Vurpor på gruppkörningar...?

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Ja, Arwe's körningar kan inte räknas till bomBa HELveteTT resor.
Fortsätt i samma takt tycker jag.

Absolut! :)

Men jag pratar om styrningar i ~lagligt tempo - mest för att de som är helt ovana skall få en vettig möjlighet att bekanta sig med vägarna, sina hojar, och komma underfund med sina egna begränsningar. :)

...jag tror det är bäst om det sker på en egen dag, så slipper snabba förare vänta ihjäl sig, och de som vill lukta på blommorna har gott om tid för det.

Mad Tuesday, aRWe Wednesday och Soft Thursday?

/J

Smedis

The annoying thing...
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
KTM 990 Adventure, 2008 edition
Absolut! :)

Men jag pratar om styrningar i ~lagligt tempo - mest för att de som är helt ovana skall få en vettig möjlighet att bekanta sig med vägarna, sina hojar, och komma underfund med sina egna begränsningar. :)

...jag tror det är bäst om det sker på en egen dag, så slipper snabba förare vänta ihjäl sig, och de som vill lukta på blommorna har gott om tid för det.

Mad Tuesday, aRWe Wednesday och Soft Thursday?

/J

Tycker inte jag.
Blir en form av "segregering"...
Är det inte meningen att träffa likasinnade, d.v.s. motorcyklister?
Bättre som någon skrev tidigare att ha ett gemensamt mål eller två "ledare".
Ingen slipper vänta in nån och ingen behöver känna sig som en stoppkloss, men man möts på samma ställe. T.ex. Måns-Ols eller Elsa Anderssons i Norberg.
Sitter och ruttar just nu för en lugn körning i veckan som kommer.
Hoppas att vädret blir körbart (för fler än mig) och att de som tidigare tyckt det "bombats satan" kommer tillbaka och gör ett nytt försök.
Är det inga som kommer är det heller ingen mening att lägga manken till.

Prognosen för onsdag ser ändå god ut så klockan 18:00 finns jag på station för att leda en lugn körning till Norberg.
Jag känns igen på den gula ledartröjan...

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Jag håller inte med alls faktiskt. :)

Det går inte att blanda bombarpiloter och rookies...det har väl redan bevisats?
Det är väl inte fel att ha en dag för lite mer sansad körning, det är ju inget som tvingar bombarpiloter att INTE dyka upp, och vill de som kört lite lugnare prova på en snabbare körning så är det ju fritt fram det med.

Jag kan tänka mig att åka båda varianter, det är rätt behagligt att lukta på blommorna med.

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Två gruppstyrare är nog kanon i alla gruppkörningar oavsett tempo tycker moi!
kan det kanske finnas ett gyllene medel tempo? :glömdet

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Hoj
-----

Det är väl inte fel att ha en dag för lite mer sansad körning, det är ju inget som tvingar bombarpiloter att INTE dyka upp, och vill de som kört lite lugnare prova på en snabbare körning så är det ju fritt fram det med.

Jag kan tänka mig att åka båda varianter, det är rätt behagligt att lukta på blommorna med.
Jag håller med Smedis i den här frågan, den tvåhjuliga glädjen är det som borde vara samlingspunkten!
Det går att blanda, förutsatt att de som är "roookies" (undertecknad) känner sin egen begränsning! Jag hamnar ju ofta bakom men det stör mig inte alls, så länge jag inte känner att jag är till besvär förståss :gnissla det skulle ju inte kännas så kul! Det är dock inget jag känner på Tisdagskörningarna trots att jag inte a Brass-Bombe-Nisse....

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
..men vi har ju redan några som vågat skriva lite här, att de inte vill köra med oss...?

Jaja, skit i't...det verkar vara svårt att få fram budskapet. :)

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
Jag hamnar ju ofta bakom men det stör mig inte alls, så länge jag inte känner att jag är till besvär förståss :gnissla det skulle ju inte kännas så kul! Det är dock inget jag känner på Tisdagskörningarna trots att jag inte a Brass-Bombe-Nisse....

Det kan nog vara så en del tänker, att de inte vill vara den som folk får vänta på. Men vad gör det? Tvärtom kan jag tycka det är skönt att vänta in lite folk, ger bara mer tid för lite mellansnack. :)

Alla är vi där för vi har samma intressen, dvs köra hoj o snacka skit med likasinnade! :tummenupp

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Det kan nog vara så en del tänker, att de inte vill vara den som folk får vänta på. Men vad gör det? Tvärtom kan jag tycka det är skönt att vänta in lite folk, ger bara mer tid för lite mellansnack. :)

Alla är vi där för vi har samma intressen, dvs köra hoj o snacka skit med likasinnade! :tummenupp

Håller med, det borde vara hojintresset som styr, vi är ju alla hojfreaks så man vill ju köra och umgås med alla oavsett i vilket tempo man kan köra.

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis

det håller jag inte alls med, halv vägs iaf, det går så länge det är mer än tio hojar, är det cirkus 5 så vill man ju hänga på bombarna för att inte bli kvar ute bland banjospelarna utanför tex köping..
mer än tio blir det atomatiskt en utdragen kö med folk som kör olika snabbt

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Hoj
-----
Tvärtom kan jag tycka det är skönt att vänta in lite folk, ger bara mer tid för lite mellansnack. :)
:gnissla Det där är inte sagt av en kille med lågt tempo :rofl

..men vi har ju redan några som vågat skriva lite här, att de inte vill köra med oss...?

Jaja, skit i't...det verkar vara svårt att få fram budskapet. :)
Nä, jag förstår vad du menar :krama

Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
det håller jag inte alls med, halv vägs iaf, det går så länge det är mer än tio hojar, är det cirkus 5 så vill man ju hänga på bombarna för att inte bli kvar ute bland banjospelarna utanför tex köping..
mer än tio blir det atomatiskt en utdragen kö med folk som kör olika snabbt

En annan aspekt med är att många vill lägga sig sist i ledet för att "störa" minst, men ibland är siståkarna riktiga snabbåkare med tack vara "slängrumpe"syndromet för de sista skall åka jämt med det första så måste de köra fortare, detta gäller ju även vid moderata och lite lugnare tempo, vet en som var med som sa att det gickt fort sóm tusan då jag ledde, den rundan var jag inte över 130 knyck någon gång..

Fler skulle behöva leda oxå:tummenupp Det är inge farligt:D

Last edited:

DimmanZX6R

Mr Z har bara en 1000
Gick med
12 Feb 2007
Hoj
Kawasaki ZZR1400 -14 & Triumph Cafe
Om vädret håller på onsdag kan jag ta kön och ta "klart bakåt"
Vet inte man jag tycker det är rätt skönt där bak i kön.
Man släpper framförvarande och så kan man ta slangbellan och skicka i precis det tempo man önskar.
Jag har för länge insett att jag inte är någon GR eller Rossi och har inte heller dessa ambitionerna.
Tänkte eventuellt ta med en med fuktigt tryck på lappen och tycker inte han ska sätta hojen i diket som jag gjort ett par gånger.
Så de som vill "bomba" göra det där fram och det stör inte mig där bak i kön.
DET ÄR FIKAT SOM ÄR VIKTIGT!

/Dimman

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
Honda cbr600F
jag har inte skrivit nåt förrän nu..jag vill nog ba säga att jag känner mig som en nybörjare men jag har trivts som fan på både tisdagarna och onsdagarna....jag har redan bestämt mig innan att jag ska köra med huvudet..sen om jag hamnar längre bak får jag väl göra det..inget mer med det!!

Smedis

The annoying thing...
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
Färdigruttat.
20 mil kurviga vägar till Måns-Ols fiket. Beroende på tid kan vägen tillbaka vara allt från 10- 15 mil...

Smedis

The annoying thing...
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
Sitter och ruttar just nu för en lugn körning i veckan som kommer.
Hoppas att vädret blir körbart (för fler än mig) och att de som tidigare tyckt det "bombats satan" kommer tillbaka och gör ett nytt försök.
Är det inga som kommer är det heller ingen mening att lägga manken till.

Prognosen för onsdag ser ändå god ut så klockan 18:00 finns jag på station för att leda en lugn körning till Måns-Ols.
Jag känns igen på den gula ledartröjan...

Så är det.:tummenupp

Last edited:
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S