Webes-officiell Lista

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Höllviken-Skåne
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
Jag var och köpte ett par påsar och satte i mig så nu är det klart.

Sicket nederlag! De jag slog på min lista var Chrille och Nr:18 men det är ingen större bedrift då de bara fejkar haveri hela tiden.

MEN, nu ska ni få höra.

Jag har ringt Webes och snackat lite med Bertil på lagret.
Han ska samla ihop några grabbar som i natt tar frontlastarna och blander en GIGANT-smet som de sedan tillverkar ETT ENDA GIGANTISKT geléhallon av. Det ska vara så stort att globen verkar liten i jämförelse.

Sen ringer jag MINST 16 TV-kanaler som kommer och filmar när NR.18 sätter tänderna i detta jättehallon.

Varför nu detta jättehallon till denne trevlige yngling?

Jo, han var den ende som inte kom under minuten PÅ HELA HELGEN. :skrämd :eek: :D
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Antar att folk var för trötta, sura, ville hem eftersom jag saknade den stora utdelningen vid Jalle och Martins pool i depåboxen. Fast det blir väl andra bullar på Falken, synd att man inte kan vara med bara.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
XENOMORF skrev:
Vill du fortfarande ha en extra markering på detta Chrille??? :D

56,378 / 59,906 = 0.941 = 5,9% bättre varvtid..... Hrrrmmmm....

:rolleyes:

Inte för att det räddar mig men jag har en officiell 59,0... från kvalet. Men hallonen är onekligen mina. ...i mängder.

Jag och Nr18 har beslutat om lika då vi båda bröt på samma varv.

Utöver det så har vi ju Martin och Jalle som också har en fodran på mig.

Förbannat!
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Re: Re: Webes-officiell Lista

EazyLiving skrev:
Får väl hugga i med att jag ska vara snabbare än alla rookie 1000 förare här (busenkelt, jag vet!! :p ) och bästa reguljära SH-förare (finns så många "lurkare" här) och plocka poäng i NSB.

Sen ska jag även gå och lägga mig senare än Chrille. :D

Gapa stort och ta emot gelehallon ifrån No 1 ;)

Jag hade säkert kört 52:eek:r på Sviestad, olyckligtvis så krockade SM med klubbtävlingen på Knudan ;)
 

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Höllviken-Skåne
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
Goodstuff skrev:
Antar att folk var för trötta, sura, ville hem eftersom jag saknade den stora utdelningen vid Jalle och Martins pool i depåboxen. Fast det blir väl andra bullar på Falken, synd att man inte kan vara med bara.

Japp, jag erkänner, det var dålig uppföljning på WEBES under helgen. bland annat pga ösregn och en stressig söndag då alla ville hem så fort som möjligt.

Kanske resultatet hade kommit upp snabbt om det gått bättre för undertecknad......
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Jag har tyvärr hallon att inkassera, kan ta dem på falkenberg, där det lär bli fler av dem..
Dock är det fortfarande inte klart om jag kör falken eller inte, vill vara helt hel innan jag bestämmer mig.
 

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Adrenalinköping
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
Re: Re: Re: Webes-officiell Lista

No1 skrev:
Ska vi slå vad!!!!!!! :hej

No1... :crash

Ps! missade du inte det du lovade redan på första deltävlingen i Linköping... :eek: Ds!


Du kan ju inte komma efter racet och slå vad!! :confused:

Jag la mig efter Chrille ALLA kvällarna, så det klarade jag av. Om man sen tar alla Rookie 1000 förare som kom i mål, så var jag snabbare än dem. :rolleyes: Sen får jag väl ta och äta 3 hallon för de tre SH'are som var snabbare än mig på söndagen. (såg Matrix i måndags och la 3 hallon i gottepåsen fär att få det gjort i biomörkret!!) :tummenupp

Fast nästa gång så ska jag inte va invalid med ichias å ryggskott . Då jävlar ska ni få se var skåpet ska stå!! :crash
 

XENOMORF

Men STANNA DÅ HÄSTJÄVEL!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hovås
Hoj
NADA!
Ja att....

No:1 är storfavorit vet vi ju redan, och med sådana tider i bagaget kan han ju lika gärna strunta i att ställa upp :D

Det blir ju liksom inget roligt för oss andra....

Men åter till frågan varifrån alla dessa gelehallon skall trollas fram? Skall vederbörande själv inhandla hallonen och äta upp dem? Skall detta i så fall ske i ett publikt forum eller räcker det att han svär på sin moder att han verkligen åt alla dessa hallon?
Jag tycker i så fall att det är roligare om vi utser en officiell gelehallonutlämningsplats där det finns en pott att hämta ur, ex Jalles och Martins sunkiga släp, den perfekta rookiesamlingsplatsen! :tummenupp

Och hur skall hallonen inhandlas då, jo det är väl inte mer än rätt att den person (eller personliknande varelse) som satt upp gelehallonmål han/hon/den/det ej kan leva upp till själv köper sina gelehallon och lägger i potten för att senare förnedras offentligt och tvingas inmundiga dessa beska sötsaker under närvaro av den allmänna rookie-pöbeln! :fakta

Hur göra då?

Jo, efter fullföljd tävling när alla fakta ligger på bordet så vet ju vederbörande om han/hon skall käka gelehallon eller inte, han/hon vet även vilken kvantitet som skall passera matstrupen. Alltså köper han/hon då rätt antal hallonpåsar och tar med sig till nästa större tävlingstilfälle (SM/SO) och lägger där sin pott i en låda eller dylikt som står under sträng bevakning av Chefsyberhallonet JALLE i direkt anslutning till dennes rullande skrotupplag.... En tid för gelehaloonöverräckande bör kunna sättas till kl. 20.00 lördag kväll då aktiviteten i depån avtagit till en rimlig nivå.

Detta system fungerar perfekt om man lägger upp sina utmaningar i anslutning till större tävlingshelger vilket jag tycker är en alldeles utmärkt lösning, så om man har sagt att man skall klara av att köra under en viss tid på en bana... ja då skall det vara under tidsträning eller race på nästkommande större tävlinghelg på banan. Detta för att resultaten skall vara officiella. Det allra roligaste är ju om man som Jalle förordade i denna tråd slänger ut sina utmaningar inför varje enskilt tilfälle!! Smartas är väl då att starta en ny tråd inför varja TävlingsEvent.

Jag ger nedan (samt att jag öppnar en ny tråd inför Falkenbergstävlingen!) ett ex inför Falkenberg som även kan vara min egen utmaning. Om jag nu inte klarar av vissa eller alla av dessa utmaningar så inhandlar jag en påse gelehallon per ej avklarad utmaning, tar med de till nästa SM/SO-tilfälle och lämnar de till Jalle/Martin. Därefter inmundigar jag dessa på lördagen kl. 20.00 inför en häcklande skara bestående av er andra rookiesvin!
ENKELT VA?

Xenomorfs Gelehallonutmaningar:

Jag skall slå Martin, Jalle, Camillo, No11, Chrille och No:18 på racet i Falkenberg. Jag skall även (som vanligt) spö både Chrille och No:18 med minst 3% bättre varvtid från den officiella tidtagningen under finalracet. Jag skall dessutom prestera en personlig bästatid under tävlingen med en varvtid under 46 sekunder (om banan är torr).


:squid
 

XENOMORF

Men STANNA DÅ HÄSTJÄVEL!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hovås
Hoj
NADA!
Alltså....

...för att förtydliga:

Ni som ej kunde hålla era Webesutmaningar i Linköping..... inhandla rätt antal påsar och medtag till Falkenberg, lämna därefter dessa till Jalle/Martin vid deras depåplats. Kl 20.00 på lördag skall hallonen ätas upp inför oss andra... :hej
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Re: Alltså....

XENOMORF skrev:
...för att förtydliga:

Ni som ej kunde hålla era Webesutmaningar i Linköping..... inhandla rätt antal påsar och medtag till Falkenberg, lämna därefter dessa till Jalle/Martin vid deras depåplats. Kl 20.00 på lördag skall hallonen ätas upp inför oss andra... :hej

Jag räknar dessutom med att dokumentera alla trofeer med digitalkamera, men jag tänkte allt bjuda förlorarna på hallon? Vi samlas och vinnaren bjuder förloraren på hallon under hånfullt fotograferande med löfte om publicering och uthängande....
 

XENOMORF

Men STANNA DÅ HÄSTJÄVEL!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hovås
Hoj
NADA!
Re: Re: Alltså....

Chrille skrev:
Jag räknar dessutom med att dokumentera alla trofeer med digitalkamera, men jag tänkte allt bjuda förlorarna på hallon? Vi samlas och vinnaren bjuder förloraren på hallon under hånfullt fotograferande med löfte om publicering och uthängande....

Ja men då kvarstår huvudproblemet ju....

Många utmaningar är ju inte riktade mot andra personer utan mot tider eller personliga utmaningar? Då finns det ju ingen vinnare som kan bjuda....

Så jag tycker nog fortfarande att förloraren inhandlar hallonen själv. Sen är det ju så att bara för att någon säger att han skall slå ditten och datten så innebär ju inte detta automatiskt att ditten och datten tycker att detta var en rolig utmaning som de vill sponsra....

Näe... tror det blir mycket enklare att egenhändigt gå till skampålen med dina hallon. Däremot så finns det ju inget som hindrar det utmanade objektet att vid denna ceremoni utdela påsen till dig?

Eller....

Tillägg: Når man lämnar in påsen till den officiella hallonbanken kan man även fästa en liten notering på den (typ post-it lapp) där det står vad utmaningen gällde....... så kan domaren läsa upp detta högt och tydligt. Jag tror att utan regler enligt ovan så blir allt bara ett stort mischmasch....
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top