Nej, det var jag som kollade fel och du har rätt. 9 spänn ska det vara. Trodde det var 20 liters istf. 10 litersdunkar.
Synd även om det inte är några jättepengar.
Coolt, vilket märke/modell? När jag shoppade bil förut och kollade på bilar med PSA-1,6:an som de proppade i allsköns bilar så nämndes inte ens adblue i materialen. "Det där fixas på servicarna, det behöver du inte bry dig om" fick man som svar när man frågade.
Nya passaten med 190 hk dieseln, som Mheel skriver sitter det ett extra påfyllningshål för adblue bredvid vanliga dieselpåfyllningen.
Var ju inte så mycket (även om det senare i tråden talas om det dubbla), går väl inte åt så extremt mycket (någon som har koll hur många mil man kommer per liter)?
Volvos gamla dieslar som krävde byte av partikelfilter var 12000e mil för en hel förmögenhet krävde "påfyllning" av någon aditiv vid 6000 och 18000 mil för en hiskelig massa pengar (typ hälften av filterbytet), är det något annat än AdBlue eller har Volvo lyckats lägga på två nollor på literpriset?
Hyfsad koll, vid 770 mil fylldes det på 15 l,ingen aning om hur mycket som fanns i vid leveransen, troligen inte fullt, nästa gång vid 19233 km 14 l.
Vad jag vet var det adblue man fyllde i volvohärket samt vissa VAG modeller, vad jag inte begriper är hur det kunde räcka så länge, du ser nuvarande förbrukning längre upp i inlägget.
Kanske en högre koncentrerad adblue tidigare, eller mindre åtgång ingen aning faktiskt.
I princip kan man nog pissa i adbluetanken, det borde funka