filmer e svårt på alla hotellen ..... jag har kollat. jag har både cliche och b-one och ingen tillåter "stora filer för publik download" .... kolla noga innan du bestämmer dig.F/F skrev:vilka rekomenderar ni att man använder har ingen tidigare erfarenhet.
ska up lite filmer o bilder en mindre mc-klubb pratar vi om nu./fredrik
Mr K skrev:filmer e svårt på alla hotellen ..... jag har kollat. jag har både cliche och b-one och ingen tillåter "stora filer för publik download" .... kolla noga innan du bestämmer dig.
14dagars ångerrättF/F skrev:fan har redan betalat in och allt, vart cliche.
twinner skrev:Surftown är snabbrt som fan. Tänk på att du inte tar nån med trafikbegränsning.
Mr K skrev:14dagars ångerrätt
http://www.konsumentratt.konsumentv...ikel.asp?lngCategoryId=1674&lngArticleId=2479
När du som konsument handlar i en affär har du ingen rätt enligt lag att ångra köpet. Om du däremot köper något på postorder, av en telefonförsäljare, från TV-shop, på Internet eller vid hemförsäljning, har du 14 dagars ångerrätt när du handlar inom Sverige.
Stanna på cliche men hitta en polare med 10-100mbit fast upkoppling och sätt dit en liten webserver och betala han lite pengar för det. PMa mig annars så kan jag hjälpa dig hitta en filserver.
Jag är mycket nöjd annarsF/F skrev:får i övrigt är det inge fel på cliche?
MVH/fredrik
Santo skrev:Slänger väl in en fråga här oxo då.
Jag måste ha ett webhotell som kör PHP i safe mode ON, fri trafik. Förslag?
(helst ska det oxo vara en garanterad drift på 99.9-100%)
källa: http://www.fritrafik.se/Vad-Aer-TrafikVarför existerar inte fri trafik ?
Bluffen går ut på att vilseleda kunden att tro att trafiken går att nyttja i all oändlighet, hur mycket som helst, hur snabbt som helst.
Bluffmakarna använder ett par sätt för att kunna erbjuda fri trafik, men ändå inte göra det.
1. Operatören erbjuder fri trafik på sidan och i alla specifikationer, men, läser man igenom deras avtalsvillkor noga så begränsas ändå i 99% av fallen till "normalt användande" eller "ej överdrivet användande".
2. Operatören erbjuder fri trafik som ett argument för deras tjänst och låser fast just din sida med en hastighetsbegränsning som är mycket mycket låg, kan liknas med tidiga bredbandslösningar. På detta sätt kan du ändå inte få fri trafik, sidan går extremt trögt och det blir en teknisk omöjlighet att nyttja större mängder trafik. Detta har dock blivit mer sällsynt.
När ni nu skall ge er ut på internet och leta ett webbhotell passande era behov, läs igenom denna sida, gärna flera gånger och sprid den till era vänner och bekanta för att belysa detta problem som allt mer invanderar och smutskastar den svenska webbhotellmarknaden.
terLag skrev:Här kan ni läsa om vad som skilljer mellan vad ni tycker fri trafik är och vad webbhotellen menar.
källa: http://www.fritrafik.se/Vad-Aer-Trafik
Du kan kanske hitta något på Internetsworlds Guide http://guider.idg.se/guide/hotel/
Det närmaste du kan komma är att köpa utrymme på ett hotell i USA dom är billiga men tillförlitligheten är ofta inte den bästa.
Vad menar du är negativt med det? Access funkar fint så länge du inte har tung trafik på databasen. Mysql är klart bra men inte nödvändigt för en mindre gästbok, litet forum eller liknande.McB skrev:Cliche erbjuder ASP med Access-databas. Seriöst tattarhotell, det där.
Extreem_ skrev:Vad menar du är negativt med det? Access funkar fint så länge du inte har tung trafik på databasen. Mysql är klart bra men inte nödvändigt för en mindre gästbok, litet forum eller liknande.
Driver man en större sida så väljer man knappast något konto för endast några kronor i månaden?
För övrigt rekommenderar jag varmt www.jx.se som webhotell, nyligen flyttat dit från Loopia. Trevlig support och fina erbjudaden, PASSA PÅ! Otroligt smidig kontrollpanel. Är dock tveksam till vad de säger om större filer så som film, men fråga. Jag tror själv det kan gå bra. Heja Jx!
Mvh
Johan
Vilka?Santo skrev:Har redan ett par webhotell som ger mig riktig fri trafik.
Extreem_ skrev:Vad menar du är negativt med det? Access funkar fint så länge du inte har tung trafik på databasen. Mysql är klart bra men inte nödvändigt för en mindre gästbok, litet forum eller liknande.
Driver man en större sida så väljer man knappast något konto för endast några kronor i månaden?
Vet inte riktigt hur du läser ......McB skrev:Cliche erbjuder ASP med Access-databas. Seriöst tattarhotell, det där.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|