WoW - World of Warcraft

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
oXydex skrev:
Jag fick pm ifrån GM igår och tvingades till att byta mitt namn pga namepolicies

Så numera är Trolltyg bytt mot Trôlsy. Har nått 56 i lvl so far
Jag var också tvungen att byta namn med en av karaktärerna. Han hette knullaren. Det tog dock bara till lvl18 innan jag var tvungen byta

Är det någon som spelar på silvermoon?
 
Last edited:

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Ute i skogen..
Hoj
Ingen...
oXydex skrev:
PvP = Du är alltid attackbar så fort du lämnar "hometown"
Normal/RP = Du väljer själv när du vill bli attackerad genom att aktivera PvP eller själv attackera en som är PvP enable.


klart man kör på en pvp server...skulle aldrig vilja missa chansen att döda någon ful alliance pga 'pvp disabled' ...

Det är ju krig mellan raserna, varför ska man då kunna ställa in så att ingen kan attackera en? mycket underligt...och vad händer med alla raids?
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
tycon1 skrev:
klart man kör på en pvp server...skulle aldrig vilja missa chansen att döda någon ful alliance pga 'pvp disabled' ...

Det är ju krig mellan raserna, varför ska man då kunna ställa in så att ingen kan attackera en? mycket underligt...och vad händer med alla raids?
Alla npcs är ju pvpenabled och då du anfaller dom så blir du ju pvpenabled och då kommer players och anfaller dig och då är dom pvpenabled. Det blir ingen större skillnad med raids. Det som störde mig mest var när jag kom typ till ashenvale och det typ patrullerade lvl60 alliance som dödade en direkt dom såg en. Ilskan var så oändlig när man blir dödad utan någon som helst anledning. Garanterat att det tog mer än dubbelt så lång tid att spela upp sig bara för att man dog så förbannat många gånger.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
tycon1 skrev:
Det är ju krig mellan raserna, varför ska man då kunna ställa in så att ingen kan attackera en? mycket underligt...och vad händer med alla raids?

Därför att det är ett spel gjort för barn? :mattias

WoW=carebear
 

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Ute i skogen..
Hoj
Ingen...
honkiie skrev:
Alla npcs är ju pvpenabled och då du anfaller dom så blir du ju pvpenabled och då kommer players och anfaller dig och då är dom pvpenabled. Det blir ingen större skillnad med raids. Det som störde mig mest var när jag kom typ till ashenvale och det typ patrullerade lvl60 alliance som dödade en direkt dom såg en. Ilskan var så oändlig när man blir dödad utan någon som helst anledning. Garanterat att det tog mer än dubbelt så lång tid att spela upp sig bara för att man dog så förbannat många gånger.


Man lär sig att smita undan, eller att inte mucka med lvl 60 gubbar...
Men jag tycker helt enkelt det är orealistiskt.... Tänk dig ett scenario, där det kommer en mindre raid grupp...dödar npc och dom som försvarar..men det står en lvl 60 och tittar på, och kan inte bli dödad..för han vill inte? Det är ju samma visa för alla, så pvp är inget negativt, bara roligare...Sen med RP kan jag förstå om man tycker om sånt, men normal...det är konstigt
 

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
jag kör på Twighlight's Hammer med en för nävrvarande lvl 52 dorf warrior Ülfbane var namnet.

Sen har jag en Nightelf HUnter på samma server som heter Goo..
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
tycon1 skrev:
Man lär sig att smita undan, eller att inte mucka med lvl 60 gubbar...
Men jag tycker helt enkelt det är orealistiskt.... Tänk dig ett scenario, där det kommer en mindre raid grupp...dödar npc och dom som försvarar..men det står en lvl 60 och tittar på, och kan inte bli dödad..för han vill inte? Det är ju samma visa för alla, så pvp är inget negativt, bara roligare...Sen med RP kan jag förstå om man tycker om sånt, men normal...det är konstigt
Hur gör du för att smita undan folk som har mount när du inte har det? Plus att man inte "muckar" med dom utan det är mest bara varje gång dom såg mig. Det var ganska illa i ashenvale men jag försökte göra nån quest i stranglethorn vale och där var det riktigt åt helvetet, helt omöjligt att röra sig ens.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Jag spelar på Skullcrusher PVP och anfaller alltid Horde. Alltid. Spelar ingen roll om det är en ensam level 8 Rogue eller tre level 60's. Det ÄR krig och då ska det krigas. :krigasmiley
 

bunny rabbiT

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Hudiksvall
Hoj
Blata Quadard
Server: Daggerspine
Namn: Gasol
Guild: Warning
Ras: Troll
Class Holy Priest
Lvl 59
(Har en vilande Alt på stormscale, Alliance rogue lvl 51 Garion)


Någon som hunnit spela efter uppdateringen idag? Ska bli skoj attfå gå in i Zul Gurub, massa fina drops för oss cloths bärare
Det ska vara mjuka paket i år :)
 
Last edited:

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Ute i skogen..
Hoj
Ingen...
honkiie skrev:
Hur gör du för att smita undan folk som har mount när du inte har det? Plus att man inte "muckar" med dom utan det är mest bara varje gång dom såg mig. Det var ganska illa i ashenvale men jag försökte göra nån quest i stranglethorn vale och där var det riktigt åt helvetet, helt omöjligt att röra sig ens.


Ja, jag måste medge att livet är lite jobbigt innan man får mount...Men sen när man väl passerat lvl 40, så blir man i princip aldrig påhoppad sådär...Men det är ju lika för alla?
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
Nu är livet så mycket enklare. Blev lvl 60 för några dagar sen och nu är det instanser dagarna i enda :)

Till råga på det så vann jag The Stranglethorn Fishing Extravaganza idag :) Ett blått fiskespö med +35 fiske tog jag som pris.

/oXydex
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
oXydex skrev:
Nu är livet så mycket enklare. Blev lvl 60 för några dagar sen och nu är det instanser dagarna i enda :)

Till råga på det så vann jag The Stranglethorn Fishing Extravaganza idag :) Ett blått fiskespö med +35 fiske tog jag som pris.

/oXydex

Nu är det DU som ska slakta alla lowbies. Det är din rätt som 60. :crash

..och att köra UBRS, Strat, Scholo och LBRS så du kräks.
 

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
hmm det börjar närma sig för mig oxå är lvl 57 och blir 58 idag. Det är bra att vara mellan skola och jobb om man vill lvla lite kvickt...
 

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Is no more
Hur går det för er? La ner krigaren jag startade på skullchrucher och startade en Präst på Argent Dawn istället. Är medlem i samma guild som Trôlsy (Oxydex) och håller för tillfället på att raida Mc. Alla bossar utom Ragge och Domo nere. Fick Seal of the Archmagus igår och har 3 delar ifrån Prophecy-settet.
 

A_o_D

dead girls never say no
Gick med
15 Jul 2005
Ort
Skövde
Hoj
zx10r -08
server: Sunstrider
ras: human
class: lvl 60 mage med typ full NW..
nick: fetelager
(samnt en 58 rogue som nickar tjocklager)

just nu:
Server : Dentarg
ras: tauren
class: lvl 41 warrior
nick: fetelager

men det absolut roligaste i detta spelet nåste ju vara windridern i silithus, med förnamnet Runk
:yoparty
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top