Skillnaden på powerwheelies och balanswheelies är enorm! Men det är ju bara min åsikt ioförsig.
Vart finns balanspunkten
Ställ dig på exvis en träregel och balansera en gång,, vart har du balanspunkten? När du står lutad framåt eller när du står lutad bakåt eller när du står up rakt!? Sen kan man ju mixtra med det där lite genom att sträcka ut ena benet bakåt Å då kunna luta sig lite framåt det är ungefär lika dant med knarren den skall alltså en bra bit upp..............
OBS kommer säkert bli sågad för det här men det ser ut som att det är lättare och Uiila på effekstarka knarrar...... om man halkar ner en bit kan man lätt hämta upp det igen med lite hästkrafter!?!? (Shoot me) Medans man på min offroadknarr bara singlar ner i backen och därmed måste man ständigt ligga sånär som exakt på bpunkten!?!?!? Därimot så får man väll vara lite känsligare med handleden på R -knarrar små fina rörelser..
Hitta balanspunkten på sin knarr är väll inget man gör första veckan direkt.. jag är inne på min första knarrsäsong har bakhjulstränat cirkus 10gr och börjar nu få in balansläget så jag kan åka en bit på jämt varvtal utan att axxa.
Men släng upp lite bilder eller nån film när du poweruilar så får du säkerligen ett snabbt svar hur långt du har kvar!
OBS: Det finns en vehög med trådar som behandlar bakhjulsteknik här på forumet.. sök och du skall finna!
Passa dig för å
bakslangsväxla bara