webb hotel?

F/F

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2003
Hoj
GSXR-1000 K7
vilka rekomenderar ni att man använder har ingen tidigare erfarenhet.
ska up lite filmer o bilder en mindre mc-klubb pratar vi om nu./fredrik

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Surftown är snabbrt som fan. Tänk på att du inte tar nån med trafikbegränsning.

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
F/F skrev:
vilka rekomenderar ni att man använder har ingen tidigare erfarenhet.
ska up lite filmer o bilder en mindre mc-klubb pratar vi om nu./fredrik
filmer e svårt på alla hotellen ..... jag har kollat. jag har både cliche och b-one och ingen tillåter "stora filer för publik download" .... kolla noga innan du bestämmer dig.

F/F

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2003
Hoj
GSXR-1000 K7
Mr K skrev:
filmer e svårt på alla hotellen ..... jag har kollat. jag har både cliche och b-one och ingen tillåter "stora filer för publik download" .... kolla noga innan du bestämmer dig.

fan har redan betalat in och allt, vart cliche.

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
F/F skrev:
fan har redan betalat in och allt, vart cliche.
14dagars ångerrätt
http://www.konsumentratt.konsumentv...ikel.asp?lngCategoryId=1674&lngArticleId=2479

När du som konsument handlar i en affär har du ingen rätt enligt lag att ångra köpet. Om du däremot köper något på postorder, av en telefonförsäljare, från TV-shop, på Internet eller vid hemförsäljning, har du 14 dagars ångerrätt när du handlar inom Sverige.

Stanna på cliche men hitta en polare med 10-100mbit fast upkoppling och sätt dit en liten webserver och betala han lite pengar för det. PMa mig annars så kan jag hjälpa dig hitta en filserver.

Last edited:

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Cliche erbjuder ASP med Access-databas. Seriöst tattarhotell, det där. :rofl

[Akryl]*Amid

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Cectek Quadrift
twinner skrev:
Surftown är snabbrt som fan. Tänk på att du inte tar nån med trafikbegränsning.

Jag tycker verkligen inte om surftown.
Tvingad dock utvecka mot skiten för kunds räkning.
Skoja att deras support och upptider suger =/

F/F

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2003
Hoj
GSXR-1000 K7
Mr K skrev:
14dagars ångerrätt
http://www.konsumentratt.konsumentv...ikel.asp?lngCategoryId=1674&lngArticleId=2479

När du som konsument handlar i en affär har du ingen rätt enligt lag att ångra köpet. Om du däremot köper något på postorder, av en telefonförsäljare, från TV-shop, på Internet eller vid hemförsäljning, har du 14 dagars ångerrätt när du handlar inom Sverige.

Stanna på cliche men hitta en polare med 10-100mbit fast upkoppling och sätt dit en liten webserver och betala han lite pengar för det. PMa mig annars så kan jag hjälpa dig hitta en filserver.

får bli så ska inte up några tunga filmer i början ändå, måste ju skramla lite matrial i sommar först :hihi
får bli e webserver i så fall.
i övrigt är det inge fel på cliche?
MVH/fredrik

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Slänger väl in en fråga här oxo då.

Jag måste ha ett webhotell som kör PHP i safe mode OFF, fri trafik. Förslag?

(helst ska det oxo vara en garanterad drift på 99.9-100%)

Last edited:

petla81401

Negativ till allt och alla
Gick med
31 Mar 2004
Hoj
Hurså?
Santo skrev:
Slänger väl in en fråga här oxo då.

Jag måste ha ett webhotell som kör PHP i safe mode ON, fri trafik. Förslag?

(helst ska det oxo vara en garanterad drift på 99.9-100%)

Här kan ni läsa om vad som skilljer mellan vad ni tycker fri trafik är och vad webbhotellen menar.
Varför existerar inte fri trafik ?
Bluffen går ut på att vilseleda kunden att tro att trafiken går att nyttja i all oändlighet, hur mycket som helst, hur snabbt som helst.
Bluffmakarna använder ett par sätt för att kunna erbjuda fri trafik, men ändå inte göra det.

1. Operatören erbjuder fri trafik på sidan och i alla specifikationer, men, läser man igenom deras avtalsvillkor noga så begränsas ändå i 99% av fallen till "normalt användande" eller "ej överdrivet användande".

2. Operatören erbjuder fri trafik som ett argument för deras tjänst och låser fast just din sida med en hastighetsbegränsning som är mycket mycket låg, kan liknas med tidiga bredbandslösningar. På detta sätt kan du ändå inte få fri trafik, sidan går extremt trögt och det blir en teknisk omöjlighet att nyttja större mängder trafik. Detta har dock blivit mer sällsynt.

När ni nu skall ge er ut på internet och leta ett webbhotell passande era behov, läs igenom denna sida, gärna flera gånger och sprid den till era vänner och bekanta för att belysa detta problem som allt mer invanderar och smutskastar den svenska webbhotellmarknaden.
källa: http://www.fritrafik.se/Vad-Aer-Trafik

Du kan kanske hitta något på Internetsworlds Guide http://guider.idg.se/guide/hotel/

Det närmaste du kan komma är att köpa utrymme på ett hotell i USA dom är billiga men tillförlitligheten är ofta inte den bästa.

Last edited:

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
terLag skrev:
Här kan ni läsa om vad som skilljer mellan vad ni tycker fri trafik är och vad webbhotellen menar.

källa: http://www.fritrafik.se/Vad-Aer-Trafik

Du kan kanske hitta något på Internetsworlds Guide http://guider.idg.se/guide/hotel/

Det närmaste du kan komma är att köpa utrymme på ett hotell i USA dom är billiga men tillförlitligheten är ofta inte den bästa.

Tjoho, tack för det. Har redan ett par webhotell som ger mig riktig fri trafik. Däremot råkade jag säga fel, det ska vara in kombination med PHP "safe-mode OFF" (inte ON som jag skrev tidigare)

Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZR600E
McB skrev:
Cliche erbjuder ASP med Access-databas. Seriöst tattarhotell, det där. :rofl
Vad menar du är negativt med det? Access funkar fint så länge du inte har tung trafik på databasen. Mysql är klart bra men inte nödvändigt för en mindre gästbok, litet forum eller liknande.

Driver man en större sida så väljer man knappast något konto för endast några kronor i månaden?

För övrigt rekommenderar jag varmt www.jx.se som webhotell, nyligen flyttat dit från Loopia. Trevlig support och fina erbjudaden, PASSA PÅ! Otroligt smidig kontrollpanel. Är dock tveksam till vad de säger om större filer så som film, men fråga. Jag tror själv det kan gå bra. Heja Jx!

Mvh
Johan

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Extreem_ skrev:
Vad menar du är negativt med det? Access funkar fint så länge du inte har tung trafik på databasen. Mysql är klart bra men inte nödvändigt för en mindre gästbok, litet forum eller liknande.

Driver man en större sida så väljer man knappast något konto för endast några kronor i månaden?

För övrigt rekommenderar jag varmt www.jx.se som webhotell, nyligen flyttat dit från Loopia. Trevlig support och fina erbjudaden, PASSA PÅ! Otroligt smidig kontrollpanel. Är dock tveksam till vad de säger om större filer så som film, men fråga. Jag tror själv det kan gå bra. Heja Jx!

Mvh
Johan

20gb trfik/ mån...

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Santo skrev:
Har redan ett par webhotell som ger mig riktig fri trafik.
Vilka?

Dessa är annars inte så dyra.

http://www.phphostingdeals.com/
Advanced $7.75 /mo (=ca650kr/år)
10000 MB Data Storage
100 GB Data Transfer/mo
2 Domains Hosted

http://www.servage.net
€ 7,5/månad (=855kr/år)
25000 MB. Web Space
510 GB Transfer/mo

http://www.gate.com/unix/mach_1.htm
Annual Pre-pay Price $99.95/yr. (ca 700kr/år)
Setup Fee $0
Disk Space 5 GB
Data Transfer 200 GB
Mailboxes 500

www.RadicalRiders.net har vi ca 1,5GB filmer och mellan 65-138GB/månad

Last edited:

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Extreem_ skrev:

Vad ska man då ha 3000 MB serverplats, obegränsad trafik, 500 e-mail konton och obegränsat antal e-mailalias till? Sitt eget lilla krypin?

Det är jävligt fattigt att inte erbjuda en ordentlig SQL-databas om kunden vill ha det. Access kanske funkar fint så länge trafiken är lugn, men det skriker inte direkt 2006.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024