MC-hallen lördagen den 25 februari, klockan 13. Allt som krävs är att du föranmäler dig till smcgotland@bredband.net senast den 20 februari.


MC-mek.jpg
 

Banditan

!Fast - !Fearsome - Female!
Gick med
2 May 2003
Ort
Visby
Hoj
Ducati 996
Om man inte har hojkort eller hoj - varför skulle man då vilja gå? :)

Det är avsett för tjejer som kör hoj - sen om man inte hunnit få sitt kort än utan fortfarande övningskör så är det såklart ok.

Är detta Event även för tjejer utan kort och hoj?
 

Banditan

!Fast - !Fearsome - Female!
Gick med
2 May 2003
Ort
Visby
Hoj
Ducati 996
Nu är det snart fullt!
Så har du inte anmält dig än - gör det snarast antingen genom att skriva upp dig hos Cykel & MC-hallen eller genom att maila smcgotland@bredband.net

Hej hopp,
Martina


Nej, Chippendales kommer inte, inte kommer vi att bjuda på champagne och snittar heller. Och inte kommer vi prata om mode och de senaste trenderna inom hårvård. Vad innebär då exklusivt för tjejer undrar du, och varför ska just du komma? Ja, inte är det för att vi bjuder på fika och gemytlig sällskap – även om det är nog så trevlig i sig.
Jo, du ska komma för att den här eftermiddagen ger dig möjlighet att i en lugn, avslappnad och testosteronfri miljö lära dig saker som är nästan livsnödvändiga att veta för dig som på ett eller annat sätt har en relation till en motorcykel.
Information, tips, möjlighet att ställa frågor och köpa delar och utrustning till 20% rabatt samt träffa andra tjejer som också har det där lilla rycket i högerhanden.
Låter det som ett trevligt sätt att tillbringa två timmar en lördagseftermiddag?

Då är du varmt välkommen till Cykel- & MC-hallen lördagen den 25 februari, klockan 13. Allt som krävs är att du föranmäler dig till smcgotland@bredband.net senast den 20 februari.


View attachment 353819
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Tjenare raukar!

Förra vår/sommar var jag nere 2 ggr bara på gotland. 1 semestervecka och en gotlandring helg! SJUKT KUL! :tummenupp Men jag hade tänkt komma till ön lite oftare nu mot sommaren, lite mer helger för att köra extra allmänhetens körning på ringen! Tänkte höra om det är folk här som gör sånt spontant? Menar sticker till ringen en heldag - Lördag tex. Och, har sätt och hört att Rauken här anordnar knixkurser på gokartbanan, kommer ni köra det i år med? för nu hade jag tänkt att få tummen ur röven och köra det med er varje gång ni har det och jag är på ön! Aldrig kört knix förut, men antar det går snabbt att lära sig vad som gäller på banan. Har förstått ni går igenom med rookies för knix innan också! :yoparty Vill verkligen bli försöka utvecklas ännu mer i år och då är ju det här grymt att göra, och säkert sjukt kul av det man sätt på youtube om knixkurser! :D

Väl mött! :tummenupp
 

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Ja vi kommer köra knixkurser i år oxå.
Jag kommer nog köra någon gång på ringen. Är men ett par st så blir det ju roligare och lite säkrare då man kan ha koll på varandra eftersom ambulans inte finns på plats under allmän körning.
 

Tomas TL1000R

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2010
Ort
Romakloster
Hoj
Suzuki TL1000R-00
Det är möjligt att jag faktiskt gör officiell säsongsdebut idag. Kalla nätter gör nollgradiga förmiddagar och därmed halt. Väntar nog till eftermiddagen sen kan jag nog inte hålla mig längre. Vi får se, jag går nog ut i garaget och varmkör lite nu tror ja. Fan va kul det ska bli.

Vinterns fix har varit:
Ny bakdämpare: en Bitubo som spar 3,4 kg och är givetvis bättre än original (o något sämre än Öhlins för 12 000 kr).
Nya Kina kåpor: har ej fått dom än, ser ut som -98:ans blå/vit/svart (den snyggaste enligt mig) under 5 000 kr.
Nytt bakdäck: Pirelli Diablo Rosso III via Mirodäck/däckonline 180 inte 190 (för snabbare hanterbarhet).
Byggt om luftburken: Öppnat upp för bättre andning o tagit bort överflödiga detaljer.

Framtida projekt (inte skrivet i sten men vad jag vill)
Helsystem: Blir ett M4 från USA, lika bra som Akra men halva priset. I carbon givetvis, pris ca 10 500 totalt och ger ca 6-8 % mer effekt med PC, väger 5,5 kilo alltså stor vikt minskning även där. Torde ge ca 130-132 bakhjulshästar (har idag 120-123).

Bänkköra hos nån guru på fastlandet för optimering och givetvis få ut "max" ur all extra utrustning som sitter på hojen.

Öhlins styrdämpare: Original är värdelös. Kostar 3 500 kr och ger stabilitet som inte finns idag.

Största investeringen kan bli en BST kolfiber framfälg som väger ca 2 kilo (original ca 5,5-6 kg), det gör underverk för hantering och styrning. Väger mindre än Marchesini för tre ggr priset men är ändå dyrt ca 15 000 (tror jag).

Nu ska jag inte plåga er längre med onödig information men det kanske förklarar min längtan ut på vägarna i vår/sommar. Ha det o vi syns ute på vägarna fram på!:D
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Tomas TL1000R:

Ähh, sånt där är ju skitkul att läsa! Fortsätt med sånt!:tummenupp

Rauken:

Va bra! Då fixar vi så vi kör samtidigt i sommar på ringen, kommer blir kalas!! :yoparty
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top