Vitt skinnställ, gör jag ett misstag?

Vilken färg bör jag välja på skinnstället


  • Antal röstningar
    0

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Ser bättre ut? Tror man att man är Rossi för att man inte trätt en luvsvettis över sitt skinnställ?
Jag tycker absolut att det ser bättre ut utan tröja över skinnstället, och jag lägger väldigt lite vikt vid hur cool man ser ut. Jag tycker mest att det verkar väldigt opraktiskt när man kör fort nog för fartvinden att göra sig påmind.

Du kan få tycka vad du vill.. Kör man tillräckligt fort är fartvinden det minsta problemet.. Linjeförskjutningen träder in vid pass 130...
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Misstag, yepp, om du tänker använda det mer än utanför korvkiosken så kommer du få förbannat mkt extrajobb som i stället kunde användas till o köra hoj.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Tycker det är rätt mkt klagande över allt jobb med det vita stället... Really? Skärp er nu ni kör väll fan inte offroad med det, det är lite smuts att torka bort efter sin tid men det är väll inte mer jobb än att smörja kedjan. Nej jag säger: Köp vitt om du gillar det, men där till blir det kanske 1 timme extrajobb under sommaren tack vare färgen. Om du nu har så lite tid över att du hellre lägger den timmen på att köra hoj, så välj då svart! :)
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
När det är varmt är det väl ingen som använder skinnställ ändå? Flipflops och skinnställ känns lite fel tycker jag i alla fall. Köp ett svart :tummenupp
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Vitt är helt rätt!
Visserligen, som flera varit inne på kräver det lite "underhåll" för att hålla sig snyggt.
Det ger bättre komfort å så slipper du se ut som en begravningsentreprenör! :D
Du syns bättre även utan en så där fånig väst.:) Visserligen är rött snyggare men det var ju inte ett av valen. ;)
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Man blir så glad varje gång man gjort rent sitt vita skinnställ för det blir sån jävla skillnad på före och efter !
 

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Täby
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Du krösamaja :7peta köp ett ställ och ut och kör istället. Den här curlade generationen som inte kan fatta ett enda eget beslut... Blir så trött:dummer
 
Last edited:

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Ort
i garaget
Hoj
Slagskeppet
KÖP INTE ETT VITT (om du inte vill se ut som The Stig) :D

Är riktigt jobbigt att hålla rent, blir solkigt...
 

Tino

Medlem
Gick med
4 Sep 2012
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000R -17
Tacksam för svaren. Det låter som om man kan hålla ett vitt skinnställ rent så är detta valet att gå.

Om vi dock relaterar detta till mitt bil val så har jag en gråaktig bil och när jag köpte den var den svart :va
Frågan är om jag kommer att sköta ett vitt skinnställ bättre, eller om kommer att tappa engagemanget och då inte längre ha ett vitt skinnställ och därmed vore det bättre att ta ett svart från början.:fakta
 
Last edited:

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Tacksam för svaren. Det låter som om man kan hålla ett vitt skinnställ rent så är detta valet att gå.

Om vi dock relaterar detta till mitt bil val så har jag en gråaktig bil och när jag köpte den var den svart :va
Frågan är om jag kommer att sköta ett vitt skinnställ bättre, eller om kommer att tappa engagemanget och då inte längre ha ett vitt skinnställ och därmed vore det bättre att ta ett svart från början.:fakta

Även ett misskött svart ställ ser misskött ut. :rolleyes:
 

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Ort
SoSo
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
En knapp majoritet om 51,35% tycker du ska köra vitt;

svartvitt.JPG

Och en knapp majoritet om 51,35% tycker du ska köra svart...

Sporthojslogik:död
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Du kan få tycka vad du vill.. Kör man tillräckligt fort är fartvinden det minsta problemet.. Linjeförskjutningen träder in vid pass 130...

Hehehe!
Ja, den vill man ju helst undvika. Men att råka ut för linjeförskjutning samtidigt som man har en distraherande pullover fladdrande i nacken måste leda till en säker död!
 

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Kör med exat det vita dainees till min SMR och får ju lägga lite extra tid o gno bort resterna från svenskt småkryp. Vissa insekter tyvärr lämnar permanenta färgfläckar om än små sådana. Har kört med galltvå utan resultat men personligen efter att mitt förra var helt svart så syns jag betydligt mera i trafiken nu och det gillar jag. Jag kan ta 10 min extra efter en lång tur med svamp o vatten. En rejäl genomkörare extra mitt på säsongen med medel o återinfettning så jag tycker absolut att du ska gå vitt.

my 2 cents...
 

Tino

Medlem
Gick med
4 Sep 2012
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000R -17
En knapp majoritet om 51,35% tycker du ska köra vitt;

View attachment 381978

Och en knapp majoritet om 51,35% tycker du ska köra svart...

Sporthojslogik:död
Haha. Tror detta har att göra med mitt misstag att tillåta flerval i pollen. Så vi har några skojare som har röstat vitt och svart :)

Misstänkte att detta skulle ske, men då vi har bar två val så påverkar inte detta resultatet då det skulle vara samma sak som att inte rösta över huvudtaget.
 
Last edited:

Richardo

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2013
Ort
Örebro
Hoj
ingen
Kan ikke forstå hvordan svart skinnstell er varmere enn noe annet når man ligger i 80km/t eller mer. Eller skal du ha det på for å gå rundt med? Om du tycker om å gnukke insekter så kjøp deg hel hvitt. Undrer hvor fint det er med hvitt skinnstell etter 2 sesonger med intenst rengjøring for insekter etter hver kjøretur. Hvorfor i all verden skal man ha en t-trøje over, om man tycker det er så fint med hvitt stell.....
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Insekter ser ut som fan även på ett svart ställ
 
Last edited:

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Vad gör ni rent era vita skinnställ med förresten? Har för mig att nån t om tipsade om biltemas skinnvård, men minns inte.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top