Vitt skinnställ, gör jag ett misstag?

Vilken färg bör jag välja på skinnstället


  • Antal röstningar
    0

Sladdfantomen

Kör så det ryker...
Gick med
18 Dec 2008
Ort
Hemma såklart!!!
Hoj
Honda CB 500 Four -72(såld), KTM 990 SMR -09 (såld), KTM 690 SMC -08 (såld)
Köp det du vill ha, grejerna är ju till för att användas, mina vita Tech 8:eek:r var ett sånt köp, vita var dom väl dom första 500m sen... =)
Skämt åsido, det gäller att hålla efter främst insekterna så kommer nog ditt vita ställ vara fräscht åtminstone 1:a säsongen... kanske... :D:D:D
 

MrRR

Ny medlem
Gick med
6 May 2012
Ort
Nossebro
Hoj
CBR1000RR Fireblade -08
Jag har ett vit/svart ställ och det är inte så jäkla sketet efter en säsong, speceillt inte med lite lädervård. Svart skinnställ har jag med haft och det skötte jag inte på samma sätt som det med vita detaljer.

Visst syns det inte lika väl och ett svart ställ åldras bättre. Men inte lika snyggt :)
 

Aquaman

Det ska rulla på två hjul
Gick med
21 Jul 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Yamaha r6 - 03
Var i samma val och kval son du, men jag köpte ett lagune seca vitt men ångrade mig för och köpte en vit dainese racing + plus svarta delta pro byxor, snygg kombination plus att det går att sammankoppla byxan och jackan
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Många motorcyklister poserar hellre och ser snabba ut än kör hoj, -då är det självklara valet : vitt
Lägger man fokus på att köra ofta och mycket: svart

Själv har jag gult, grått, vitt och svart. jag är varken snabb eller snygg :(
 

Paketmannen

Bannad
Gick med
18 Feb 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Ostbåge
Är du smal eller tjock TS?

Vit färg förstorar, medan svart och mörka nyanser förminskar. Värt att tänka på om du inte lyckats hålla nyårslöftet.
 

Tino

Medlem
Gick med
4 Sep 2012
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000R -17
Är du smal eller tjock TS?

Vit färg förstorar, medan svart och mörka nyanser förminskar. Värt att tänka på om du inte lyckats hålla nyårslöftet.
182cm, 84kg. och löftet gick det sådär med :)

Just nu lutar det mer åt svart. Känns som att det inte värt att helat tiden behöver tänka på att hålla stället rent. Bilen är som sagt grå aktig och det är inte för inte att man kör med städhjälp hemma...

Blir det varmt så är la det en god ursäkt för att dra på lite mer? :fakta

Svart ser ju riktigt nice ut också.
CBR600FA_w475.jpg
 
Last edited:

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Linköping
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
Jag har ett vitt Alpinestars ställ och det enda som är jobbigt med det är att man ser ut som en jävla rookie innan man kraschat in det och fått lite repor och patina på det hela.

Nytt och vitt.
Photo 2012-03-02 12 25 51.jpg

Lite patina.
277826_264283897019325_593721185_o.jpg

schubert.jpg
 
Last edited:

Hudik

Guest
Jag kör med vitt, det största problemet är att det fort syns om det blir "slitet". Även små rispningar syns fort.
Men det blir inte skitigare eller så.

bild
 

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Linköping
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
Jag kör med vitt, det största problemet är att det fort syns om det blir "slitet". Även små rispningar syns fort.
Men det blir inte skitigare eller så.

bild

Det är ju så det ska vara... du måste ju erkänna att du tycker det e finare med lite repor och så än när det var nytt och såg ut som plast nästan..
 

Hudik

Guest
Det är ju så det ska vara... du måste ju erkänna att du tycker det e finare med lite repor och så än när det var nytt och såg ut som plast nästan..

Nja, jag är extremt pedant, och vill att allt ska se nytt ut.
Jag är sån som tvättar och polerar både hoj och utrustning efter varje hojsväng.. :död
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Med en gul reflexväst så spelar färgen ingen roll
 

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Gävle/Älvsjö
Hoj
CBR 1000 - 08
efter några krascher bryr du dig inte om färg eller skick, bara skiten sitter ihop och kostar under 4000:-
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Klart du gör ett misstag, men vem bryr sig? Det är ett snyggt misstag och du får något att göra under 95% av din semester när det ösregnar!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top