WIN 8, dra åt helvete?

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Hoj
KTM 250 & 660
Kan tillföra att jag var inne på att "gå över" till Apple efter påtryckningar från många kompisar som intygar dess förträfflighet.

Började med att köpa en iPhone 5 nu.. Haft den drygt 2 månader. Betyg:

Hade iPhone haft ett ansikte så hade jag skaffat en pistol och skjutit i det!!!!

VAD är bättre med den skitluren än en Android??????

Lär mao INTE bli den Makbok är som jag scoutat tidigare. Skräp! Som en leksak för 5 åringar, går ju nite att göra nånting.

Haha. Vi ska inte ta den debatten igen, men jag är sugen..:)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Håller med till viss del. Var inte så mkt förinstallerat mög och skillnaden var för stor. Dåligt skrivna drivrutiner till win8 kanske?

Vilket fall föredrar jag gränsnittet i win7 och det är snyggare

Kan ju stämma rätt bra... Brukar ta ett tag innan nästa generation av Windows får vettiga drivrutiner.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Håller med till viss del. Var inte så mkt förinstallerat mög och skillnaden var för stor. Dåligt skrivna drivrutiner till win8 kanske?

Vilket fall föredrar jag gränsnittet i win7 och det är snyggare

Tror en stor del av gnälleriet på win8 är att alla affärer dumpat ut billiga (win7) burkar med win8 på, utan riktigt stöd drivrutinmässigt, låg prestanda och ingen touch.

Klämde på en 27" Asus med touch, blev rätt sugen faktiskt :)

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
startmenyn kommer tillbaka med nya uppdateringen Windows Blue (8.1), men ärligt talat är de fortfarande Win8 så don't get your hope up. :hihi

Nja, bara startknappen vad jag hörde sist. Startmenyn kommer fortfarande vara densamma.
Vilket säkert start8 glädjer sig åt. Köpte det själv.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...det är ett ickeproblem grabbar, det här med startknappen... Vad använder ni datorn till, programmen, eller fippla med startmenyn i tid och otid? :hihi Och som Carnivore skriver - använd tangentbordet, lär er nyttja finesserna.

Sedan om det var en lösning på ett icke-problem med nya gränssnittet för oss som sitter med det på vanliga datorer är en annan sak.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Själv ligger jag just nu i sängen och surfar på min Lenovo Helix med Win8 på... grymt nice... skriver på tangentbordet, scrollar med fingrarna på skärmen, klickar med pennan när det är små saker och med fingret när det är lite större.
Första gången på LÄÄÄÄÄNGE jag är så här nöjd med en win-dator. :)

Nja, bara startknappen vad jag hörde sist. Startmenyn kommer fortfarande vara densamma.
Vilket säkert start8 glädjer sig åt. Köpte det själv.

Start Menu 8 är gratis annars. ;)

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
...det är ett ickeproblem grabbar, det här med startknappen... Vad använder ni datorn till, programmen, eller fippla med startmenyn i tid och otid? :hihi Och som Carnivore skriver - använd tangentbordet, lär er nyttja finesserna.

Sedan om det var en lösning på ett icke-problem med nya gränssnittet för oss som sitter med det på vanliga datorer är en annan sak.

Men jag vill inte starta min dator i App-läge, jag vill inte använda appar. Jag vill ha ett sökfält som fungerar som det ska, jag vill inte ha charms och hot corners som bara irriterar. Start8 är suveränt och värt varenda öre då jag får precis det jag vill.

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Tror en stor del av gnälleriet på win8 är att alla affärer dumpat ut billiga (win7) burkar med win8 på, utan riktigt stöd drivrutinmässigt, låg prestanda och ingen touch.

Fast alla drivrutiner till Windows 7 ska även funka under Windows 8. Och jag har inte träffat på några problem med det än så länge. Jag var på föreläsning om Windows 8 från nån Microsoft chef i Sverige (innan det släpptes).
På ett konvent mo IT-återförsäljare så berättade de nästan bara om all "fantastisk" delning till socialmedia. Vi var flera som undrade när sjutton vi skulle jobba? :fyllisar

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06

Säkert så. Men vilket fall i7 med 8gb ram och 750 gb hybrid ssd/mekanisk kändes slö under win8 och på datorn står det optimerad för win8... jag säger inte emot dig. Bara ifrågasätter.

Win 7 är fortfarande snyggare imo och flöt bättre. Även efter de 30 tal program som jag stänkt in.

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Windows 98, är du säker? Windows 98 är begränsad till sjukt gamla webläsare (i vart fall när det gäller IE och FF) som de flesta banker inte accepterar längre. Senaste versionen av java finns inte heller vilket jag gissar gör att bank id inte fungerar heller?

Då används den nog bara till att spela harpan på.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Säkert så. Men vilket fall i7 med 8gb ram och 750 gb hybrid ssd/mekanisk kändes slö under win8 och på datorn står det optimerad för win8... jag säger inte emot dig. Bara ifrågasätter.

Win 7 är fortfarande snyggare imo och flöt bättre. Även efter de 30 tal program som jag stänkt in.
Jag rattar en i5 med 16GB ram 500GB mekanisk hårddisk och ett relativt billigt grafikkort och tycker Win8 flyter aningen bättre än Win7. Och bara en så sak som att det hoppar ur strömsparläge innan fläktarna knappt hunnit upp i hastighet känns hur trevligt som helst. Men då har jag ställt in Windows på att inte animera menyer och sånt otyg. Det brukar alltid vara bland det första jag stänger av efter en nyinstallation.

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Min Win8, Asus i5, 8GB RAM och intryckt SSD, startar på 8sec från att jag trycker på powerknappen tills jag är inne på skrivbordet och datorn är färdigladdad. Och det är från fullständig avstängning. Från viloläge är den så snabb att man inte hinner klocka den.

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Grattis till er. Det fanns folk som jublade när millenium och vista kom också. Ja datorn startade snabbare för mig också men väl inne gick allt segt. Det såg dessutom ut som skit. Enfärgat, inget avrundat, inga skuggningar osv

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Grattis till er. Det fanns folk som jublade när millenium och vista kom också. Ja datorn startade snabbare för mig också men väl inne gick allt segt. Det såg dessutom ut som skit. Enfärgat, inget avrundat, inga skuggningar osv

Och det har alltid funnits mängder med gnäll på alla Windows versioner som släppts.

Jag körde Vista också till 7:an kom. Dock 32 bitars då den kändes lite mer mogen. Inte missnöjd men inte direkt nöjd heller.

Jag kan tycka Windows 8 är ett misslyckande som troligtvis inte Windows Blue lyckas rädda. Men jag är endå nöjd med Win 8 då det för min del (efter start8) funkar suveränt. Snabbt, piggt och en suverän skrivarhantering.

Jag gillar utseendet, man slösar inte utrymme i onödan, inte heller processorkraft på transparenta bakgrunder och annat. Win + X är en helt underbar funktion som jag saknat förr.

krabbsaltarn

Boom shakalak
Gick med
25 Jan 2008
Hoj
XT660R / X
Sad to hear. De flesta som har Win8 verkar ruttna på att start knappen saknas. Men det är en trend! Man tar de viktigaste funktionerna som man använder mest och gömmer bakom nån obskyr meny, och oviktiga funktioner fyller menyfälten med direktknappar. :huvet

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping