Welcome to Sweden

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Blip skrev:
Här attackerar uppenbarligen muslimerna utryckningspersonal, vad är det du säger egentligen? Att problemet är uppdiktat och inte finns?
Vem säger att dom är muslimer?
Bara för att Fox News har klippt ihop det lite snyggt med ett par beende muslimer.

edit: Det är väl exakt sådan här propaganda som vi INTE behöver, det lär ju inte underlätta relationerna.

Jorrd

Twins are number one
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Röd Ducati 916 och blå minimoto (14E Kina hoj)
Att det verkar vara lite muslimhat i inslaget är iofs inte så förvånande när det kommer från FOX.
Jag som bor här tycker att det var ganska vinklat, USA vill se muslimer som hittar på trams i resten av världen för att få Irak att kännas mer rättfärdigat.

Visst det har hänt en del tråkigheter men jag tycker inte att det är så hemskt som inslaget verkar få en del att tro. :död

Senast idag var det stor aktivitet då folket i Malmö städade upp skräp från gatorna.
Vi är rätt trevliga härnere också ;)

EDIT: Vad man upplever beror helt på vad man har för realitet och förutfattade meningar. "Vet" man att det är skit där så kommer man bara se skit också. Har man den realiteten att i Malmö är det tjuvar i varje hörn så kommer man också att hitta "fakta" för att styrka den realiteten.
Åker ni dit någongång så gör det med ett öppet sinne så slipper ni få för er en massa.

Last edited:

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Macho Woman skrev:
Vad säger malmöiterna? Är det så där illa? :hihi

Nej, det tycker jag absolut inte.
Det stämmer dock att det varit en del konflikter mellan sysslolösa tonåringar och utryckningspersonal ute i rosengård och visst finns det problem, men Fox News är precis som vanligt 120% spin.

Tycker för övrigt att det är lustigt att de som skriker högst om hur "hemskt" det är i Malmö är de som inte bor här. :rolleyes:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Jag har varit i malmö endel och jag kan säga att dit åker man inte om man inte har något speciellt ärende

Inte precis en charmig stad

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Gammalt grymt övergrivet propagande-klipp, Fox är fan helt otroliga. Nästa korståg är inte långt borta... :kocko

Visst, mysighetsfaktorn i vissa av malmös stadsdelar = 0, men långt ifrån hela malmö.

"...they come with NO knowledge in Swedish..." - a fan, tror inte de hunnit ta en kvällskurs i svenska innan de flydde från krigen...

"...and some of them have never been to school AT ALL!" - Jaha? Skall man stoppa 10-12 åringar från att komma in i landet för att de inte har haft möjligheten att gå skolan? :va

Fox News kan suga mina bollar...

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
McFille skrev:
Fox är skit och bla bla bla
Du inser väl att det där programmet klipptes ihop av fox för att visa jänkarna att muslimerna är onda människor som inte bara hatar jänkare utan även ger sig på resten av världen. Lita inte på muslimer, de bombar din bil och stjäl ditt land! Allt för att rättfärdiga kriget mot talibanerna och irak osv.

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
morlock skrev:
Du inser väl att det där programmet klipptes ihop av fox för att visa jänkarna att muslimerna är onda människor som inte bara hatar jänkare utan även ger sig på resten av världen. Lita inte på muslimer, de bombar din bil och stjäl ditt land! Allt för att rättfärdiga kriget mot talibanerna och irak osv.

Vadå Fox är skit, det skrev jag aldrig. Sluta fusk-citera mig! :fatta!

Och ja, självklart vet jag att detta är ett propaganda-klipp från Fox och jänkarnas sida. Det är ju precis det som jag skrivit och som irriterar mig.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
McFille skrev:
Vadå Fox är skit, det skrev jag aldrig. Sluta fusk-citera mig! :fatta!

Och ja, självklart vet jag att detta är ett propaganda-klipp från Fox och jänkarnas sida. Det är ju precis det som jag skrivit och som irriterar mig.

Det är lugnt, jag kan skriva det för dig. Fox är skit, och om någon överhuvudtaget tar någon del av deras rapportering på något större allvar bör vedebörande gå och få huvudet undersökt.

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
ducceper skrev:
(...)
Snart dags att flytta till norrland.
Nej för helvete, vi är emot all invandring och är rätt främlingsfientliga! Stanna där du är! :mad: :tungan

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
McFille - 2 skrev:
Bra att du läser mellan raderna och citerar vad jag egentligen menar! :tummenupp
Förlåt... :hihi

Jänkarprogram för jänkare. Finns väl ingen jänkare som vet hur det egentligen ligger till tänker FOX, vaddå Sverige?! Det oskyldiga landet.!, Bush fick säkert en och annan röst pga sånt där hyckleri. "Bra, se vad elaka muslimerna är mot de stackars svenskarna också. Klart vi ska bomba de onda muslimerna"

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
Varför importerar vi inte Japaner eller Kineser och låter dom bygga nästa generations räsermopeder och minimotosar för oss MC-fanatiker? Det finns gott om plats här uppe i skogarna, säkert för några miljoner japaner som gillar att jobba, tror att gud är död och dricker bittert grönt te! Till skillnad mot oss norrlänningar som går på lestadian-möten, dricker surt Gevalia och är sjukskrivna rukken vett'u! :tungan

Sayonara!

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
R.Lehtipalo skrev:
Varför importerar vi inte Japaner eller Kineser och låter dom bygga nästa generations räsermopeder och minimotosar för oss MC-fanatiker? Det finns gott om plats här uppe i skogarna, säkert för några miljoner japaner som gillar att jobba, tror att gud är död och dricker bittert grönt te! Till skillnad mot oss norrlänningar som går på lestadian-möten, dricker surt Gevalia och är sjukskrivna rukken vett'u! :tungan

Sayonara!

så kan vi också bli ett låglöneland med ännu rödare ledare vid makten .. WEEE!!!!

inte konstigt att kaffet e surt om de blandas med vissa suspekta (oftast) genomskinliga starkvaror :D
dricker du på bit eller?

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
McFille skrev:
"...they come with NO knowledge in Swedish..." - a fan, tror inte de hunnit ta en kvällskurs i svenska innan de flydde från krigen...

grejen e ju att inte alla flyr från krig..

minska de 100%iga uppehållstillstånden & utvisning vid brott

(lite träligt om ens f.d. hemland säger upp ens medborgaskap bara, så de blir som för han i stockholm som skulle utvisas efter brottslighet, men han e statslös så hans :arsele är i häktet tillsvidare

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Det har blivit värre och ännu värre kommer det att bli när man sätter alla sånna på ett ställe.

läs:
16/4 kl 05:00

MALMÖ. En man i 40-årsåldern överfölls strax före midnatt av ett gäng på ett tiotal personer. Överfallet ägde rum på Persborgstorget i Malmö. Mannen fick ta emot flera sparkar och slag med tillhyggen.
Han fördes till sjukhus. Enligt uppgift från polisen var han allvarligt skadad. Polisen har inga spår efter gärningsmännen.

Polisen kan inget göra. Vad finns det för mening då?

Har en tjej som studerar till lågstadielärare på mitt jobb och hon menar påå fullt allvar att det inte blivit värre med åren utan att man som vuxen läser tidningen oftare och var skyddad från "den" världen som liten men inte fan fick jag o mina polare nånsin för oss att kasta sten genom ALLA rutorna på vår skola, inte ens genom en ruta...

Jag skall bli politiker och införa tillstånd för att bli förälder :banana
Tycker inte jag att du passar - synd, du blir barnlös :tungan

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Tid? Pengar? Resurser? Vadå?

Sånt här finns det tid och resurser till.
"Civilklädda poliser i Stockholms krogköer smygfilmar rasistiska vakter som avvisar gäster på grund av deras hudfärg eller utländska utseende."
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=403713&previousRenderType=6
Eller detta:
"Under en ansenlig period av tid har ledarredaktionen försökt orientera sig i landstingskorridorerna för att ta reda på vem det faktiskt är som är ansvarig för att skattemedel går till vårdcentraler som är mer eller mindre omöjliga att nå per telefon."
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=576&a=403484&previousRenderType=2
Eller detta vansinne:
Affär anmäld - guldfisk hade för litet akvarium
http://www.expressen.se/index.jsp?a=270215

Detta är vad vi betalar skatt för..

Mitt erbjudande till Mona Sahlin om en gemensam kvällspromenad (utan SÄPO) genom Husby-Akalla vid 23-tiden en sommarkväll står kvar - men ngt svar har jag ännu inte fått. :rolleyes:

----------------------
Ett politiskt inlägg. Om ngn känner sig "kränkt" vg PM:a så tas det bort.

Last edited:

Deimos

Våga vägra latinska citat.
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Yamaha XJR1300 SP
Reportaget stämmer till stor det. (Sen kanske inte alla bråkstakar i Rosengård är muslimer, men majoriteten som bor där är muslimer så man kan ju dra sina egna slutsatser).

Har vänner som jobbar både innom polis och ambulanssjukvården. Dom har flera ggr blivit attakerade och även instruerade om vilka som dom borde behandla/inte behandla på olycksplaters.
Polisen kör alltid ut med 2 bilar när dom ska till Rosengård. En för att vakta den första så den inte blir vandaliserad.
Har en kollega på jobbet som har en polisradio. Man hör ofta att dom gör just på detta sättet när dom åker på uppdrag till Rosengård.

Vissa busslinjer kör inte längre till Rosengård. Detta pga hot mot chafförer samt att det kastast gatustenar mot bussarna.

Samma gäller brandmännen.
http://www.pppress.se/images/PPBRA2-20050330/index.asp

När moskén brann fick brandmännen vi 2 tillfällen fly in i sina bilar för dom blev attackerade att den folkmassa som var och tittade på. Dom fick också vid flera tillfällen mota bort folk som ville ta över släckningen.
När insatsutredningen var klar sa brandmannen som hade befälet över släckningsarbetet att dom troligen kunnat rädda delar av moskéskolan ifall dom fått arbeta ostört.

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Skrämmande inslag, och till stor del sant. De som inte ser det måste blunda för verkligheten? Och i dagens läge får man ju knappt säga ordet "svart" längre om en lakritsglass innan man är rasist, så jävla sjukt att man blir att man inte tror det kan vara sant.
Sverige känns som en sjunkande båt med alldeles för många hål för att kunna rädda, och då syftar jag inte enbart på den nästintill okontrollerade invandringen.

Deimos skrev:
När moskén brann fick brandmännen vi 2 tillfällen fly in i sina bilar för dom blev attackerade att den folkmassa som var och tittade på. Dom fick också vid flera tillfällen mota bort folk som ville ta över släckningen.
När insatsutredningen var klar sa brandmannen som hade befälet över släckningsarbetet att dom troligen kunnat rädda delar av moskéskolan ifall dom fått arbeta ostört.
Att brandmänn och ambulanspersonal ska behöva ha skydd för att kunna utföra sitt arbete är ju helt bedrövligt. Eller att ambulanspersonal hela tiden ska behöva ha koll på sin bil för att inte pundar-Robert ska gå in och länsa den på alla mediciner. Nästa gång det brinner, så låt det brinna.

Bespara mig alla inlägg om att jag skulle vara rasist eller främlingsfientlig, för det tyder ju bara på hur jävla trångsynta ni som skriver det är.

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...