Då är det väl dags att få till ett avslut och redovisning av resultat av min trimning. Igår, 7/8-2012, var jag i Anderstorp hos SBK ONE för att bänka hojen. SBK ONE drivs av Johan Stigefelt med brorsan Fredrik så ingen brist på kunskap där. Bänkningen gjordes av Fredrik.
Hojen är en Triumph Thruxton 865 årsmodell 2004 med originaleffekt 69 hk på veven, 9,2:1 i komp.
Nu är den 904 cc, JE-Racing kolvar 10.4:1. Portad topp, upptagna säten och moddade original ventiler. 2 st insugskammar från 790 cc-motorn. Ändrade kamtider. Zard 2-1 helsystem, Procom programmerbara tändbox med egen tändkurva (som jag delvis har snott).
Korrektionsfaktor: 0,997
Trots att AFR:en var väl fet så fick vi följande resultat på bakhjulet:
Med db-killer: 83 hk.
Utan db-killer: 88 hk.
Lite "fixande" med FCR 39
rna kommer nog att ge mig nån liten ponny till tror jag. Så fort jag får hem alla kurvor kommer dom att redovisas i thruxtontråden. Jag är i alla fall väldigt nöjd med resultatet som är något över mina förväntningar.
Kolla gärna denna tråden som hänger ihop lite:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?248011-Portad-topp-fl%F6de