Wow, MV Agustas nya 600 är snyggast någonsin

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Det där måste väl vara fel? Man bör väl lägga på en 10 000 euro för att det skall motsvara MV standard?
Det blir mycket spännande att avvakta prissättningen, skulle ryktet vara sant och hojen lika bra som specifikationerna indikerar så lär det inte bli många "hyllvärmare" av denna modell...:)

Det är ju en ödesmodell för MV, dom står ju och faller med 675an så det motiverar ju en lite mer moderat prissättning på för att sedan pungslå köparna när dom byter upp sig till storklubborna.

Last edited:

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Gött, jag va där ifjol, fint som fan.

För en månads sen hade dom inte planer på det, men hoppas du får se den.

“We haven’t decided yet if we are going to EICMA or not. The main reason is that I don’t really believe that EICMA is so important for MV and, especially at the moment, I would like to concentrate on the economic efforts of the new company into the new products. So spending $1 million for five days? It is better to spend it on the product.”

“But, maybe we will just go with the F3. Just a big white cube, sort of trendy architectural stuff with just the F3 inside so that people see that MV is there, that we’re investing in new product and that the F3 is designed and ready to go. I think this is a good message to go to everyone, but without having a very big spend. We may go just to show our clients that the F3 is there and that they should wait another 10 months before buying something.”

MV staller ut i ar, kom igar och det ar en helt sjukt stor massa, 6 hallar! klarade av 4 igar och tar de sista 2 idag daribland MV Augusta i hall 2.. Finns mycket roligt att titta pa har:)

KalleP75

Erfaren nybörjare
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
-02 Triumph daytona 955i
Din analys av mitt inlägg är väl lika ovidkommande och orelevant och tillför ungefär lika mycket till tråden?
Oj, kom man åt en öm tå kanske. Hade du haft samma syn på ”ovidkommande inlägg” så hade vi inte vart här nu.:tummenupp

Då hade vi istället pratat om det relevanta i tråden. Och som synes i mitt inlägg för läskunniga så skrev jag ju även relevant synpunkt om MV F3.
:yoparty

KalleP75

Erfaren nybörjare
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
-02 Triumph daytona 955i
Är det någon som känner till något om MV Agusta Stockholm i Bro? Ny eller gamal aktör. Skulle ju vara riktigt trevligt om MV satsar mer på ÅF i sverige.

Scorpiokid

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
2009,Kawasaki zx-10
Hoj -design

Med tanke på inlägget jag kommer att skriva så är jag glad att minus-knappen inte finns kvar...

Av alla dessa "denna hojen är snyggast"-trådar så ser jag fan knappt nån skillnad på dem. Den liknar CBR hit, ZX dit, gixxer däråt, R1 häråt... Som att jämföra Audi och Skoda för fan! Finns ingen skillnad knappt!

Hur stor kan skillnaden vara på en modern sport-tvåhjuling? :3freak

Här är en hoj som åtminstone inte är mainstream:
http://www.fastbikes.se/index.php/n...sqvarna-visar-laga-v-trean-qmille-3q-pa-eicma
:confused:

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Vilken sunkig skit hoj!! Den har ingenting att sätta sig upp mot min gixxer!!! :fakta

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Sugen Micke?

De é t o m så att jag funderar på en tockenhäringa maskin:D
Att ha en MV Augusta i garaget har varit en dröm länge, dessutom är 3:ans karaktär inte dum alls. Tror dock det blir svårt att byta bort den andra 675:an

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
jag kan inte säga att jag tycker den inte är snygg... men den är ju inte manlig för fem öre. jag bara ser framför mig en svank-körning utan dess like och med lillfingren pekandes utåt när jag föreställer mig någon som framför den där.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
jag kan inte säga att jag tycker den inte är snygg... men den är ju inte manlig för fem öre. jag bara ser framför mig en svank-körning utan dess like och med lillfingren pekandes utåt när jag föreställer mig någon som framför den där.

Aaaahahahaha,garva så jag höll på att trilla ur soffan! :D

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
För 120 000kr är den ju minst sagt väldigt konkurrenskraftig, speciellt med tanke på vad den erbjuder i effekt och finesser.

Bombplan

Klantarsel
Gick med
2 Jul 2010
Hoj
rs 125, kx 125
Jag tycker röd/grå färgkombinationen påminner om hemmalackade crashkåpor till nån sönderkörd 250. Inte snyggt alls i min mening.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Tjo, nah inget som helst spikat ännu. Förhandsbokning var att ta i då vi faktiskt inte vet om den kommer 2011 men jag har anmält intresse till Eric.
Håll oss uppdaterade :) Jag är lite avis i förebyggande syfte, en sån där skulle ju passa min körstil på bana iaf, krypkörning i kurvorna och fullstumt på rakorna, med 140hk skulle man ju ha en sportmössa iaf då :hihi

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Tjo, nah inget som helst spikat ännu. Förhandsbokning var att ta i då vi faktiskt inte vet om den kommer 2011 men jag har anmält intresse till Eric.
Hade Eric fått någon säkrare prisindikation?

Det förvånar mig för övrigt att det varit så tyst från hans sida om F3:an. Det är trots allt en väldigt stor nyhet som diskuterats i MV-kretsar i åratal och han brukar ju vara snabb på att få ut info. Antar att detta innebär att han inte heller vet så mycket i nuläget?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept