KrilleYZF R1 skrev:2342860Nix, jag gör inga tolvor, jag menade blicken framåt, på vägen, eller åt samma håll som vägen.
Det blir bekymmer att se ordentligt på en vanlig 140km/h+ wheelie och då är jag längre än dom flesta.
KrilleYZF R1 skrev:2342860Nix, jag gör inga tolvor, jag menade blicken framåt, på vägen, eller åt samma håll som vägen.
KrilleYZF R1 skrev:2342860Nix, jag gör inga tolvor, jag menade blicken framåt, på vägen, eller åt samma håll som vägen.
Jodå, om du har en riktig liten snärt brud bak, som förhöjer utsseendet på din hoj, o hon vill åka med på slangen, så gör du det blixten.
Mr Helmut skrev:2341930Vad jag hört så sitter din oljepickup i framkant(det är väll då det är olämpligt att slanga?) av motorn och däför ska man inte slanga med en sv 650, sen fick jag även höra att det blev garanti sak på dom med en skvalpplåt i tråget. Kompisen skulle byta bort den och affären började snacka massa.
Rigge skrev:2343175Det blir bekymmer att se ordentligt på en vanlig 140km/h+ wheelie och då är jag längre än dom flesta.
KrilleYZF R1 skrev:2343307det är inga problem. Jag ser lätt framåt, drar up rettan på gas i ca 145 kmh, lägger i trean, och kör, med blicken framåt. Jag är 186cm, men det spelar ingen roll, jag har en polare som e 170cm o wheelar bra, fast ja vet ju inte vart han kollar i och för sig...
KrilleYZF R1 skrev:2343307det är inga problem. Jag ser lätt framåt, drar up rettan på gas i ca 145 kmh, lägger i trean, och kör, med blicken framåt. Jag är 186cm, men det spelar ingen roll, jag har en polare som e 170cm o wheelar bra, fast ja vet ju inte vart han kollar i och för sig...
Slappa skrev:2343314Är det inte bättre att folk som verkligen "kan" wheela startar en sån här tråd istället för att många "trorsigvetare" skriver hur man minsann ska göra?
En del har ju inte omdöme att tänka själva utan litar blint på vad sh folket skriver
Goffe skrev:2343331men räknar du dem som kan till dem som kan: ca 1:an ut, 12:a, 1-2:an, 2-300 m, 1 km, hög/låg hastighet osv?
KrilleYZF R1 skrev:2343307det är inga problem. Jag ser lätt framåt, drar up rettan på gas i ca 145 kmh, lägger i trean, och kör, med blicken framåt. Jag är 186cm, men det spelar ingen roll, jag har en polare som e 170cm o wheelar bra, fast ja vet ju inte vart han kollar i och för sig...
Goffe skrev:2343331men räknar du dem som kan till dem som kan: ca 1:an ut, 12:a, 1-2:an, 2-300 m, 1 km, hög/låg hastighet osv?
KrilleYZF R1 skrev:2342394öfff... titta på sidan av hojen??? varför det?? Fäst blicken framåt. bara framåt. hjälper dig att upprätthålla höjd o balans. Tänk om du ska slanga med en brud bak, o börjar kolla sidan... ojoj... kolla alltid framåt, o slanga bara på vägar där du slipper kolla åt sidan.
don_tomazo skrev:2343646Hur ska jag kunna fästa blicken på något när jag ligger högt?. Nej det går inte. Är man 178 som jag och kör en gsxr 1000 så ser man helt enkelt ingenting om man ligger på balans. Den som säger nått annat med ovanstående likheter ligger inte på balans.
Honke skrev:2344794måste säga tack för tråden roligt att läsa!
själv så är jag rätt så nybörjar jag med. Så gör inte som jag gör
jag tittar inte en på varmätarn, jag lyssnar på motorn & känner efter! inte har man tid att titta eller måste ju tänka på annat men jag kopplar upp min på första växeln & sen så kör jag den ut, men så fort jag ska få i 2:An så går han ner för mig :/
måste jag ha en starkare hoj eller måste jag kvickare att växla? för jag känner av att jag hittar den där balans punkten.....
tack för en bra tråd :=)
KrilleYZF R1 skrev:2344856Har du testat att koppla upp den på tvåan istället?
Luta som du säger så mkt du kan med kroppen samt sväng åt fel håll med styret. Ju lägre hastighet destå snävare kan man svänga.R1_Power skrev:2344759Tjena! jag undrar hur lätt är det att svänga som folk ner man wheelar.Själv får jag luta mig som faan för att det ska funka?????.är det högre res som gäller eller? för jag har inga problem att gå 1.2.3. funkar även i bland på 4 an men då ska man komma i rätt fart för att få upp den.
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |