SGM
BTG 8:20
En bra tummregel bör vara:känns det otryggt och stressande tempot så är det över ens förmåga och då skall hastigheten minskas.Mina två...
En bra tummregel bör vara:känns det otryggt och stressande tempot så är det över ens förmåga och då skall hastigheten minskas.Mina två...
Alla förare av vilket fordon som helst ska köra efter sin förmåga och aldrig som sina medtrafikanter.Bandagar rekomenderar givetvis jag med för utveckling av ens egna skills som förare däremot finner jag inte en duktig banåkare "bättre" lämpad att brassahelvette då denna antagligen utmanar sig själv i ytterligare snabbare svängar än roockien.En bra tummregel bör vara:känns det otryggt och stressande tempot så är det över ens förmåga och då skall hastigheten minskas.Mina två...
Har inte i er forumdel att göra egentligen men tycker det är bra att det funderas och tänks till när det gäller gruppkörningar för att undvika att folk går av
Att oerfarna och färskingar, ursäkta formuleringen, själva skall se till att hålla det tempo dom klarar av funkar inte! grupptrycket är starkare än självkritik och självuppfattning.
Hör ibland dom som säger att det är lärorikt att hänga på i någon erfarens spårval vilket ar helt fel!! för jag vet jag att många klotningar vi haft orsakas av outvecklad kunskap om ren kurv/bromsteknik och då spelar det ingen roll hur bra du följer spåret på killen framför när du inte vet hur du hanterar kurvor på ett bra sätt.
Jag TROR! att för att undvika olyckor så måste långsamma gruppen i gruppkörningar vara hårt kontrollerad av dom som håller i körningen samt att förste och siste man som är ansvarig för de långsammare ser till att dom faktiskt klarar av tempot och kommer hem hela och rena. Min uppfattning är att denna grupp är den svåraste att leda.
Det spelar ingen roll att man informerar alla att köra i det tempo som känns bekvämt och säkert och att man kan halka på efterkälken för vi väntar ändå in alla vid korsningar och stopp, för när hjälm och skinnställ kommer på så anser alla att dom kan hålla samma tempo som den framför oavsett rutin och erfarenhet.
Nej det är nog dags att många av er tar och rannsakar er själva lite! Vill inte vara nån moraltant, men sanningen är att det går på tok för fort på era samåkningar! Varför vis sig på styva linan och hålla bantempo på allmän väg? I diket tycker ingen att man ser ball ut. Då jag själv "tagit hand om" flera olycksfåglar, vet jag att det inte är så kul att se sin kamrat ligga där. Att klaga på nacksmärtor och ej känna fötterna trots att benen sticker ut genom stöveln.
Nej ta det lite lugnare och var en förebild för nykläckta mc-förare så kommer kanske jag ge turerna en chans till. Nu ska jag googla på en Mc-radar...
Jag har vart med på en Tisdagskörning och det gick way too fort för mig med helt sprillans nytt körkort varvid jag bestämmt mig för att inte dyka upp på några flera vilket är sjukt synd - träffa nytt, likasinnat folk är ju underbart!
Observera dock att jag absolut inte moralbitchar om tempo etc - Jag älskar att köra fort och gör det stundtals långt över gällande hastighetsbegränsningar, men fort för mig är inte samma sak som fort för er.
Om/När det blir någon form av gruppindelning så är jag den första att dyka upp för att köra hoj, snacka skit å ha skoj!
Dåligt formulerat inlägg men jag tror att jag fick fram det jag ville.
/Walle - Kör fort sakta..
Eftersom jag är en av dom som brukar leda packet och då kanske håller för hög hastighet så får jag försöka ändra på det, kanske köra med lite lägre hastighet alt. lägga mig lite längre bak i ledet. (Eller skaffa mig en custom )
Eftersom jag är en av dom som brukar leda packet och då kanske håller för hög hastighet så får jag försöka ändra på det, kanske köra med lite lägre hastighet alt. lägga mig lite längre bak i ledet. (Eller skaffa mig en custom )
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|