Webradio SM i Anderstorp 7-8 augusti

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Moriwaki
Jo, men de var borta från prisutdelningen..... Persson/Hermansson 2:a - 3:a ???

Omkörning på gulflagg

Ditt snack om förnedring, ödmjukhet, etc, är helt fel. Det handlar inte om att förnedra, det handlar om att följa regelverk. Vad är det för förnedrande med att följa reglerna?

Off topic så det skriker om det är vi nu!

:klappar:klappar:klappar:klappar
Tur att det finns regelbok och inte sunt bondförnuft... BRAVO ödmjukhet exiterar inte??

Ni skickar upp offtopic ribban själva

Last edited:

Kneedrag

Guest
Omkörning på gulflagg

Tur att det finns regelbok och inte sunt bondförnuft... BRAVO ödmjukhet exiterar inte??

Var på licsenskurs och då prata vi om decibel och ljudkrav.
Som jag fattar det så sitter NR 18 väldigt väldigt mycket i möte och pratar med komunen , omkringboende m,m om just ljud och försöker försvara verksamheten de gör på Anderstorp. Det jag inte förstår är varför folk tror det är en självklarhet att banan Anderstorp kommer bestå med mc-tävlingar för all framtid (det gäller andra banor åxo). Så bondförnuft ska råda. Ja det kan man önska men tyvärr funkar det inte mot kommun och de statliga instanser som kontrollerar att ljudnivån inte överskrids de kan stänga banan om anderstorp inte följer kraven.

Nej ta med grejer, db killers ,rör eller vad som krävs som gör att man kan fixa det ljudkrav som gäller för just den banan i olika väderlekar.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Omkörning på gulflagg

Men BC, VAD är det som det sunda bondförnuftet ska styra då? Vad menar du med ödmjukhet? Ska jag vara ödmjuk inför de som tycker att det är OK att bryta mot reglementet? Varför då?

Jag förstår att du är ilsken på mej, men var lite konkret istället för att bara ösa skit omkring dej.

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
r6-räser
Omkörning på gulflagg

Jag tycker också att det är jobbigt med ljudkraven. Men vad är det som är så svårt att förstå. Vi måste låta mindre.

Det är skrivet i reglementet, de regler som vi ska köra efter.
Att ha ett eftermarknadssystem som är öppet, ger mer effekt och därmed låter mycket är FUSK.
Jag tycker att det är samma sak som att borra upp några kubik extra, det ger fördelar och är FUSK. Men det är inte så konstigt va?

Nä, jag tycker mest synd om de som uppfyller ljudkraven och ser sig omkörda av icke reglementsenliga hojar. Det är synd att inte tävlingsledningarna står på sig och diskar de som FUSKAR. :mad:

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Nä, jag tycker mest synd om de som uppfyller ljudkraven och ser sig omkörda av icke reglementsenliga hojar. Det är synd att inte tävlingsledningarna står på sig och diskar de som FUSKAR. :mad:

Det tycker jag med. För det skiljer bra många hästar om man kan öka några DB. Alla vet det och det är därför det är sånt tjat om ljudet jämt.

Klart att alla tyckar att det är trist när vi backar i utv på hojens prestanda. Vi kommer att tappa hästar bara att acceptera detta.

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Jag tycker också att det är jobbigt med ljudkraven. Men vad är det som är så svårt att förstå. Vi måste låta mindre.

Det är skrivet i reglementet, de regler som vi ska köra efter.
Att ha ett eftermarknadssystem som är öppet, ger mer effekt och därmed låter mycket är FUSK.
Jag tycker att det är samma sak som att borra upp några kubik extra, det ger fördelar och är FUSK. Men det är inte så konstigt va?

Sant det du skriver men nu i helgen så tjänade man på att "fuska". Tävlingeledningen orkade inte informera de berörda förarna om diskning så de tog bort db kravet helt. Vilka signaler skickar det till oss som ligger under 95 db. Helgens kalabalik är helt tävlingsledningens fel. Hade de gjort som de sagt, hade vi inte kunnat säga något.
De signaler jag fått efter min premiär är att man får chansa med ljudet och få några extra pollar, håller man sig bara undan i depån så blir man inte diskad. Följer man ljudkraven så har man inte konkurenskraftig hoj och kan därmed inte vinna.:mad:

Edit: Tilläggas bör, jag är inte mot reglerna, jag är emot att reglerna inte följs.

Last edited:

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
r6-räser
Sant det du skriver men nu i helgen så tjänade man på att "fuska". Tävlingeledningen orkade inte informera de berörda förarna om diskning så de tog bort db kravet helt. Vilka signaler skickar det till oss som ligger under 95 db. Helgens kalabalik är helt tävlingsledningens fel. Hade de gjort som de sagt, hade vi inte kunnat säga något.
De signaler jag fått efter min premiär är att man får chansa med ljudet och få några extra pollar, håller man sig bara undan i depån så blir man inte diskad. Följer man ljudkraven så har man inte konkurenskraftig hoj och kan därmed inte vinna.:mad:

Edit: Tilläggas bör, jag är inte mot reglerna, jag är emot att reglerna inte följs.

Var det dessutom så att det var du som blev diskad för någon annans ljud på första kvalet? :brinnerup Pinsamt!
Roligt att det gick så bra för dig på söndagen allafall! :banana

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Var det dessutom så att det var du som blev diskad för någon annans ljud på första kvalet?
Jupp, men Carry bad om ursäkt och kompensera mig så det är lugnt. Misstag kan alla göra. Men gissa om jag var snopen när jag fick beskedet att jag var diskad och förbannad när jag såg att det inte fanns några mätningar på mig.

Roligt att det gick så bra för dig på söndagen allafall! :banana
7:a, inte illa :banana

Du 4a? Eller tar jag fel på person!?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
9st i mål i superstock600. Rekord eller?
Årsmöte i bollhavet vid kurvan in på start/målrakan.

Nu vet jag inte om min dator klarar detta... GSXR1100R som ersättare till Skalman :brinnerup :eek: :skrämd
När Skalman, som var tvungen att åka hem för att skruva ihop de IKEA-möbler som kärringen hade köpt för hans pengar, lämnade kommentatorsbåset, då åkte jag hem.

GSXR1100miljonerR som kommentator är fan inte okej! :mad:

Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Som förare hade det varit kul att kunna lyssna på sändningarna i efterhand. Är det nog som går att ordna i framtiden Humlan?

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag hann knappt av hojen innan telefonrapporterna började ramla in och folk kom fram i depån. Vet rätt väl vad som sas :D

Vi blev faktiskt imponerade i speakertornet över din attack i blötan, fast det kommer vi aldrig att erkänna...

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Watz, SBK Challenge, pole position 1,34.0
Menar du att det inte är konkurenskraftigt nog?

Jo den var helt ok. Klarade han alla ljudmätningar? Jag har för mig att alla toppförare i SBK låg över 97,9 db. Mårtenson låg närmare 110 db.

Det jag syftade på är om 2 förare har samma hoj. Den ena har helsystem och dönar som f*n och ger bra mycket mer effekt än den andra har originalsystem för att klara ljudkraven. Om nu inte han med helsystemet diskas så är det han med originalsystemet som straffas.

Som jag påtalat tidigare, jag är inte emot reglerna, jag är emot att reglerna inte följs.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Som förare hade det varit kul att kunna lyssna på sändningarna i efterhand. Är det nog som går att ordna i framtiden Humlan?

Har precis fått ner 2 st 150 mb filer, ska bara hitta nånstans att lägga dom för nedladdning. Helt oredigerade!

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM