White Trash

Vad är White Trash?


  • Antal röstningar
    0
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Los Angeles
Semester

Då jag bodde i Umeå fick jag ett reklamblad i brevlådan, med information att det fanns ett bussbolag vilka anordnade weekendresor till Ge-Kås i Ullared. Är det ett liknande koncept, men med flyg istället för buss och USA istället för Sverige? :)
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Då jag bodde i Umeå fick jag ett reklamblad i brevlådan, med information att det fanns ett bussbolag vilka anordnade weekendresor till Ge-Kås i Ullared. Är det ett liknande koncept, men med flyg istället för buss och USA istället för Sverige? :)

Ja, någon typ av likhet finns det ju med charterkonceptet det kan jag erkänna.
Nu var det ju inte på Ge-Kås utan på en nöjespark men ändå. :)
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vinnaren utsedd!

Trebarnsmamman Heidi Söfting sitter på en madrass i vardagsrummet. Familjens soffa tvingades hon sälja för att få pengar till obetalda sms-lån.
Samtidigt som tiotusentals svenskar hamnar hos Kronofogden för sms-låneskulder tjänar bolagen mer pengar än någonsin, visar Expressens granskning av bolagens årsredovisningar.
- Tyvärr är det så med företag som lever på andras misär, säger Heidi Söfting, 46.


:rofl :rofl :rofl

Men på madrassen i vardagsrummet i Hässelby har mamma Heidi svårt att se att företagen bryr sig om situationen för många av deras kunder.
- Varför skulle de bry sig? De har ju sitt. De tänker väl att är man så korkad att man tar ett sms-lån får man skylla sig själv.


Ja, Heidi, i Sverige tar vuxna människor ansvar för sina liv. News I suppose. :lol

Nu citerar jag mig själv som 14-åring på Hemkunskapen när läraren mässade om folk som varit borgenärer och får sina liv förstörda med skulder:

-Får man inte skylla sig själv då?

Usch och fy vilken avhyvling man fick, vilken människosyn man hade osv. Yada yada. :gnissla

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1684646/heidi-ett-offer-for-snabba-lan

Edit, de satte henne på en madrass och se deppig ut. :D

3447786819.jpg
 

Bifogat

  • DSC01635.jpg
    DSC01635.jpg
    61.1 KB · Visningar: 58
Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Nu citerar jag mig själv som 14-åring på Hemkunskapen när läraren mässade om folk som varit borgenärer och får sina liv förstörda med skulder:

-Får man inte skylla sig själv då?

GICK du på hemkunskapen? :eek:
Själv resonerade jag som så att jag hoppar 2dm längre i längdhoppet på gympan och får således 3:a där, så att jag kan offra betyget i hemkunskap. :näsblod
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Trebarnsmamman Heidi Söfting sitter på en madrass i vardagsrummet. Familjens soffa tvingades hon sälja för att få pengar till obetalda sms-lån.
Samtidigt som tiotusentals svenskar hamnar hos Kronofogden för sms-låneskulder tjänar bolagen mer pengar än någonsin, visar Expressens granskning av bolagens årsredovisningar.
- Tyvärr är det så med företag som lever på andras misär, säger Heidi Söfting, 46.


:rofl :rofl :rofl

Men på madrassen i vardagsrummet i Hässelby har mamma Heidi svårt att se att företagen bryr sig om situationen för många av deras kunder.
- Varför skulle de bry sig? De har ju sitt. De tänker väl att är man så korkad att man tar ett sms-lån får man skylla sig själv.


Ja, Heidi, i Sverige tar vuxna människor ansvar för sina liv. News I suppose. :lol

Nu citerar jag mig själv som 14-åring på Hemkunskapen när läraren mässade om folk som varit borgenärer och får sina liv förstörda med skulder:

-Får man inte skylla sig själv då?

Usch och fy vilken avhyvling man fick, vilken människosyn man hade osv. Yada yada. :gnissla

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1684646/heidi-ett-offer-for-snabba-lan

Edit, de satte henne på en madrass och se deppig ut. :D

Jag som kryssade i att läsa kvällstidningar i pollen och nu detta inlägg :mad:

/J
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
GICK du på hemkunskapen? :eek:
Själv resonerade jag som så att jag hoppar 2dm längre i längdhoppet på gympan och får således 3:a där, så att jag kan offra betyget i hemkunskap. :näsblod

Klart jag gjorde, man fick baka bullar med diskmedel i till lärarna och lära sig att löka.
Sedan kunde man (innan nummerpresentatören blev var mans egendom) ringa till dito lärare mitt i natten och fråga hur det kändes att undervisa näringslära när man är fetto själv.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Ja, någon typ av likhet finns det ju med charterkonceptet det kan jag erkänna.
Nu var det ju inte på Ge-Kås utan på en nöjespark men ändå. :)

Min far åkte runt i Amerikatt ett par månader när han fyllde 50.
Hans beskrivning av landet:
En motorväg.
Tivoli på ena sidan.
Soptipp på andra.
Mitt i vägen står en korvkiosk med en negress som måste vara född i kiosken.
Hon kan aldrig ha kommit genom dörren.

Tänker på det varje gång jag är där.
De södra staterna stämmer löjligt bra in på beskrivningen.
 

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Ort
Landet
Hoj
...Rsv4
White Trash.. gå runt i sina träskor, dricka och klia sig mellan benen. Äta skräp mat hela dagarna och på kvällen spela banjo. Tröttnar man slangar man ur grannens bensin kopplar på hemmet bak på pickupen och drar till nästa ställe... Fan va gött en del kan ha det.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
GICK du på hemkunskapen? :eek:
Själv resonerade jag som så att jag hoppar 2dm längre i längdhoppet på gympan och får således 3:a där, så att jag kan offra betyget i hemkunskap. :näsblod

Där fanns ju alla cheyerna! Sen att man frekvent men klomrigt manövrerade karamellfärgflaskorna över deras alster gjorde inte utbildningen mindre underhållande.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top