Korrekt uppfattat, det är skräp. 50' i reparationer på 11 månader, sedan gav jag upp. Den enda goda franska bilaffären är den man inte gör.
i second that. Inget franskt skräp. Finns ett skäl till att andrahandsvärdet är obefintligt.
Jag skulle säga att det stora felet är bilens ägare.....
Hyrbilar, företagsbilar och budtrafik sliter hårt på grejerna och sen är en del grejer personbilsdimensionerat istället för lastbilsdito så det dör i förtid...
Va har en Vivaro som servicebil och den verkar käka framhjulslager på löpande band. Sedan ere en massa småfel mest hela tiden. Kanske inget allvarligt,men nog så irriterande.
Korrekt uppfattat, det är skräp. 50' i reparationer på 11 månader, sedan gav jag upp. Den enda goda franska bilaffären är den man inte gör.
Köp en Helt ny transporter!
Man hör ju jefligt mycket skit om dom, men i prisklassen max 100k verkar det inte finnas så mycket kul & välja på om man inte vill åka den billigare VW T4. En privatkörd VW T5 utan 20k mil på mätar'n ligger ju betydligt högre i pris. Ford vägrar jag, så vad finns det kvar?
Jobbar på aukt Renault verkstad så kan väl en del om just Traffic. Växellådorna är det ingen fara med så länge man styr undan från största dieselmotorn och bilar som gått som hyrbilar. Tänk på att kamrem ska bytas med 5år eller 12000mil intervall på Traffic, och det är inte gratis, räkna med ca 12000:- så har jag tagit i överkant. Renault har lite speciellt elsystem, så om elen krånglar så är det aukt verkstad som bör besökas, alternativt någon som jobbat mycket med just Renault elsystem.
Tycker annars att vi har väldigt få Traffic som det är några större bekymmer med hos oss på jobbet (ja, just nu står en och väntar på ny styrenhet á 10lök, men det är inte så vanligt).
Svarar gärna om du har fler frågor om just Traffic!
//Danne
Finns det några speciella årsmodeller man ska undvika? problemmotorer/växellådor?
Klickar man i allt man vill ha slutar det på 515 000kr. Tror du din Mamma kan låna mig så mycket eller går allt åt för att du ska köpa racekåpor?
Intressant med andrahandsvärdet. Jag köpte den för 90', spenderade 50' i service/reparationer hos märkesverkstaden som sedan bjöd 40' för den i inbyte! Dessutom mot en bil som de hade minst 20' överpris på själva. Jag sålde den på Blocket på två dagar för 80'.
Skitbil, skitverkstad.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |