WEBES officiella utmaningar inför Falkenberg!

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Höllviken-Skåne
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
Nr:18 skrev:
Sa du inte att Webes bara gäller i rejset? Eftersom jag inte var med i rejset kan du inte ta 3% på mina tider :fakta :1pajas :mattias

Sådärja, nu har jag under natten suttit i telefonmöte med WEBES-representanter från hela europa.

Frågan som det tvistades om var huruvida WEBES-utmaningar ENDAST gäller under rejs, i detta fall mellan Xeno och Nr:18.

Jag kan väl inleda med att vi var eniga om att WEBES är mycket STÖRRE än bara en utmaning om några % i ett rejs.
WEBES innefattar även snacket innan tävling, uttalanden man gjort om hur bra man är, hur mycket man ska spöa alla, att man ska köra låga 46:eek:r hit och dit, osv, osv. Detta var alla ledamöter överens om .

Vi gjorde sedan en sannolikhetskalkyl där vi fick med en fiktiv Nr:18 i söndagens rejs (jaja, han kvala inte in, jag vet....).
Det visade sig då att Xenomorf inte hade tagit några 3% på Nr:18s tider utan 300%!!! :eek:

Detta tillsammans med det faktum att han blev slagen av ärkerivalen Chrille, tidsmässigt, gör att ett geléhallon på 346 kg, bakat i en masugn i dalarna, skall intagas - PRONTO!!!

Beslutet kan EJ överklagas.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Jalle skrev:
Sådärja, nu har jag under natten suttit i telefonmöte med WEBES-representanter från hela europa.

Frågan som det tvistades om var huruvida WEBES-utmaningar ENDAST gäller under rejs, i detta fall mellan Xeno och Nr:18.

Jag kan väl inleda med att vi var eniga om att WEBES är mycket STÖRRE än bara en utmaning om några % i ett rejs.
WEBES innefattar även snacket innan tävling, uttalanden man gjort om hur bra man är, hur mycket man ska spöa alla, att man ska köra låga 46:eek:r hit och dit, osv, osv. Detta var alla ledamöter överens om .

Vi gjorde sedan en sannolikhetskalkyl där vi fick med en fiktiv Nr:18 i söndagens rejs (jaja, han kvala inte in, jag vet....).
Det visade sig då att Xenomorf inte hade tagit några 3% på Nr:18s tider utan 300%!!! :eek:

Detta tillsammans med det faktum att han blev slagen av ärkerivalen Chrille, tidsmässigt, gör att ett geléhallon på 346 kg, bakat i en masugn i dalarna, skall intagas - PRONTO!!!

Beslutet kan EJ överklagas.

:D :D :D :D

Jag ska inte strö mer salt i såren, jag hade nog inte kvalat in i r1000 på falkenberg heller med de tiderna som krävdes i helgen.
Men domaren har solklart fattat rätt beslut :D :tummenupp
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Jalle skrev:
Sådärja, nu har jag under natten suttit i telefonmöte med WEBES-representanter från hela europa.

Frågan som det tvistades om var huruvida WEBES-utmaningar ENDAST gäller under rejs, i detta fall mellan Xeno och Nr:18.

Jag kan väl inleda med att vi var eniga om att WEBES är mycket STÖRRE än bara en utmaning om några % i ett rejs.
WEBES innefattar även snacket innan tävling, uttalanden man gjort om hur bra man är, hur mycket man ska spöa alla, att man ska köra låga 46:eek:r hit och dit, osv, osv. Detta var alla ledamöter överens om .

Vi gjorde sedan en sannolikhetskalkyl där vi fick med en fiktiv Nr:18 i söndagens rejs (jaja, han kvala inte in, jag vet....).
Det visade sig då att Xenomorf inte hade tagit några 3% på Nr:18s tider utan 300%!!! :eek:

Detta tillsammans med det faktum att han blev slagen av ärkerivalen Chrille, tidsmässigt, gör att ett geléhallon på 346 kg, bakat i en masugn i dalarna, skall intagas - PRONTO!!!

Beslutet kan EJ överklagas.
:finger
Efter övervägande har jag beslutat att inte ställa upp i geléåsen! Istället kommer jag köra stor debutant + ERF.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Nr:18 skrev:
:finger
Efter övervägande har jag beslutat att inte ställa upp i geléåsen! Istället kommer jag köra stor debutant + ERF.

Ähh, se nu till att åka och träna lite så du får lite mil i sadeln, så kvalar du nog in utan större bekymmer. Surar du ner dig och tar i så kommer inte körningen stämma, åk och lek lite mer med hojen så hittar du nog farten igen :tummenupp
 
Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

Top