World of Warcraft

Martex

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
BMW F 650 GS -01
Damn, har svårt o inte logga in med min main, prälle! :mad:
Hur kul som helst o heala jue!! Men ska försöka levla roggen osså, kanske i em.

Satanja

www.facebook.com/rockphotographersatanja
Gick med
8 Jul 2009
Hoj
Moneyeater (R6)
MORR...!! Fick fixat datorn, bytte från vista till XP också när jag ändå var igång. installerade wow under hela dagen, körde o köpte att game card och aktiverade det... nog fan funkar itne wow eftersom det inte finns några drivrutiner till mitt grafikkort för XP... kan någon bara skjuta mig?

Ahrkey

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Ingen
MORR...!! Fick fixat datorn, bytte från vista till XP också när jag ändå var igång. installerade wow under hela dagen, körde o köpte att game card och aktiverade det... nog fan funkar itne wow eftersom det inte finns några drivrutiner till mitt grafikkort för XP... kan någon bara skjuta mig?

Hur kan det inte finnas? Såvida du inte har något riktigt udda så finns det alltid referens-drivisar.

Finns i stort sätt bara två grafikkorts-typer/märken. Det är Nvidia eller ATi.
www.nvidia.com eller www.amd.com (ati)

gl hf.

Satanja

Gick med
8 Jul 2009
Hoj
Moneyeater (R6)
ЯK;4493036 skrev:
Hur kan det inte finnas? Såvida du inte har något riktigt udda så finns det alltid referens-drivisar.

Finns i stort sätt bara två grafikkorts-typer/märken. Det är Nvidia eller ATi.
www.nvidia.com eller www.amd.com (ati)

gl hf.

ATI Mobility Radeon HD 2400. Finns inte till XP, endast till Vista, vad jag märkt.´, och vad LG's support svarade mig...:huvet

Merovingian

Guest
ATI Mobility Radeon HD 2400. Finns inte till XP, endast till Vista, vad jag märkt.´, och vad LG's support svarade mig...:huvet

Dumheter. Såvida du inte köpt burken på stormarknad och 2400'an satt i från köp.
Då kan det hända att de OEM-bundit kortet med sina egna signerade drivrutiner, således fungerar inte de som finns på ati.com.
Det köptes in ett parti sådana på jobbet och det var ju inte bättre än ett förbannat skämt. Bara för att det stod HP på kartongen fungerade inga andra drivrutiner än deras. Och varför det var så dåligt var just för den extremt bristfälliga, eller snarare helt obefintliga tillgången på drivrutiner till dessa. Än idag har ingen av teknikerna hittat drivisar som fungerar utöver de som finns på den medföljande CD:n. Jättefint om de befintliga inte fungerar korrekt eller om man hamnar i en sits så som din.

En av flera väldigt bra anledningar varför jag aldrig köper själv eller rekommenderar någon annan att köpa stationära märkesdatorer från en butikshylla.
Vill man inte plocka själv kan man köpa Dell. De är i alla fall seriösa i frågan.

Köp nytt direkCt!!1
Kostar inte många kronor för ett likvärdigt.

Last edited:

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Det verkar faktiskt som att AMD inte släppt nån officiell driver till xp för just Mobility HD2400... Men det finns ju alternativ, det borde funka med Omegas eller DNAs moddade drivers.

Merovingian

Guest
Det verkar faktiskt som att AMD inte släppt nån officiell driver till xp för just Mobility HD2400... Men det finns ju alternativ, det borde funka med Omegas eller DNAs moddade drivers.

WTF, jag läste inte "Mobility".
Med andra ord var mitt förra inlägg mest svammel. :mad:

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn

Det finns folk som gör egna ändringar i de officiella drivrutinerna från ATi och nVidia i syfte3 att få ur mer prestanda. Resultatet lägger de upp på nätet så att fler kan använda dem och bland entusiasterna är (eller brukade vara åtm) det mer regel än undantag att använda dem. Omega och DNA är två sådana tweakade drivrutiner.

Testa:
http://www.omegadrivers.net/ati_winxp.php
eller
http://downloads.guru3d.com/Videocards----ATI-Catalyst-(Modified)_c24.html

Hm, inte jättefräsha nån av dem ser jag nu, men en driver som är ett år gammal är bättre än ingen alls.

Satanja

Gick med
8 Jul 2009
Hoj
Moneyeater (R6)
Det finns folk som gör egna ändringar i de officiella drivrutinerna från ATi och nVidia i syfte3 att få ur mer prestanda. Resultatet lägger de upp på nätet så att fler kan använda dem och bland entusiasterna är (eller brukade vara åtm) det mer regel än undantag att använda dem. Omega och DNA är två sådana tweakade drivrutiner.

Testa:
http://www.omegadrivers.net/ati_winxp.php
eller
http://downloads.guru3d.com/Videocards----ATI-Catalyst-(Modified)_c24.html

Hm, inte jättefräsha nån av dem ser jag nu, men en driver som är ett år gammal är bättre än ingen alls.

tack, men just nu vägrar min dator att starta överhuvudtaget. Har jag operativskivan i så hittar den inte NTLFR-filen, och har jag inte skivan i så får jag bara error message "operativsystemet kan inte startas". Underbart. Blir väl till att köpa ny hårddisk då... jag HATAR datorer.

Ahrkey

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Ingen
tack, men just nu vägrar min dator att starta överhuvudtaget. Har jag operativskivan i så hittar den inte NTLFR-filen, och har jag inte skivan i så får jag bara error message "operativsystemet kan inte startas". Underbart. Blir väl till att köpa ny hårddisk då... jag HATAR datorer.

http://www.tinyempire.com/notes/ntldr-swe.htm detta kanske kan vara något?

Vad gör du med datorn igentligen? :)

Merovingian

Guest
Nu har jag migrerat västerut och står parkerad i Thunder Bluff.
Ser fram emot att inte köra helt själv. :tummenupp

Zadre

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Hoj
Veiron: Yamaha XV535, -00. Greger: Honda NX 650, -95 (Såld).
Kommer logga in senare ikväll och köra lite. Skulle egentligen köra ToC25 och Ony25 men som det ser ut nu så kommer ett raid resultera i laggspikesdeluxe och disconnects så blir till att ta det lite lungt.

Blä.

Nån som har bra uppkoppling och en bra dator till salu?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln