Efter en längre tid av en hemsk utmattningsdepression och riktigt svåra sömnbesvär så verkar det värsta vara bakom mig nu. I september fick jag en knäledsoperation och sedan dess har jag kunnat fokusera väldigt mycket på träning och återhämtning, samtidigt som jag tog ett steg bort från sociala medier ett tag.
Nu när jag känner mig bättre så vill jag berätta om hur jäkla bra det går ???? Häromveckan fick jag in hela 21,5 träningstimmar och sedan september har jag tappat 5kg på vågen, och 4kg återstår att gå ned.
Igår kväll gjorde jag ett konditionstest hos Aktivius och med tanke på hur lite jag har hunnit träna så har jag en bra grund att utgå från. Mitt V02max (maximal syreupptagning) ligger just nu på 49 vilket enligt skalan är bra. Eller Excellent till och med. Det är en bra start åtminstone men inte på långa vägar i närheten av mitt mål.
Jag har känslan av att det här kommer bli en bra vinter ????????
Även om jag inte kan optimera min utveckling och träning med värdefull hojkörning under vinterhalvåret så finns det ingen ursäkt för att inte optimera sin vikt, kondition och muskelmassa inför säsongsstarten. Man gör det man kan med det man har. Det är drygt 150 dagar kvar innan allting börjar igen. Tills dess att jag kommer köra hoj igen så kommer ni kunna följa min träning och förberedelser här
11 november
55 dagars av dieten har passerats och egentligen har jag väl inte varit mer hungrig än vanligt utan ätit så stora portioner jag har känt för, så ofta jag har varit hungrig. Ganska bekvämt alltså ???????? Målet är att vara viktstabil på 80kg
Ja du ser då fitt ut i alla fall!!! Jag sprang till gymmet direkt! Kör på.
Det är 582 dagar, 12 timmar och 10kg mellan bilderna. Vilken jävla resa det har varit!
Det är 582 dagar, 12 timmar och 10kg mellan bilderna. Vilken jävla resa det har varit!
Du verkar väl motiverad Rickard. Kul att se och lycka till! /BGDet är 582 dagar, 12 timmar och 10kg mellan bilderna. Vilken jävla resa det har varit!
Fortsätt kämpa på! Och fortsätt gärna uppdatera SH. Det är uppskattat!
Skrivs det lite för att det tekniskt är för mycket jobb? (svårt logga in? loggas ut?)
Får man automagiskt tv-bärar posen av att lägga på sig några kg muckler?
Jag har minskat på skrivandet mycket för att jag drog på mig en svår utmattningsdepression som tillsammans med mycket jobb och RR blev för mycket. Men det lite kluriga med SH är gränsen för bildstorlek tycker jag. Det är så många gånger man får förminska bilden i ett program och det går mindre smidigt i en iPhone tycker jag. Jag har inga planer på att helt överge SH men det fick läggas på is under den svåra tiden.Fortsätt kämpa på! Och fortsätt gärna uppdatera SH. Det är uppskattat!
Skrivs det lite för att det tekniskt är för mycket jobb? (svårt logga in? loggas ut?)
Du verkar väl motiverad Rickard. Kul att se och lycka till! /BG
Jag har minskat på skrivandet mycket för att jag drog på mig en svår utmattningsdepression som tillsammans med mycket jobb och RR blev för mycket. Men det lite kluriga med SH är gränsen för bildstorlek tycker jag. Det är så många gånger man får förminska bilden i ett program och det går mindre smidigt i en iPhone tycker jag. Jag har inga planer på att helt överge SH men det fick läggas på is under den svåra tiden.
Tyvärr är mjukvaran på SH rätt gammal och erbjuder inte allt för många valmöjligheter runt bilder. Men skall kika
För något/några år sen funkade det, bara välja bild så sköttes det automagiskt när man klickade ladda upp, blev jätteglad då för innan hade jag varit tvungen att beskära eller förminska bilderna men det gick ett tag och efter någon uppdatering var det tillbaka till det gamla igen.
Borde alltså finnas stöd i mjukvaran för det, har iaf. funkat ett tag.
Finnst det inget API i vBulletin, så att en extern modul kan hantera bilder? Finns det inte färdiga DLLer för att hantera bilder så är det ju gjort på en grisblink att kasta ihop en i C# tex. Visst, du kanske får ta emot en del trafik in till siten om folk laddar upp stora bilder, men blir allt max 1280 brett tex så blir det ju minimala filer att spara.Det jag menade på i mjukvaran är att kunna ställa in att acceptera original och att de ska skalas ner till X bredd/höjd, beskärning samt komprimeringsprocent. Det stöds inte naturligt i vBulletin tyvärr.
Allt handlar egentligen om filutrymme, då det är det som är dyrt i en webbhostingmiljö.
Finnst det inget API i vBulletin, så att en extern modul kan hantera bilder? Finns det inte färdiga DLLer för att hantera bilder så är det ju gjort på en grisblink att kasta ihop en i C# tex. Visst, du kanske får ta emot en del trafik in till siten om folk laddar upp stora bilder, men blir allt max 1280 brett tex så blir det ju minimala filer att spara.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|