Scorpion.SE
Ny medlem
Finnes det en duktig slangåkare i Västerås som skille villja lära/tippsa mig om hur man gör, PMa mig
Rigge skrev:2342096Huuh, man blir ju livrädd när man läser vad vissa skriver! Det bästa är nog att lära sig själv, jag skulle nog hellre kasta mig ner i backen självmant än att prova vissa grejer som folk skriver, men det funkar ju tydligen för dom.
Mr Helmut skrev:2342131Är det inte bättre du korigerar det som varit felaktigt än att bara skriva sådär
Men visst det går ju inte läsa sig till hur man ska göra men många bra tips kan man ju få. Jag tycker många är bra
Rigge skrev:2342140Vem säger att jag har rätt då? Man kan göra på massvis med olika sätt, men alla passar inte mig. T.ex växla utan koppling =
Mr Helmut skrev:2342148Jag kan inte växla med koppling
(kanske för jag är nybörjare) men går man lågt blir det väll mer våldsamt men kommer man upp så går de i jätte lätt tycker jag
Rigge skrev:2342156....och jag hade slagit över.
Mr Helmut skrev:2342162Då kanske du ska byta metod då
edit: Hur gick det med cykeln?
Byt utv. på din hoj om du gillar att slanga 15/50 tex. garanterat att du lyfter på tvåan om inte så har du bara 25kw, eller så går inte alla bullar. jag kopplar i nästa växel men det går fort annars förlorar man höjd och sååå effektstinna är inte våra mopparMr Helmut skrev:2342148Jag kan inte växla med koppling
(kanske för jag är nybörjare) men går man lågt blir det väll mer våldsamt men kommer man upp så går de i jätte lätt tycker jag
Mr Helmut skrev:2342148Jag kan inte växla med koppling
(kanske för jag är nybörjare) men går man lågt blir det väll mer våldsamt men kommer man upp så går de i jätte lätt tycker jag
Becker skrev:2342173Byt utv. på din hoj om du gillar att slanga 15/50 tex. garanterat att du lyfter på tvåan om inte så har du bara 25kw, eller så går inte alla bullar. jag kopplar i nästa växel men det går fort annars förlorar man höjd och sååå effektstinna är inte våra moppar
Mr Helmut skrev:2342187Jag åker med 16/48 drevning så det är väll där det skiljer
Ne ska inte dreva om för att slanga, så kul är det inte.
Du måste växla med koppling, krossväxlar du, har du ingen som helst koll, de kan gå hur som helst.Mr Helmut skrev:2342148Jag kan inte växla med koppling
(kanske för jag är nybörjare)
KrilleYZF R1 skrev:2342363Du måste växla med koppling, krossväxlar du, har du ingen som helst koll, de kan gå hur som helst.
Dra upp hojen på gas, eller koppla upp den, frikoppla, räkna 1001, 1002, och lägg i nästa växel, klarar du räkna 1001, 1002 utan att framhjulet ramlar ner, e du högt uppe, de behövs inte mer.
Krossväxla inte, träna istället på att få bättre koll, träna på kunna räkna, utan att ramla ner.
don_tomazo skrev:2341708Når den bara när jag sitter ner och slangar men då ser jag ingenting framåt när jag ligger på balansen och tycker det blir knepigt att se på sidan av hojen.
Lätt tryck på växelpinnen och när varvtalet blir lätt så glider nästa växel i som i en smörbytta nästan helt obemärkt. Att koppla upp hojen eller att koppla vid växling på slangen skrämmer mig då jag föreställer mig att hojen skall få någon sorts superkraft av att jag råkar slira på kopplingen med en del gaspådrag och banga ur en del extra hästar som resulterar i något jag inte gärna vill. För mig är crossväxlingen änsålänge det ända rätta på slangen men jag siktar på att lära mig koppla. Problemet med mig är att jag inte vågar hålla höjden vid växling pga just rädsla till att få ett ryck bak trots att jag kommer ett par kilometer på samma växel.Rigge skrev:2342140Vem säger att jag har rätt då? Man kan göra på massvis med olika sätt, men alla passar inte mig. T.ex växla utan koppling =
Min varvar 6000.syltburk skrev:2341902
Min hoj varvar upp till 10500 rpm, det borde väl vara lättare med en som varvar mer?
KrilleYZF R1 skrev:2342394öfff... titta på sidan av hojen??? varför det?? Fäst blicken framåt. bara framåt. hjälper dig att upprätthålla höjd o balans. Tänk om du ska slanga med en brud bak, o börjar kolla sidan... ojoj... kolla alltid framåt, o slanga bara på vägar där du slipper kolla åt sidan.
KrilleYZF R1 skrev:2342394öfff... titta på sidan av hojen??? varför det?? Fäst blicken framåt. bara framåt. hjälper dig att upprätthålla höjd o balans. Tänk om du ska slanga med en brud bak, o börjar kolla sidan... ojoj... kolla alltid framåt, o slanga bara på vägar där du slipper kolla åt sidan.
Rigge skrev:2342525Då kan du inte ligga högt om du ser vägen.
wonderwizard skrev:2342542
varför slanga med en brud bakpå ? är det för att stila vad man kan eller för polarna ? skulle aldrig slanga med en passagerare bakpå, oavsett om denna vill eller ej.
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |