Wikileaks

DrT

Drömmande tänkare....
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
SF 750 -72,900 Darmah -82, skurhink blåfemtio -92, TRX 850 -97, TT600-94, Ett par Mzór...och numera Desmoquattro Touring Millenie-edition. XL 1000 Varadero 2004 brukis
Sååå........

Vad tycker ni om hur usa hanterar Assange/Wikileaks och hur man från tex visa/mastercard/paypal deltar i jakten ?

Västvärlden kastar mycket skit på Kina ( rättvist) för att de bryter mot mänskliga rättigheter och censurerar hämningslöst enligt regimens egna tycke - men vad är egentligen skillnaden i det som usa gör och förmår diverse storföretag att delta i ?

Länkar till några artiklar.....

http://www.politikerbloggen.se/2010/12/10/40721/

http://mitt-i-steget.blogspot.com/2010/12/demokrati-om-ratten-att-gora-sin-stamma.html

http://blogg.aftonbladet.se/21909/2...roll-far-jag-be-om-storsta-mojliga-tysssstnad

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Wikileaks är samhällsfarliga terrorister. Om du inte förstår skillnaden mot exempelvis Kina är jag tveksam till om det går att föra en vettig diskussion.

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
WL har ju inte stulit några dokument, bara rapporterat. Det enda nya är mediet dokumenten publiceras i. Hemligherter har ju läckt tidigare och publicerats i t ex tidningar. USA får väl hålla bättre koll på sina hemligheter och vad deras personal gör med hemliga handlingar.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det är sin sak att under ex. förhandlingar, viss del av fakta hålls hemligt, men när beslut är fattat, eller för den delen rapporteringar från olika håll, ser jag inget fel i att offentliggöra.

Politiker/statsledare är jäkligt glada för att övervaka, men när de själva blir granskade blir det ett satans tandgnissel. "Har man rent mjöl i påsen har man inget att frukta" passar förbannat bra in även här! (FRA någon?)

Wiki - terrorister? Godnatt jord.

Stop the Wikileaks crackdown http://www.avaaz.org/en/wikileaks_petition/?cl=858339643&v=7769

Offentlighetsprincipen, en av demokratins grundstenar*

*Källa:Regeringen.

Lev upp till det då!

Last edited:

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Visst kan man som sann fjällrävenpackare tycka att alla borde veta allt som pågår överallt i världen, men faktum är att det vore jävligt kontraproduktivt. Fundera lite själva på hur detta påverkar USAs anseende och vår diplomatiska status.

Personligen tycker jag det är skevt när man fängslas för att ha delat ut några sunkiga mp3or, men om man förmedlar hemligstämplat material som garanterat sätter liv i fara då ska man anses vara något jävla helgon!?!?

Fy fan.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Fundera lite själva på hur detta påverkar USAs anseende och vår diplomatiska status.

Dom får det anseende dom förtjänar?

Om dom beter sig som svin men spelar helgon får dom anseende som helgon, om dom beter sig som svin och är öppna med det anses dom vara svin, om dom är svin men avslöjas med att spela helgon får dom anseende som praktsvin...

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Dom får det anseende dom förtjänar?

Synd att detsamma inte gäller den våldtäktsmisstänkte Julian, som istället framställs som helgon av rättshaveristerna.

Men det är förstås en komplott av CIA :foliehatt

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Synd att detsamma inte gäller den våldtäktsmisstänkte Julian, som istället framställs som helgon av rättshaveristerna.

Men det är förstås en komplott av CIA :foliehatt

Han är friad en gång, en av kvinnorna var nöjd med det.

Den andra kvinnan hade Assange boende hos sig i en vecka, festade med honom i en vecka, skröt på sin blogg om att han bodde hos henne samt att det var så härligt att hänga med "universum vassaste hjärna" fram till klockan 2 på natten då hon påstods ha blivit våldtagen, då hon raskt raderade sina bloggar.

Cashade sidor finns dock kvar på nätet.

Jag tror att det rör sig om en efterhandsvåldtäkt, precis som första rättegången kom fram till.

DrT

Drömmande tänkare....
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
SF 750 -72,900 Darmah -82, skurhink blåfemtio -92, TRX 850 -97, TT600-94, Ett par Mzór...och numera Desmoquattro Touring Millenie-edition. XL 1000 Varadero 2004 brukis
Han är friad en gång, en av kvinnorna var nöjd med det.

Den andra kvinnan hade Assange boende hos sig i en vecka, festade med honom i en vecka, skröt på sin blogg om att han bodde hos henne samt att det var så härligt att hänga med "universum vassaste hjärna" fram till klockan 2 på natten då hon påstods ha blivit våldtagen, då hon raskt raderade sina bloggar.

Cashade sidor finns dock kvar på nätet.

Jag tror att det rör sig om en efterhandsvåldtäkt, precis som första rättegången kom fram till.

...delar i stort din analys av hur usa´s anseende påverkas några inlägg högre upp........

De där cashade sidorna skulle vara intressanta att läsa - någon aning om var/hur man hittar dem ?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
...delar i stort din analys av hur usa´s anseende påverkas några inlägg högre upp........

De där cashade sidorna skulle vara intressanta att läsa - någon aning om var/hur man hittar dem ?

Jag får plöja igen länkarna jag har fått dom senaste dagarna ISF, men det borde gå att googla på "bloggade om Assange" eller nåt

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Wikileaks är samhällsfarliga terrorister. Om du inte förstår skillnaden mot exempelvis Kina är jag tveksam till om det går att föra en vettig diskussion.

Förklara dig.

Nähe det gick inte..

Visst kan man som sann fjällrävenpackare tycka att alla borde veta allt som pågår överallt i världen, men faktum är att det vore jävligt kontraproduktivt. Fundera lite själva på hur detta påverkar USAs anseende och vår diplomatiska status.

Varför ska en Australiensare behöva bry sig om USAs anseende?

Är det en skyldighet som världsmedborgare? :va

Var Watergateavslöjandet fel?

Vilka skandaler som är hemligstämplade får avslöjas av media?

Skillnad på webbmedia och tryckt media?

Inget av avslöjandena var Top secret, rätt eller fel?

Är det USA som slarvat med sina uppgifter eller dom som avslöjade dom?

Bör USAs UD tillfrågas innan publiceringar öht ?

USA fick möjligheten att välja bort specifika publiceringar om de ansåg att det hotade enskilda individer men svarade att de inte förhandlar med terrorister, rätt eller fel?

Eller är du en sån utan åsikter som ropar fjällräven efter allt du inte kan debattera?

:)

Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jag säger bara höna av en fjäder.

Länder spionerar på varandra = självklart
Människor pratar skit om varandra på jobbet = inget nytt under solen
Länder/människor "hjälper" varandra för att få fördelar = hold your horses start a media riot.
Politiker världen över gör misstag = dooh !
Andra människor råkar illa ut på grund av det = måste vara unikt för november 2010.

Någon läcker info för att få fördelar = Inte kan människor vara så ruttna :rolleyes:

DrT

Drömmande tänkare....
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
......

Tack&bock

Har skummat en del nu och tycker att det blir bara tydligare.......

Och på samtycke.nu skrev någon ett par rader om den där Anna Ardin som jag håller med om....

"Du har gjort nått du kommer att ångra hela ditt liv, och inte bara du dina anhöriga blir också lidande. Hur lite hjärnceller du har vet inte jag men det kan inte vara många. Du lägger ut information på nätet som i en samlad bild visar att du medvetet för att skada och med eget vinnings syfte anklagar Julian Assange för våldtäckt. Du kan inte vara riktigt klok som gör det efter att lagt ut all den information som nu finns till allmänhetens beskådan. Jag hoppas att du och din medlöperska döms till långa fängelsestraff och skadestånd. Ni har för all framtid förlorat ert anseende i Sverige och utomlands jag önskar er allt ont och hoppas vid GUD att ni inte skaffar avbilder. Gunnar Edholm"

Last edited:

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Förklara dig.

Nähe det gick inte..

Vad är det du vill ha förklarat och varför drar du slutsatsen att det inte gick utan att invänta svar? Uselt försök till provokation, bättre kan du.

Yttrandefrihet innebär inte att man kan säga vad som helst när som helst och hur som helst. TS jämför WL-"affären" med Kinas kränkningar av mänskliga rättigheter och tycker att det är samma sak, vilket är så urbota korkat att man blir mörkrädd för mänsklighetens framtid. Nu verkar det som om du är inne på samma spår. Vilka mänskliga rättigheter är det som USA har kränkt i sann Kina-anda menar du?

Någon skrev också att om man inte har något att dölja så har man inget att frukta. Då kan man också undra varför Mr. Assange vägrade inställa sig för förhör. Hans anhängare som hotar åklagare och advokater är väl också oskyldiga helgon antar jag.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Vad är det du vill ha förklarat och varför drar du slutsatsen att det inte gick utan att invänta svar? Uselt försök till provokation, bättre kan du.

Wikileaks är samhällsfarliga terrorister.

Skrev du?

Vad definierar dom som samhällsfarliga terrorister?
Eller har du sett det på fox news?

Yttrandefrihet innebär inte att man kan säga vad som helst när som helst och hur som helst. TS jämför WL-"affären" med Kinas kränkningar av mänskliga rättigheter och tycker att det är samma sak, vilket är så urbota korkat att man blir mörkrädd för mänsklighetens framtid. Nu verkar det som om du är inne på samma spår. Vilka mänskliga rättigheter är det som USA har kränkt i sann Kina-anda menar du?

Räddslan för mänsklighetens framtid är vi nog två om

wikipedia:
Yttrandefrihet omfattar rätten att yttra och föra fram åsikter utan censur, begränsning eller någon typ av bestraffning. FN:s deklaration formulerar rätten på följande sätt: "Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser".

Sen finns det lagar som begränsar yttrandefrihet, men dessa lagar är inte yttrandefrihet utan just undantagen.

Tex China anser nog att även de har yttrandefrihet även fast de har mer undantag än yttrandefrihet

Last edited:

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Vad bra, då ska jag gå ut på stan med mikrofon och högtalare och skandera att jag anser att alla somalier luktar illa och hänvisa till xibalbas yttrandefrihetsbegrepp. :tummenupp

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Italiensk
...
Någon skrev också att om man inte har något att dölja så har man inget att frukta. Då kan man också undra varför Mr. Assange vägrade inställa sig för förhör. Hans anhängare som hotar åklagare och advokater är väl också oskyldiga helgon antar jag.

En av anledningarna till att han inte kom til Sverige:
"He continued: "This appears to be a persecution and a prosecution. It is highly irregular and unusual for the Swedish authorities to issue a red notice in the teeth of the undisputed fact that Mr Assange has agreed to meet voluntarily to answer the prosecutor's questions.

Mr Assange has repeatedly sought meetings with the prosecutrix – both in Sweden and subsequently – in order to answer her questions and clear his name. It is relevant that Mr Assange sought permission from the prosecutrix to leave Sweden and she gave him her permission. Since leaving Sweden Mr Assange has continued to seek meetings with the prosecutrix, but his requests have either been ignored or met with a refusal.""

Nu är ju iofs Assagne ensam != Wikileaks, så det lär ju inte hjälpa även om Sara Palin eller Tom Flanagan får som dom vill, nämligen att Assagne avrättas !!!

Vad bra, då ska jag gå ut på stan med mikrofon och högtalare och skandera att jag anser att alla somalier luktar illa och hänvisa till xibalbas yttrandefrihetsbegrepp. :tummenupp

Sålänge du skanderar "Jag tycker..." är det helt OK.
Skulle du däremot säga att dom gör det, då blir det hets mot folkgrupp.

Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj

.. och där bevisade du att du inte läste inlägget.

Överhuvudtaget tycker du att det är jobbigt att läsa texter och förstå saker va? :näsblod

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning