Hej hej,
När jag kör hoj så kopplar jag upp den. I regel i tvåan men ibland i ettan. Dock så sa min kloke vän att det sliter hårt på lamellerna att koppla upp hojen.
Så jag börja gasa upp den istället. Och det sluta med att när jag gasa upp den i ettan så jag slog över. Med andra ord så tycker jag det är mkt bättre att koppla upp hojen för då vet man den kommer upp snabbt och man slår av gasen kvickt. Men gasar man upp den så känns det mer osäkert. Vill ej ha en deja vou i och med jag klotat på det viset en gång tidigare.
Nu till min fråga. Hur mkt kostar packboxar, kullager, lameller och andra grejor som slits mkt när man kör på bakslangen ofta? Och hur ofta måste man byta dom?
Vill veta för jag håller på att göra en budget för sommaren.
500 mil
Bensin 5000:-
F o B däck 2500:-
Service 1200:-
Försäkring 3500:-
Skatt 1000:-
Oförutsedda utgifter 3000:- (kedjespray, lameller osv)
Totalt 16200:- exklu värdeminskning på hojen.
Hojen vi snackar om är GSXR1000 -02
När jag kör hoj så kopplar jag upp den. I regel i tvåan men ibland i ettan. Dock så sa min kloke vän att det sliter hårt på lamellerna att koppla upp hojen.
Så jag börja gasa upp den istället. Och det sluta med att när jag gasa upp den i ettan så jag slog över. Med andra ord så tycker jag det är mkt bättre att koppla upp hojen för då vet man den kommer upp snabbt och man slår av gasen kvickt. Men gasar man upp den så känns det mer osäkert. Vill ej ha en deja vou i och med jag klotat på det viset en gång tidigare.
Nu till min fråga. Hur mkt kostar packboxar, kullager, lameller och andra grejor som slits mkt när man kör på bakslangen ofta? Och hur ofta måste man byta dom?
Vill veta för jag håller på att göra en budget för sommaren.
500 mil
Bensin 5000:-
F o B däck 2500:-
Service 1200:-
Försäkring 3500:-
Skatt 1000:-
Oförutsedda utgifter 3000:- (kedjespray, lameller osv)
Totalt 16200:- exklu värdeminskning på hojen.
Hojen vi snackar om är GSXR1000 -02