FettSnok
96% enligt läkaren
11 på raken från säsongsstart är rätt skapligt. Låga odds på att Bautista är tillbaks i GP 2020?
11 på raken från säsongsstart är rätt skapligt. Låga odds på att Bautista är tillbaks i GP 2020?
Jerez.
Fy fasen!
Desperat Rea plockar ut Lowes i sista kurvan...
Och kommer undan utan bestraffning!
Ja ja, Bautista vann ju i alla fall. Kul att det går så bra för honom.
Taget från www.worldsbk.com
Jonathan Rea will not be on pole position tomorrow, nor will he feature on the Race 1 podium as he is hit with penalties!
After his tangle with Alex Lowes (Pata Yamaha WorldSBK Team), Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) has been handed penalties as a consequence. The four-time WorldSBK champion made a rash move on the Yamaha man at the final corner on the final lap, meaning that he has been dropped one position in the overall classification. Additionally, the Northern Irishman has been handed a back of the grid start for his on-track escapade in Race 1. This promotes Marco Melandri to the podium in Race 1 – his second of the season, whilst ironically, Alex Lowes will benefit from a front row start.
Skickat från min iPad med Tapatalk
Wow!
Det var ju faktiskt riktigt strongt gjort av race direction!
Rättvist beslut mot någon som gör ett desperat ( dömt att misslyckas ) försök att rädda poäng.
Rea borde ju nöjt sig med en 4:e plats mtp hur dåligt det gick för honom genom racet.
Såg intervjun med Lowes - han tog det som en sann racer. ” Inte mycket att göra nu bara se framåt mot nästa race ”. Han tyckte att Rea gjorde ett misstag, vilket det ju faktiskt var.
Med reservation för att jag inte sett hur mycket snett Rea hamnar så tycker jag det var lite hårt, Lowes borde räkna med att Rea kunde dyka om han lämnade minsta plats i hårnålen. Jmf incidenten från 2005 i samma läge
https://youtu.be/C_KkRcR5-Yo
Med reservation för att jag inte sett hur mycket snett Rea hamnar så tycker jag det var lite hårt, Lowes borde räkna med att Rea kunde dyka om han lämnade minsta plats i hårnålen. Jmf incidenten från 2005 i samma läge
https://youtu.be/C_KkRcR5-Yo
Hur var det, fick Rossi något straff för den?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|