Har kollat alla race sedan 2012, men som några andra säger så kan jag inte heller se det live, utan får titta i efterhand. Gillar serien och upplägget de har.
Dock har ju Rea, sedan han fick toppmaterial varit helt överlägsen, även om han sett lite svajig ut de senaste racen. Hoppas att nyrekryteringarna inför nästa säsong kan ändra lite på det.
Bradl och Hayden förtjänar ju dock lite bättre material för att komma till sin rätt.
Också förvånad att Karel Abraham som sitter på hyfsat material inte gör det bättre.
Lorenzo Savadori och Mikael Van der Mark är ju klart seriens framtidslöften som jag ser det. Kanske får vi se dem i MGP framöver?
Chaz Davies skulle med en lite bättre start nästa år kunna vara med på allvar och slåss om titeln.
Även Eugene Laverty borde kunna bli farlig nästa år, unnar faktiskt honom en titel i WSBK. Känns som att han alltid haft sån jävla otur tidigare.
Hoppas också att BMW får tummen ur r***n och satsar lite mer. Vad fan är det när man har en av världens bästa superbikes och är ett megaföretag? Man kan knappeligen hävda att det är för dyrt, eller det kan man väl, men då får man också stå ut med att betraktas som ett jävla snålföretag. Att varken ha en rejäl satsning i varken WSBK eller MGP känns klent i mitt tycke. Nu har jag iofs hört något om att de ska fabrikssponsra ett stall nästa år, hoppas det blir så också.
Hoppas också att Yamaha får till sin hoj lite bättre till nästa år, den borde ju helt klart kunna vara med och kriga mer i toppen än vad den gör idag. Jag tror knappast att det beror på förarna i det här fallet, även om jag anser att Lowes fortfarande har en del att bevisa.
Avslutningsvis borde ju även Suzuki kunna lägga sig i lite med sin "nya" gixxer, även om den på pappret inte verkar kunna spöa många av dagens hojar, så borde den ju åtminstone vara bättre än den gamla.
Gogo WSBK!!!
(och WSS
)