Nickeshake
Hårdrockare
MCn i fråga kanske var framhjulsdriven?
Såg ut att gå rätt fort också med tanke på att hastighetsbegränsningen var 100.
Såg ut att gå rätt fort också med tanke på att hastighetsbegränsningen var 100.
Zayn skrev:MCn i fråga kanske var framhjulsdriven?
Såg ut att gå rätt fort också med tanke på att hastighetsbegränsningen var 100.
Krippa skrev:Ser ut som en TL1000R, dom har styrdämpare orginal...förvisso ingen värsting men lite nytta tycker man ju att den ska göra.
Hojen är en hayabusa och dom har styrdämpare som original.
KalleNorton skrev:Det verkar stämma, förutom punkt 3. Om man håller ett betsämt tag i styret håller man väl ändå ganska hårt? Borde det inte vara bättre att bara ha händerna liggandes mot styret?
Westfield skrev:Problemet uppstår lätt om du nått varvstoppet, hojen slutar att acca men framhjulet som rör sig i en cirkelbåge runt bakhjulet är på väg framåt snabbare än resten av hojen. När sedan hojen slår i backen och "studsar" i framfjädringen blir effekten att framhjulet helt plötsligt i princip rör sig långsammare än resten av hojen.
Chassisättningarna brukar sällan vara anpassade för sånt
Krippa skrev:Vad menar du? Påstår du att framhjulet snurrar snabbare än bakhjulet?
lyssna på låten, fyfan vilken skitlåt, jag stör mig på den.EmKao skrev:Sökte men hittade inte den nånstans. Annars får ni se den en gång till
http://www.kossan.se/motorcyklist_koer_paa_bakhjulet.htm
Naurin skrev:när den uiiilande hojjen sänker framhjulet så måste framhjulet ha samma hastighet som bakhjulet PLUS lite till eftersom avståndet i "framåtled" (det man oftast kallar x-led när man räknar på det) mellan fram och bakhjul kommer att öka, annars skulle hojjen tvingas att komprimeras istället, vilket inte händer.
men det jag inte heller förstår é hur det ska påverka? I samma ögonblick som framhjulet slår i marken så borde väl hastigheten på de bägge däcken vara desamma?
SoX skrev:Jag har stått vid Bray Hill på IOM och sett hojar få sånt där
tokvobbel. Det förklarades att just Bray Hill var känt för vobbel
på grund av att det är en svacka i banan och fjädringen bottnar,
sen behövs det nästan ingenting för att trigga igång vobblet.
Kan det vara så att gaffeln bottnar vid nedslaget?
(Bara en fundering............)
wonderwizard skrev:Jag har inte lyckats koppla upp den igen över 100 km/h
men sedan e min en gammal 99:a
jag vet att det går på R1 04-06, där det finns några pållar till
Kaparn skrev:En hård nedsättning av framhjulet kan få gaffeln att bottna på ganska många hojar. När det gäller svacka i banan vet jag inte, men det måste vara en rejäl jävla svacka......
PMR skrev:Du får nog ta och kolla upp din motor ,kör själv en gammal -98:a, koppla upp i 3:an vid 150-160 kmh är inga problem. Dock så hade jag nog inte gjort det i denna situationen...
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |
|
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner
Ducati Desmosedici GP7 är o... |