Lämnar man in på en märkesverkstad får man skylla sig själv i fall det blir dyrt... Det ju inte direkt som att dom är bättre än andra plus att dom är dyrare...
En stor del av de 50' var växellådan, där ringde jag runt mycket och det var få om någon som ville befatta sig med det och inte till något lägre pris heller. Hade jag haft kontakter/kunskaper och tid hade jag väl kunnat chansa på en låda från skroten och byta själv men det är ju inte möjligt för de flesta och halva materialkostnaden på en låda som till 99% också kommer att rasa är inte någon bra affär heller.
Till saken hör att verkstaden i sig tycker jag gjorde ett bra jobb. Trevliga, identifierade felen snabbt och ingen oskälig arbetstid tycker jag. Problemet är att bilaset gick sönder med nya fel hela tiden. Det finns inte heller lika mycket alternativ på delarna när det gäller skåpbilar som personbilar så det blev märkesverkstaden, i något fall fixade de också delar från skroten så jag hade ett val. Det är inte så att de blåste mig med att byta del efter del och massor av arbetstid.
Skambudet kom från säljavdelningen, inte från verkstaden förstås. Det "roligaste" av allt var att de fortfarande trodde att jag skulle köpa deras överprisade bil rent efter att jag tackat nej till deras förträffliga bytesförslag.