Wheelie?!

Abrakadabra

Sporthojsnörd
Gick med
1 Apr 2005
Hoj
WR, TLR
Här är en film som visar att det INTE är hojen det sitter i! :fakta Och några ganska bra exempel på hur man gungar upp den på slangen! :hihi

Sune måste ju vara hojvärldens motsvarighet till humlor, det går inte, men han vet inte om det! :Bugar

Han har ett ganska phett bakdrev på den hojen...

schizophrana

Guest
säker på att de va 240 han piska upp den? eller är de så jävulskt med mos i de nya så man verkligen kan göra de?

han hälsar att det går att göra med gsx-r 1000 från 03-08, k9an har han ingen erfarenhet av...kawasaki 636 -03 går att få upp i 160-180 utan större problem.

Tapper

Laxmacka?
Gick med
11 Feb 2009
Hoj
sextresexor
Det här är STUNTDELEN HÄR KOPPLAR VI!!!

Om ni tycker vi förstör våra hojjar så är de inte erat problem? :D

//Tapper

Nicotin

Guest
säker på att de va 240 han piska upp den? eller är de så jävulskt med mos i de nya så man verkligen kan göra de?

använder man vridet och fjädringen e det inget problem..framför allt om man står upp och slangar..

plätt lätt..:tummenupp

och det går att åka fort på bakan även med en helt org hoj..

[YOUTUBE-ID]lK55eaPkNiw[/YOUTUBE-ID]

Zebba

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2006
Hoj
CBR 900 Crf 250 450
hitta någon att åka med som slangar så är det mycke enkelt att lära sig när man ser och någon kan säga lite va man gör för fel.

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
han kunde lyfta sin gamla 636a i 180 utan koppling och xztazy's SV1000 i 130 utan koppling. Gixxern wheelar han ganska bra med, lyfter den ganska lätt i 240 utan koppling..stunthjulningar i långsam fart är borträknat härifrån, men han pysslar inte med sådant heller...

Kanske dags för han att lära sig att man inte hinner få många telefonnummer av tjejerna om man åker förbi i 180.

han är rädd om kopplingen och ser ingen anledning att ens använda den..oavsett hoj.

Motorbromsar han fram till rödlysen också för att spara på bromsbelägg och skivor?
Stänger han av framlyset på dagtid för att spara glödlampor?
Rullar han igång hojen för att batteriet ska hålla längre?

Jag spenderar mer tid på bakhjulet än på två hjul med min hoj, använder alltid koppling när jag ska upp och det sliter inte någonting för fem öre. Enda gångerna man sliter är när man ligger på varvstoppet och slirar på kopplingen.

Förövrigt kostar lameller + packning runt 1000 spänn.

schizophrana

Guest
Kanske dags för han att lära sig att man inte hinner få många telefonnummer av tjejerna om man åker förbi i 180.

Motorbromsar han fram till rödlysen också för att spara på bromsbelägg och skivor?
Stänger han av framlyset på dagtid för att spara glödlampor?
Rullar han igång hojen för att batteriet ska hålla längre?

Jag spenderar mer tid på bakhjulet än på två hjul med min hoj, använder alltid koppling när jag ska upp och det sliter inte någonting för fem öre. Enda gångerna man sliter är när man ligger på varvstoppet och slirar på kopplingen.

Förövrigt kostar lameller + packning runt 1000 spänn.

ja med den drevningen så...som tur är vi alla olika, full respekt för ditt stuntande men påstå inte att det inte sliter på kopplingen när man kopplar upp den, för då ljuger du..tjej har han ju redan :)

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 fighter -05
ja med den drevningen så...som tur är vi alla olika, full respekt för ditt stuntande men påstå inte att det inte sliter på kopplingen när man kopplar upp den, för då ljuger du..tjej har han ju redan :)

Hahaha.

Gillar folk som argumenterar utifrån vad de påstår att deras bättre hälft har för erfarenheter.
Kan inte din kille skriva själv eller? =)

Har du själv någonsin kört på bakhjulet?
Hur upplever du skillnaden på att koppla eller inte koppla upp på slangen?

schizophrana

Guest
Hahaha.

Gillar folk som argumenterar utifrån vad de påstår att deras bättre hälft har för erfarenheter.
Kan inte din kille skriva själv eller? =)

Har du själv någonsin kört på bakhjulet?
Hur upplever du skillnaden på att koppla eller inte koppla upp på slangen?

^^ kanske är han, kanske är jag.

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06

Självklart sliter det. Precis som att dina kolvar, stakar, tändstift, däck, bromsskivor, växellåda, drev, kedja bromsbelägg osv osv slits när du tar ut din hoj och åker.

Vad är det du själv har inbilliat dig? Att kopplingen tar slut på en halv sekund om du kopplar upp den?
Vem tror du har mest erfarenhet av detta, du eller jag?

Blir så trött på alla idioter som sitter och ger ut risiga tips hit och dit om bakhjulsåkning när dom själva inte ens kan wheela ordentligt (och nej, powerwheelies räknas inte som att kunna wheela ordentligt).

Suicide circles! :yoparty

//Tapper

http://www.youtube.com/watch?v=P3GOUfw0Zmw&eurl=

Last edited:

schizophrana

Guest
Självklart sliter det. Precis som att dina kolvar, stakar, tändstift, däck, bromsskivor, växellåda, drev, kedja bromsbelägg osv osv slits när du tar ut din hoj och åker.

Vad är det du själv har inbilliat dig? Att kopplingen tar slut på en halv sekund om du kopplar upp den?
Vem tror du har mest erfarenhet av detta, du eller jag?

Blir så trött på alla idioter som sitter och ger ut risiga tips hit och dit om bakhjulsåkning när dom själva inte ens kan wheela ordentligt (och nej, powerwheelies räknas inte som att kunna wheela ordentligt).

http://www.youtube.com/watch?v=P3GOUfw0Zmw&eurl=

öm tå månne?

Micha

No one fights the naked guy
Gick med
28 Jan 2008
Hoj
KTM 560smr -06
använder man vridet och fjädringen e det inget problem..framför allt om man står upp och slangar..

plätt lätt..:tummenupp

och det går att åka fort på bakan även med en helt org hoj..

[YOUTUBE-ID]lK55eaPkNiw[/YOUTUBE-ID]

blir nog en sån till nästa hoj :tummenupp

klart de går att åka fort med en originalhoj.. de va inte de jag va ute efter. att köra 240 o sen skicka upp framhjulet i luften, inte kör 50 o slanga upp till 240. trodde bara inte gixxern fixade de.

schizophrana

Guest
När idioter skriver och tror saker som är helt åt helvete. Ja då brukar vi få turas om vem som ska få idiotförklara "rådgivaren". Den här gången var det min tur.

then congrats, synd att du misslyckades. bättre lycka nästa gång!:tummenupp

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
När idioter skriver och tror saker som är helt åt helvete. Ja då brukar vi få turas om vem som ska få idiotförklara "rådgivaren". Den här gången var det min tur.

:skrattaåt :tummenupp

Jobbade med en kul typ förra veckan. Mytoman och bland annat kom uppstod följande disskusion.

Nöten: - Jag testade kompisen R1:a och den gick upp på bakhjulet när jag drog på i 250km/h!
Jag skrattade lite åt honom och sa: jaså?
Nöten: - Jo, framhjulet lättade 50cm från marken direkt!
Nöten inser av min reaktion att han tagit i lite för mycket och försöker rädda sig...
Nöten: - Jag växlade ner innan jag drog på!
Jag förtsätter skratta åt honom.
Nöten: -ja, det lättade ju inte så mycket men man kände det!
Jag: - Ja, dom går hårt dom där! När jag testade en R1a så gick den upp på bakhjulet när jag låg i 400km/h och vred på gasen!
Nöten: - Det tror jag inte på!

Sen fortsatte han berätta om sin andra kompisen som hade en fabrikstrimmad R1a med 250hk....

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA