WSBK 2022

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Då var vi igång igen med WSBK. Mycket spännande racing tidvis. Bautista trivs bra på Ducatin helt uppenbart. Reddings byte känns märkligt. Ångrar han sig redan tro?
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Ser ut som det kommer stå mellan Rea, Toprak och Bautista i år. Det kan nog bli bra...
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Toprak har tappat sin edge över de andra just nu vad det verkar men säsongen är lång
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Ja det håller jag med om. Någon annan som irriterar sig på den dåliga produktionen? Producenten väljer att visa fel saker för ofta. Är klart bättre i motogp
Japp trots att de tre första låg i tät samlad trupp så kunde de visa en fight om plats 10 och det under ett helt varv typ. Man får krupp för mindre
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Japp trots att de tre första låg i tät samlad trupp så kunde de visa en fight om plats 10 och det under ett helt varv typ. Man får krupp för mindre
Ja eller shots på depåpersonal med armarna i kors. Helt klart vad man vill se när det är tät racing i topp tre. Dessutom verkar dom inte ha nån bra film på kraschen mellan Toprak och Rea. Vad gjorde kameramännen?
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Herrejävlar vad bra WSBK är nu (och även förra året). Lätt den bästa racingen för tillfället. För alla som inte sett helgens race (Estoril) och har möjligheten att göra det, så rekommenderar jag det starkt.
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Herrejävlar vad bra WSBK är nu (och även förra året). Lätt den bästa racingen för tillfället. För alla som inte sett helgens race (Estoril) och har möjligheten att göra det, så rekommenderar jag det starkt.
Kan inte annat än att hålla med. Mycket roligare att se än motogp.
 

moment22

Sporthojsnörd
Gick med
11 Aug 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
kymco Cobraracer
Herrejävlar vad bra WSBK är nu (och även förra året). Lätt den bästa racingen för tillfället. För alla som inte sett helgens race (Estoril) och har möjligheten att göra det, så rekommenderar jag det starkt.

Samma här, längtar mer till nästa race i WSBK än motogp
Nästa race 11-12 juni i Misano :)
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
När jag tänker på det så tror jag inte jag har sett någon i MotoGP som så ofta bromsar så långt med bakhjulet i luften innan kurvan för att sen kasta in hojen i svängen. Är det Toprak som har en egen stil eller är det MotoGP-hojarna som inte passar för den körstilen?

Om Toprak kommer till MotoGP med samma stil kan det bli en frisk fläkt.
Instämmer med föregående talare om hur sevärt WSBK är.
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
När jag tänker på det så tror jag inte jag har sett någon i MotoGP som så ofta bromsar så långt med bakhjulet i luften innan kurvan för att sen kasta in hojen i svängen. Är det Toprak som har en egen stil eller är det MotoGP-hojarna som inte passar för den körstilen?

Om Toprak kommer till MotoGP med samma stil kan det bli en frisk fläkt.
Instämmer med föregående talare om hur sevärt WSBK är.
Tror Toprak är ganska ensam om att kunna åka framhjul långt in i kurvorna och sedan med halvsladd på båda hjulen ändå ganska perfekt träffa ideala tangeringspunkten. Killen har otrolig bra hojkontroll!
Klart han kommer att åka och bli mästare i MotoGP! Tyvärr mindre spektakulärt att titta på, tror de hojarnas alla förarhjälpsystem kväver Topraks naturliga stil.

Off Topic: Ser någon på rally-VM? Där visar Kalle Rovanperä lika unik talang...
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Tror Toprak är ganska ensam om att kunna åka framhjul långt in i kurvorna och sedan med halvsladd på båda hjulen ändå ganska perfekt träffa ideala tangeringspunkten. Killen har otrolig bra hojkontroll!
Klart han kommer att åka och bli mästare i MotoGP! Tyvärr mindre spektakulärt att titta på, tror de hojarnas alla förarhjälpsystem kväver Topraks naturliga stil.

Off Topic: Ser någon på rally-VM? Där visar Kalle Rovanperä lika unik talang...

Så kan det vara.
Tyckte Rea kom om Toprak lättare på rakan än vice versa så R1an har nog tappat lite mos gentemot Kawan i år. Vill minnas det var tvärtom förra året
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Ser bra ut för Alvaro och Jonny hänger fortfarande med! :tummenupp

Ja Bautista ser riktigt stabil ut! Bortsett från frisyren då. Jag har i och för sig saknat att heja på nån i flätor i VM-sammanhang sen Katja Poensgen la av, men jag hade inte trott att det skulle bli Alvaro. :brynad
 

Bifogat

  • 1BE5697B-258B-4929-8666-8F32D8104D18.jpeg
    1BE5697B-258B-4929-8666-8F32D8104D18.jpeg
    443.9 KB · Visningar: 19

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Supersport är också ganska roande att se, händer mer i ett race än i en hel MotoGP-säsong!

Fast nya reglementet är sjukt, upp till 1000cc får delta och så stryper man de större än 600 så att alla ska gå ungefär lika bra. Och när t.ex. 1000(?) cc Ducati inte hängde med fick de höja maxvarvet med 500 rpm och de nu är snabbast. Helt pervest, ska man sänka med 250 varv om de vinner VM?
Lite intressant är att 765cc Triumph-motorer som enligt brittiska kommentatorer är identiska med Moto2-snurror inte riktigt hänger med Yamaha och Kawa 600:eek:r. Kan det verkligen stämma att det är ostrypta Moto2-motorer?
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top