Tror det blir som jag sagt tidigare, VW och tyska politiker ser till att övriga fordonsindustrin granskas och när det sedan visar sig att det finns hela kennlar med lik i alla garderober så kommer det bli någon form av amnesti eller så hittar de på någon ny lag eller nåt annat ruttet.
För det här är så stort att det skulle kunna överträffa alla ekonomiska kriser vi haft i världshistorien om alla fuskare ska stämmas och åtgärda sina synder.
Lösningen på det här är väl egentligen hyfsat enkel, man sätter upp en testinstans som är jävligt anala, och som testar bilar under verkliga förhållanden och längre sträckor än en testcykel som tar en halv dag.
Sedan så måste alla nya bilar godkännas den vägen, om någon fuskar läggs en strafftariff upp som svider som fan, men alla får amnesti för gamla synder.
Sedan ser man till att ha flera nivåer av krav, där den högsta nivån ska vara lite bortom vad fordonstillverkarna klarar idag. När någon når den läggs en till nivå straxt över den och den lägsta tas bort. Stressa dem lite.
För jag tror inte att någon tillverkare gett fan i att fuska... Förutom möjligtvis sportbilstillverkarna som fått undantag från reglerna pga små serier.