Wcx:are + fler mc beskjutna av pistolman!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Vänge
Hoj
Aprilia Mille 2K
Säkert ett reultat av den fria vården inom psykiatin eller en given patient som har klarat sig tills det gick en (huvud)säkring och andra kunde ha blivit skadade.

Hoppas tjejen mår bättre, det finns brottsofferhjälp att få via sosab om hon vill snacka av sig, oftast glömmer man offren i sammanhanget och polisen koncentrerar sig på gärningsmannen, det räcker med att en av poliserna stannar kvar hos er och pratar för att man ska känna stöd och trygghet samt att han har en pistol ifall puckot kommer tillbaka.
 

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Vänge
Hoj
Aprilia Mille 2K
Säkert ett reultat av den fria vården inom psykiatin eller en given patient som har klarat sig tills det gick en (huvud)säkring och andra kunde ha blivit skadade.

Hoppas tjejen mår bättre, det finns brottsofferhjälp att få via sosab om hon vill snacka av sig, oftast glömmer man offren i sammanhanget och polisen koncentrerar sig på gärningsmannen, det räcker med att en av poliserna stannar kvar hos er och pratar för att man ska känna stöd och trygghet samt att han har en pistol ifall puckot kommer tillbaka.
 

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Ingen för tillfället
fyy fan... ja va säger man, de finns så mkt sjukt folk som är ute på gatorna, psykvården funkar ju inte längre i sverige, nu mera är det hälsocentralerna som ska vårda såna.... inte fan funkar det.


Vi hade lite action i bockbrännarstaden i går åxå....
en av rånarna uppe i kiruna tog snuten i går.... på våran tågstation...
så de vart till att stå runt hörnet på passning med ambulansen och vänta på signal... medans grabbarna boys med kikarsikten stormade tåget... :cool:
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
det small högt som fan, efter beskrivningar så lät det som en riktigt tung pjäs typ magnum........jag menar folket på konferanscentret 100m bort som satt inomhus hörde ju skiten.
Hur låter softairguns, har aldrig sett en sån eller hört??????
 

sladdandebarnet

En jobbigt svartsjuk jävel
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Haninge
Hoj
XT 660X
*tänker på dom inblandade*

Börjar bli mycket skit som händer nu.

Krya på er ni som var med om detta
 

Napoleon

Vill ha en riktig sporthoj
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en 2'a
Hoj
ZZ-R
Fy satan, hörde om detta i radion. :mad: Tur att ni klarade er utan skottskador, se nu för f*n till & stämm idioten för mordförsök.

En vacker dag skaffar jag pistol, för självförsvar, jag svär ! :finger

/n
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Ravetrancer skrev:
det small högt som fan, efter beskrivningar så lät det som en riktigt tung pjäs typ magnum........jag menar folket på konferanscentret 100m bort som satt inomhus hörde ju skiten.
Hur låter softairguns, har aldrig sett en sån eller hört??????
Ha du tur kanske du kan höra ett ploppande på några meters håll, det var ingen luftpistol helt enkelt.
Inte ens om man skjter luft med en luftpistol smäler de i närheten av en riktig pistol.
 

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gothenburg
Hoj
ZX-12R SÅLD
Silwer skrev:
Ha du tur kanske du kan höra ett ploppande på några meters håll, det var ingen luftpistol helt enkelt.
Inte ens om man skjter luft med en luftpistol smäler de i närheten av en riktig pistol.

som rejvis sa så höre gubbarna på hotellet smällen men dom va utanför hotellet å inte inne,,,, men det e lätt en 100-150 meter dit !!! Vi andra hade ju hjälmar & köre hoj å det smällde som faen.... KAn ingenting om soft.. å luftpicker men på min gamla goda tid så sa en luftpicka på sin höjd pfjutt när man sköt!!!
 

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Hörde ni smällen fast hojarna var igång och hjälmar var på, så var det någ något med krut i.

Eller så kanske ni skall öppna upp lite på avgassidan på era hojar :D
 

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Läste precis notisen i GT.
Är det bara "olaga hot" när någon ställer sig och siktar och avlossar ett skott mot någon annan?
 

Heinrich

Puderluder
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
B
Jag stod ca 100-150 meter längre bort utan hjälmen på och min första reaktion var "jävlar, vems däck var det som exploderade??"
Det small alltså ganska högt. Bara till att kasta på sig hjälmen och burna därifrån med fullt vrid. Jag blev så skraj att jag drog hem. :rodnar :rodnar
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Helvetesjävlar!! Man blir ju stum!

Nåja, väl att han sköt som en kratta och att alla klarade sig. Hoppas han får kost och logi av staten under en längre tid framöver.
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
Om han hittas av polisen med en luftpistol, letar de då efter andra vapen? Det kanske inte var luftpistolen han sköt med.. Otäck läsning. :eek:
 

Dufva

Guest
Om det var en kolsyredriven "luftpistol" så kan de smälla rätt rejält. Jäkla idioter det finns ute alltså. :mad:
 

"Nels"

Z1000 till salu!
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Z1000
Ang psykopaten!

Va!! Vilken djävla tur vi måste ha haft :skrämd Vi var därute och "busade" lite vid ca18:30tiden men åkte därifrån för det var för mycket trafik.Det är ju helt sanslöst vilken tankeställare man kan få,jag eller någon utav oss andra kunde ju varit döda nu......
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
kan nån som använt kolsyra eller soft airgun intyga att det kan låta som ett riktigt vapen??????
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Nix

Jag har haft båda två och dom låter verkligen inte som en riktig, en soft air gun bara knäpper det till om och en kolsyre pistol låter mer som en knallpulverpistol.
Vadå har du blivit beskjuten eller ?
 

KIRE

Guest
Vissa gasdriva softairgun pistoler kan låta högt.
Dessutom har dom "blowback" alltså manteln
rör sig bakåt och matar in ny kula precis som på
en riktig pistol. Finns modeller speciella gasutsläpp
bara för att det ska låta och vara mera autentiskt.
Men nu snackar vi professionella prylar som är
dyra och dessutom licensbelagda. Inte är dom
speciellt vanliga heller. Men dom som såg skytten
såg väl oxå om det kom krutrök ur pistolen.
Gjorde det var den defenitivt en krutdriven patron.
Dessutom borde dom noterat rekylen som är ganska
påtaglig i handeldvapen med större kaliber än 22.
Men det är inte lätt att komma ihåg detaljer när man blivit chockad . Kolla marken runt skytten efter tomhylsor.
Använde skytten en pistol så ligger det garanterat utspritt runt honom. Var den en revolver och han sköt mindre än eller 6 skott
är det dock inte säkert att han tömde den på hylsor.
Polisen vet säkert då dom lär kolla upp vilket vapen som användes.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top