Det är alltid lätt att vara efterklok men eftersom jag sålde en Honda Sevenfifty tidigt i våras som var i bra skick men hade körförförbud pga utebliven besiktning så informerades nuvarande ägare med vittne från min sida om att han provkörde på eget på eget ansvar och ersatte eventuella skador om det skulle visa sig att han la hojen.Vi var överens och senare gjorde vi affär.
I värsta fall kan du hänvisa till att det är en ful jävla gubbhoj och att du inte tänker betala ett öre...
Ha ha ha ja precis! Det första jag sa till min fru när jag kom tillbaks var aldrig att jag kör en japansk gubbhoj igen! Jag försökte väl köra den som jag var van att köra Ducati....det var väl det som var felet
Har pratat med försäkringsbolag som har förklarat att i och med att hojen är oförsäkrad och det är en handlare så ligger ansvaret helt mellan ägaren och säljaren. Känns bra att veta i alla fall, jag är beredd att betala ändå, men självklart tycker jag i alla fall bara vad en skälig självrisk skulle kosta. Jag hade aldrig satt mig på en hoj eller ens en bil om jag visste att den saknade trafikförsäkring. Handlaren har faktiskt ett väldigt stort ansvar här som han har försummat, tänk att det hade blivit en rejäl smäll med personskador och allt. Tyvärr händer olyckor ibland så är det bara även om man känner sig som en idiot när man själv orsakat dom, men det är därför man har försäkring.....
Ja absolut det känns skönt, lutar nog åt att jag ligger lågt ett tag och ser vad som händer, jag har ju trots allt tagit kontakt flera gånger med handlaren för att fråga vad som händer....Hade inte väntat mig något annat resonemang i det här fallet. Nu har du fått höra det från fler källor och det måste kännas skönt.
Jag tycker att TS ska krypa till korset och tjöpa den där hojen. Det är det enda moraliskt rätta ! Annars är det som att gå in på Donken, beställa en äcklig burgare, ta en tugga på den och säga "nää..den vill jag inte ha".
Och det anser du är fel? Nog säger jag till om jag inte är nöjd med maten på en restaurang, men det är ju ngt helt annat än det diskussionen handlar om här.
Grönt registreringsnummer kan användas i fall som detta.
Om fordonen måste vara registrerade på firman är frågan när det gäller försäljningsuppdrag.
Nu har jag ingen aning om detta tagits upp under ert tjabblande i tråden redan. Men till TS: MAN KAN HELFÖRSÄKRA EN AVSTÄLLD HOJ.
Så baserat på ditt första inlägg ser jag inget som tyder på att hojen inte är försäkrad.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|