Wheelie?!

SoLdIeR_boy

push it to the limit
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
Långsam men underbar
han är rädd om kopplingen och ser ingen anledning att ens använda den..oavsett hoj.

då kan man säga att det sliter mer på koppling när man drar in o varvar..
när man kopplar upp så använder man den i en sec.. iaf jag

nu till frågan.. kan han ens koppla upp den? desto lägre hastighet desto svårare är det att slanga.. eller har jag fel?

schizophrana

Guest
Jo tack ,fan vad den mannen INTE sliter på kopplingen, han körde min hoj i ett år vilket kostade mig en helt ny koppling, han som fixade den hade aldrig sett så blåanlöpta skivor någonsin...

3000 spänn fattigare blev man som tack:tummenupp[/QUOT

Nu ska jag vara väldigt saklig.
För det första, bara för att du fortfarande är bitter behöver du inte hitta på saker, det räcker med det du hittat på redan. Du köpte en hoj som kopplingen redan va sliten på, det påpekades redan vid köpet. Men pga av priset köpte du den ändå. Ni bytte mellanplattor i hopp om att det skulle räcka men lamellerna var redan slut pga av detta blev dom nya mellanplattorna blåanlöpta. Vid samtal med din son som är hojmekaniker så justerade M in kopplingen felaktigt vilket han upptäckte och sedan rättade till. Det var din sons dåliga engelska som gjorde att det blev fel.

schizophrana

Guest
Där har du fel, det var pga att de varit felaktigt inskruvade hela tiden sedan mellanplattorna byttes som de hade legat och slirat konstant, pga att han gjorde tvärtom vad min son som har 4 års erfarenhet som hojmek sa..
För det andra så är du överhuvudtaget inte inblandad i frågan, du har inte med min hoj att göra eller hur?
Var du med vid köpet och vet vasd som sades då? Nej skulle inte tro det va?

Nä men jag har väl rätt lätt att ta reda på det eftersom en av parterna är för mig rätt....ehm...tillgänglig. Du kommer väl kanske ihåg vad M upplevde efter din sons instruktioner på parkeringen?

Japp det är så kul att se att 21-åriga brudar utan hojkort vet mer om min hoj än jag själv :tummenupp

det som är kul är din förföljelse av oss och dina lögner.

Last edited:

schizophrana

Guest
Nä men jag har väl rätt lätt att ta reda på det eftersom en av parterna är för mig rätt....ehm...tillgänglig. Du kommer väl kanske ihåg vad M upplevde efter din sons instruktioner på parkeringen?

det som är kul är din förföljelse av oss och dina lögner.[/QU

Hördu fröken allvetare, varför sitter du och leker advokat?
Jag konstaterade bara att någons bakhjulkörning i alla fall sabbade min koppling, that´s it! Så ditt skitsnack om att det är livsfarligt för kopplingen att koppla upp hojen håller liksom inte:tummenupp

och vad vet du egentligen om det? kan du öht köra på bakhjulet, eller mecka?
vet inte riktigt vad jag leker advokat någonstans...konstatera fakta behöver man ju inte va någon einstein för att räkna ut. och vem har sagt att de är livsfarligt att koppla upp hojen, jag skrev att M inte gjorde det för att han anser att det sliter och är helt onödigt eftersom anledning efterfrågades.

schizophrana

Guest
Nej jag tycker inte att det är ballt att slanga förstår du, jag är inte 14 längre;-) så jag behöver inte hävda mig genom att slanga och köra som ett svin.
Ja jag förstår inte varför man sitter och svarar åt nån annan hela tiden i alla trådar? Har han ingen egen talförmåga eller om han nu vill ha framfört sin åsikt?
Du måste inte försvara allt hela tiden, du måste inse att även du/ni kan ha fel ibland också? Eller är det otänkbart?
Jag talade bara om att min koppling var helt slut efter hans framfart på slangen med min hoj, fakta bara.

lustigt, i en annan tråd svarade du att du inte vågade? Han kan ju inte ens framföra sin åsikt till dig pucko.
var det bara hans framfart på slangen eller den tidigare ägarens?

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
lustigt, i en annan tråd svarade du att du inte vågade? Han kan ju inte ens framföra sin åsikt till dig pucko.
var det bara hans framfart på slangen eller den tidigare ägarens?

Nej jag varken vill eller vågar riskera min hoj, helt sant. Har inget behov av att köra på slangen heller, det är tillräckligt kul att köra på två hjul:tummenupp
Men jag beundrar riktiga stuntare som kan slanga i lågfart, det är en riktigt balanskonst!

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
23m7tjd6037461.gif

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Vänta nu, menar den ena tjejen att den andre tjejens kille har slitit upp en hojkoppling genom bakhjulsåkande?
Samma kille som aldrig använder koppling i samband med bakhlujsåkning? :va

schizophrana

Guest
Svar ja, shchizot är ihop med mitt ex som använde den ena av mina hojar och körde på slangen med i ca 1000 mil, självklart inte hela tiden..
Den hojens koppling var alltså helt slut som koppling vid 2300 mil och var tvungen att bytas, både lameller och mellanskivor som var i princip helt lila..

Jag hade 2 st K5:eek:r och han körde den ena, jag den andra, min har nu gått 4000 mil och har fortfarande en kanonfungerande koppling.

ja men det hade sina orsaker eller hur? det va ju uppenbarligen inte bakhjulsåkats fel då han inte kopplar upp den...nu lägger jag ned, pallar inte med PH graden på tanten..

Mendoz

Sporthojsnörd
Gick med
5 Jul 2009
Hoj
Yamaha XSR 900 2017
Får se om nån läser det här mitt i diskusionen, men.. :p
Med min DT125X, ska jag ligga i ettan och ge gas, släppa efter och sedan ge gas (kanske "rycka" samtidigt) om jag vill gå upp på bakhjulet? :D
Folk säger ju trots allt att man kan gå upp på bakhjulet med nästan vilken hoj som helst =)

Last edited:

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Får se om nån läser det här mitt i diskusionen, men.. :p
Med min DT125X, ska jag ligga i ettan och ge gas, släppa efter och sedan ge gas (ganska "rycka" samtidigt) om jag vill gå upp på bakhjulet? :D
Folk säger ju trots allt att man kan gå upp på bakhjulet med nästan vilken hoj som helst =)

Lycka till med att komma in i tråden:tummenupp
Mina söner kunde i alla fall slanga med sina 125:eek:r, en CRM och en TSR uatn alltför stora problem:tummenupp

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring