Wheelie?!

latif

Hemmafru
Gick med
12 Jul 2004
i ett hus med fru och 2 stora o 2 små ligister
Hoj
Det ända Retta Nybliven ägare av 2008 modell

Nu tror jag det går :Bugar

[YOUTUBE-ID]<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/j_O8BbEBuLA&hl=sv&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/j_O8BbEBuLA&hl=sv&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Han antar utmaningen, fixar du fram hojen gör han det säger han.
(betänk att han käkar ganska mycket när han är på donken, särskilt om det är gratis):tummenupp

han kunde lyfta sin gamla 636a i 180 utan koppling och xztazy's SV1000 i 130 utan koppling. Gixxern wheelar han ganska bra med, lyfter den ganska lätt i 240 utan koppling..stunthjulningar i långsam fart är borträknat härifrån, men han pysslar inte med sådant heller..

han är rädd om kopplingen och ser ingen anledning att ens använda den..oavsett hoj.

Visst det går att få upp den utan koppling har själv gjort det, men det men jag får inte upp han specielt högt (det få gånger jag gjort det)
Och ser absolut ingen som helst anledning att dra upp den utan koppling finns inget som är posetivt med det..

Och ang slitaget på kopplingen så sliter det obetydligt lite så de märks nog inte äns...

Men visst på hans 1000 går det ju hur bra som helst att inte använda koppling på om man ska köra powpow wheelies som ha gör,
Men nu är det faktist stunt forumet vi pratar i och här kopplar vi oavsett.

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Är det bara jag som har problem med att lägga foten på bakbromsen vid wheelie? Inte att trampa, utan bara ha foten där i "stand-by" typ. Antagligen är jag inte vig nog i mina fotleder, för det är nästan omöjligt. Lyfter oftast foten en aning dom få gånger jag ska använda bakbromsen i vanlig körning.

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Är det bara jag som har problem med att lägga foten på bakbromsen vid wheelie? Inte att trampa, utan bara ha foten där i "stand-by" typ. Antagligen är jag inte vig nog i mina fotleder, för det är nästan omöjligt. Lyfter oftast foten en aning dom få gånger jag ska använda bakbromsen i vanlig körning.

Olika på olika hojar, väldigt beroende på hur din bakbromspedal sitter. Dock är det en fördel att vara vig i fotlederna :D

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06

Går ju att justera pedalen. Jag bruka ha den justerad så den är ett par centimer längre ner mot vad fotpinnen är.

EDIT: Tog en bild för att visa hur jag har det...

Bifogat

• DSC00735.jpg
    DSC00735.jpg
    34.3 KB · Visningar: 199
Last edited:

Tegheim

Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Är osäker på om man kan justera pedalen så mycke på min gamle häck. Ska kolla upp de ikväll. Trodde bara som sagt de va mina hälsenor som va för korta :D

Tegheim

Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Apropå wheelie (som ämnet är) så har det släppt ganska mycke för mig nu. Har länge haft problem med att få några vettiga lyft. Har bråkar med olika växlar, varvtal osv...
Min dunderklump är ju ganska framtung och förhållandevis lång hjulbas så den är inte snäll för en ovan. Men nu börjar de gå bra! 6000varv på tvåan ca och koppla till så går de oftast att åka till varvstoppet stadigt och bra. Har inte vågat växla ännu, måste lära mig att hålla foten på bromsen innan. Sen skulle man ju hellre hålla den uppe och bara åka utan att öka farten. Men än så länge är jag nöjd! Dock inte stunt-kille :)

schizophrana

Guest
Visst det går att få upp den utan koppling har själv gjort det, men det men jag får inte upp han specielt högt (det få gånger jag gjort det)
Och ser absolut ingen som helst anledning att dra upp den utan koppling finns inget som är posetivt med det..

Och ang slitaget på kopplingen så sliter det obetydligt lite så de märks nog inte äns...

Men visst på hans 1000 går det ju hur bra som helst att inte använda koppling på om man ska köra powpow wheelies som ha gör,
Men nu är det faktist stunt forumet vi pratar i och här kopplar vi oavsett.

bangar du hamburgaren alltså? ^^

Tegheim

Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Jag skulle testa och rycka upp den på tvåan igår. gick sådääär. Sittandes fanns inte en chans hur mycke man än ryckte kändes de som. Man känner ju om de är nära, och de va de inte :D

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
han brukar ligga på 3an eller 4an..

Okok jag får knappt upp den på3an med koppling så vette an hur han gör för att få upp en 600a på 4an utan koppling...

Skulle vara kul att se men får nog bli nästa år eller nåt i så fall blir nog inge mer åka för mig i år tyvär..

Nicotin

Guest
förstår inte varför många tycker att det e konstigt att en hoj går upp med gasen på 3-4-5 med RÄTT teknik..

tror det var sweedie som fick upp en 900 utan koppling på 6:an..

har en film på detta också...:tummenupp

med rätt teknik people..:tummenupp

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
:rofl
Stuntforumet när det är som bäst!

Ännu ett skäl till att inte hitta alla sina flickvänner på ett och samma forum...

:glömdet

latif

Hemmafru
Gick med
12 Jul 2004
i ett hus med fru och 2 stora o 2 små ligister
Hoj
Det ända Retta Nybliven ägare av 2008 modell
Nu när man lärt sig slanga någelunda har jag en fråga, ni som håller på o slangar daglingen, hur känns det i era underarmar ??
Jag har sån förbannad träningsvärk i både vänster o höger arm, kan det bero
på nedslagen som man inte riktigt fått in, lr e det bara jag som e vek i mina armar:näsblod

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA