Kan tillföra att jag var inne på att "gå över" till Apple efter påtryckningar från många kompisar som intygar dess förträfflighet.
Började med att köpa en iPhone 5 nu.. Haft den drygt 2 månader. Betyg:
Hade iPhone haft ett ansikte så hade jag skaffat en pistol och skjutit i det!!!!
VAD är bättre med den skitluren än en Android??????
Lär mao INTE bli den Makbok är som jag scoutat tidigare. Skräp! Som en leksak för 5 åringar, går ju nite att göra nånting.
Inget är bättre med iPhone än en Android i samma klass. Det trodde jag var allmänt känt vid det här laget, men har du andra Apple-produkter är det smidigt med en iPhone eftersom allt fungerar ihop samt att du är van vid systemet. Annars förstår jag inte alls iPhonehysterin, har man inget annat från Apple krånglar man ju bara till det för sig själv.
Dock ska du inte döma ut Mac efter att ha testat iPhone, datorerna finns det lite mer syfte med, faktiskt. Beroende vad du ska ha dem till. Kan ju vara bra att testa någon först och se om det är nåt du trivs med om du "bara ska ha en dator".
Det trista är att när någon går från ett system till ett annat så går de in med tanken att detta är skit och verkar hitta de mest övertygande bristerna som avsaknad av paint, krångligt mailprogram, ingen kalender inbyggd, klockan upp/nere osv osv osv.
Jag själv jobbar med PC och Windows, har gjort så i 18år och kommer fortsätta med det också... hemma kör jag Mac för att jag gjorde en lite wild n crazy grej för 6år sedan.
Min slutsats är att de är ganska likvärdiga båda två, de verkar sträva åt samma håll och de kan göra i stort sett samma saker på i stort sett samma sätt bara man vänjer sig vid att använda en annan knapp, två fingrar istället för höger knapp osv osv om man går från Win till OSX... och tänk tvärtom om man går åt andra hållet.
Lite det jag syftade på med min första kommentar. Går man in med en sån inställning, vad man än gör, är det ju självklart att man inte kommer gilla det. Istället för att klaga på att allt inte är som det brukar (något jag alltid fascineras av, borde man inte tycka det är positivt att saker går framåt?) så kan man väl se det roliga i att upptäcka och lära sig nåt nytt? Annars är det ju bara onödigt att skaffa nåt nytt över huvud taget...
SÅ svårt brukar det inte vara att lära sig och anpassa sig till saker. Sen är det ju alltid lite buggar och missar med nya program, det kan ju inte heller vara nåt nytt. Men så är ju jag en av de ytterst skumma typer som gillade Vista skarpt också, så mig är det väl ingen idé att lyssna på.