Visirväska?

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Borde vara som det skyddet som sitter på visir när du köper hjälmen, att det fastna typ m.h. av vakumliknande effekt...
yäyä ni fattar säkert vad jag menar.

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
660 SMC
Du kan ju köpa ett par trendriktiga googles när det är mörkerkörning på g. Tar inte upp så mycket plats i kutsen heller.
it013416.jpg
:hihi

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Borde inte detta gå att köpa "icke formskuret" på nån rulle? priset borde ju bli mindre än 500 spänn för ett visir?

frid

Medlem
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
CBR 600F
fick detta som svar när jag frågade hur Fogcity funkar:

Hej Johan

Fogcity fästes som pinlock, vi ber om ursäkt för den knapphändiga informationen. Den funkar perfekt för Shoei Diabolic.

Tack för visat intresse.

Med vänliga hälsningar

Jesper Demén
Motorfirman Holger Duell AB

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
De Fogcity imskyddsvisir jag sett och använt fästes inte som Pinlock imskyddsvisir. Pinlock fästs med plastpluppar i sidorna och är borttagbart. Fogcity fästs med en kant av dubbelhäftande tejp (är inte borttagbart) som i mitt fall hade en tendens att släppa på varma dagar. Sedan kan de naturligtvis bytt fästen sedan 2003 när jag övergav Fogity för Pinlock.

SP3-martin

mohaaaaaaaaa
Gick med
11 Oct 2005
Hoj
Speed Triple 06a, Ducati S2R 06a, MT-01 05a, såld
Touringbutiken har en visirväska som man kan ha runt midjan (Artnr: 23-0121)
Kostar 118:-

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
frid skrev:
fick detta som svar när jag frågade hur Fogcity funkar:

Hej Johan

Fogcity fästes som pinlock, vi ber om ursäkt för den knapphändiga informationen. Den funkar perfekt för Shoei Diabolic.

Tack för visat intresse.

Med vänliga hälsningar

Jesper Demén
Motorfirman Holger Duell AB

Vilket givande svar! :huvet

Farbrordane

Who wants to live forever
Gick med
8 Sep 2005
Hoj
Transalp -87
jag köpte mitt på touringbutiken.se...funkar skitbra....så slipper man repa det å hålla på...det kostar ju ändå typp 400 spänn å då vill man inte gärna ha en massa onödiga repor

Cale

aka Robospine & Domiseven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RSV Mille -99
Långa farbron skrev:
Jag brukar bara knö in det i stället så det ligger runt kroppen på sidan.
Funkar kanon.
FUBAR skrev:
Har tänkt på det också, men dom repas ruskigt lätt. Men ett visir är ju lätt att transportera, det ligger ju bara mot fläsket, inget man kommer märka av.
Skyddar bättre mot repor om man lägger det i ett fodral. Var ju inte så dyrt heller.

att ha hårda saker under skinnstället är kanske inte att rekomendera, speciellt inte ett ganska vasst föremål i sidan av ryggen där man lätt böjer/vrider sig vid en olycka.
då skulle jag nog hellre ha ngt utanpå stället, det borde vara lite säkrare iaf.

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Cale skrev:
att ha hårda saker under skinnstället är kanske inte att rekomendera, speciellt inte ett ganska vasst föremål i sidan av ryggen där man lätt böjer/vrider sig vid en olycka.
då skulle jag nog hellre ha ngt utanpå stället, det borde vara lite säkrare iaf.
Skit i säkerheten ffs, måste ju se snygg ut på hojen.
Nej men det är nog ingen hit, får bli till att ha den utanpå då.

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
thompson46 skrev:
whaat? som nån djäkla svetshjälm :) Pinlock finns iaf i olika färger; gul, klar, mörk osv.

min kollega har det ,det e såkallat imvisir det fäster du fast på orginal visiret ,
men det säg att det e gö svårt att sätta fast det så ta hjälp från nån som kan det bra, för personalen i yamaha förbrukade 2 st innan det fungerade
men det e gö fint när solen ligger på så blir det mörkt och när det e ljust så e det som han har ett klar visisr på

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Trådlyftet.se

Gjorde en sökning men hamnar här..

Nån som har tips på visirförvaring av slaget hårdare.. Som funkar att packa ner i väska eller slänga med i stora verktygslådan utan att det bryts av? De enda jag hittar är mer repskydd, men mjuka fodral. Jag skulle vilja ha ett hårt case att stoppa det i.

Tips?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...