Vurpor vi minns!

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Har sett massor med vurpor under alla år som funkis på Anderstorp, men den jag minns bäst var när Sara Dolk halkade omkull i slutet av flygrakan på Anderstorp 2005. Hon stog precis mittemot min postering och jag skickade över en funkis att ta hand om hojen som också låg på andra sidan. Så tyckte jag att något var knas (Jag vet inte hur man vet om något, som ännu inte hänt, men tro mig det gör man ibland när man är en van funkis) och tittar bort mot inbromsningspunkten där jag ser en till som bromsar omkull sig på samma ställe, ser hojen kana iväg men en helvetes fart o räknar ut vart den kommer att hamna. Skriker så högt jag kan "AKTA ER!!!!" och lyckas överrösta motorljuden! Funkisen, som står med ryggen mot färdriktningen (ajja-bajja men sånt händer) och håller på att resa upp Saras hoj, släpper taget om den och tar ett steg längre ut. Hojen som nu kommer flygandes i midjehöjd träffar Saras till hoj och slår den ur näven på funkisen, ändrar lite riktning och flyger rakt in i ryggen på Sara som då får ytterligare en flygtur.

Sprang över till Sara som nu låg på rygg och hade andnöd. Ropar på ambulans givetvis, det såg inte allt för roligt ut så då börjar hon haspla ur sig "Nä jag är ok, det behövs ingen ambulans..." Sen när den kom låg hon bara o rodnade (Sa åt henne o ligga still) och skämdes för att passet blivit avbrutet pga lilla henne...

Tuff tjej det där, ni må tycka att hon inte är alltför snabb på banan men jag har hört killar skrika som stuckna grisar för att deras lillfinger varit ur led...

Förresten så körde hon i tävlingen, med en något tilltygad hoj, och kom inte ens sist...

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...