WSBK 2023

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Då var säsongen igång! Härligt!:tummenupp
Men det verkar som att Ducati börjar dominera även här? Kawasaki och Yamaha får det tufft i år, tror jag.
 

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Stoprak kommer göra ett trick med hatten i helgen, alla andra kommer komma tvåa. Nästan som om han hörde till team Nonshine.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Då var säsongen igång! Härligt!:tummenupp
Men det verkar som att Ducati börjar dominera även här? Kawasaki och Yamaha får det tufft i år, tror jag.
Ja det verkar ju som Ducati och Bautista jobbat under Off-Season, inte slarvat.
Har dom andra teamen satsat på att nå toppform senare under säsongen ?
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
För mig som minns hur det såg ut på rakorna året som gick så luktar detta skunk om det nu stämmer-

According to the website Motosan.es, the FIM leaves the Kawasaki ZX-10RR the same as last year in terms of engine revolutions per minute – 14,600 – not confirming the rumors that it could have another 500 revolutions per minute. At the opposite pole will be Ducati, with 16,100 rpm, followed by Honda (15,600 rpm), BMW (15,500 rpm) and Yamaha (14,950 rpm).

 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Bautista kan göra säsongen riktigt ospännande om han fortsätter såhär. Men man ska inte dra för stora växlar på första racet på säsongen. Det är inte alltid så talande för vad som komma skall.
Aegerter imponerade på mig. Ska bli kul att se va han presterar framöver.
Nån som vet vad Sykes problem var?
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Ja Aegerter var riktigt kul, alltid haft ett gott öga till honom.
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Ser onekligen ut som att Ducati har ett övertag i år. Yamaha hyfsat bra med. Honda på uppgång!
Kawasaki och BMW………:gnissla
 

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Stoprak kommer göra ett trick med hatten i helgen, alla andra kommer komma tvåa. Nästan som om han hörde till team Nonshine.
Ett rätt av tre är ganska dåligt resultat, svårt att vara skrytsam då...
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Stopprak knaprade in två poäng helgen som gick. Om det fortsätter exakt så kommer Bautista vinna mästerskapet med 17 poäng apropå nuvarande ledning med 37 poäng och 10 återstående helger.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
För mig som minns hur det såg ut på rakorna året som gick så luktar detta skunk om det nu stämmer-



Vilket max RPM dom får köra beror väl helt enkelt på vilket max RPM som är hojen som säljs över disk har ? Och här har Ducati ett försprång.
Om det beror på dyrare komponenter i Ducatis "Diskhoj" ?
Om det beror på Ducatis Desmodroniska Ventilstyrning ?
Eller bara en kombination av ovan ?
Vilka hojar över Disk är det som Ducati, Yamaha, Kawasaki, Honda, BMW tävlar med i år ?
Bortsett från all WSBK trim såklart .........
Finns dom på Blocket ? Länkar ?
Skulle vara kul att se vilka priser som "Diskhojen" säljs för. Nyfiken är jag. :rodnar
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Vilket max RPM dom får köra beror väl helt enkelt på vilket max RPM som är hojen som säljs över disk har ? Och här har Ducati ett försprång.
Om det beror på dyrare komponenter i Ducatis "Diskhoj" ?
Om det beror på Ducatis Desmodroniska Ventilstyrning ?
Eller bara en kombination av ovan ?
Vilka hojar över Disk är det som Ducati, Yamaha, Kawasaki, Honda, BMW tävlar med i år ?
Bortsett från all WSBK trim såklart .........
Finns dom på Blocket ? Länkar ?
Skulle vara kul att se vilka priser som "Diskhojen" säljs för. Nyfiken är jag. :rodnar
Det stämmer säkert till viss del men om jag har förstått det rätt fick Kawasaki sänka sitt maxvarv härom året och det lär inte har berott på att de släppte en ny modell som tålde mindre varv
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det stämmer säkert till viss del men om jag har förstått det rätt fick Kawasaki sänka sitt maxvarv härom året och det lär inte har berott på att de släppte en ny modell som tålde mindre varv
Gissar att Kawa hade en Varvräknare som visade högre varv än verkligheten när Varvstoppet bröt.
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Vilket max RPM dom får köra beror väl helt enkelt på vilket max RPM som är hojen som säljs över disk har ? Och här har Ducati ett försprång.
Om det beror på dyrare komponenter i Ducatis "Diskhoj" ?
Om det beror på Ducatis Desmodroniska Ventilstyrning ?
Eller bara en kombination av ovan ?
Vilka hojar över Disk är det som Ducati, Yamaha, Kawasaki, Honda, BMW tävlar med i år ?
Bortsett från all WSBK trim såklart .........
Finns dom på Blocket ? Länkar ?
Skulle vara kul att se vilka priser som "Diskhojen" säljs för. Nyfiken är jag. :rodnar
Nej, Dorna sänker maxvarvet för dom snabbaste för att jämna ut startfältet. Lite märkligt att inte Kawa fick tillbaka lite varv efter förra säsongen, då dom ju inte var snabbast längre.
Konsekvensen blir ju att det är parodi på tävling, även om det är spännande för publiken med jämna rejs.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Nej, Dorna sänker maxvarvet för dom snabbaste för att jämna ut startfältet. Lite märkligt att inte Kawa fick tillbaka lite varv efter förra säsongen, då dom ju inte var snabbast längre.
Konsekvensen blir ju att det är parodi på tävling, även om det är spännande för publiken med jämna rejs.
Ideerna från Wrestling sprider sig tydligen in i "MC-sporten".
Också MotoGP har ju jobbat i den riktningen.
Q1 och Q2 kom ju till för att hindra Lorenzo sätta snabbaste varv i FP,
få starta i 1:a startled och sedan dra iväg som en löning på fredag och lägga sig 4 sek framför resten av fältet och cirkulera runt till målgång efter tex 27 varv.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Ideerna från Wrestling sprider sig tydligen in i "MC-sporten".
Också MotoGP har ju jobbat i den riktningen.
Q1 och Q2 kom ju till för att hindra Lorenzo sätta snabbaste varv i FP,
få starta i 1:a startled och sedan dra iväg som en löning på fredag och lägga sig 4 sek framför resten av fältet och cirkulera runt till målgång efter tex 27 varv.

Tja, inte fan blir det roliga rejs då men det är ju det som ÄR racing!
Se vad konkurrenterna gör och finna en lösning på problemet.

Meeen, det går ju att ändra reglerna med så alla kan fortsätta med det då håller på med och ändå vara ned, lite som att företag inte ska få ta för stora marknadsandelar för att främja konkurrensen för kundernas skull, men är det racing?

Sätt tydliga ramar och låt det som händer inom dessa hända, drar någon fördel och vinner överlägset så är det övrigas uppgift att förhindra det inom samma ramar, när man börjar förändra reglerna för att stoppa vinnare så har det slutat vara riktig racing.

Om en majoriteten av tävlande är för förändringar till nästa säsong så förändras givetvis de tydliga ramarna, är ju en del av utvecklingen och upp till alla att följa eller sluta.

Kan inte uttala mig om varvtalsbegränsningen då jag inte läst in mig på den, är det en ny regel, ny tolkning eller bara ett "misstag" av kawwa som nu rättats till?
Kan ju vara så att kawwas tidigare varvtalsmax låg utanför de tydliga ramarna med. . .
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tja, inte fan blir det roliga rejs då men det är ju det som ÄR racing!
Se vad konkurrenterna gör och finna en lösning på problemet.

Meeen, det går ju att ändra reglerna med så alla kan fortsätta med det då håller på med och ändå vara ned, lite som att företag inte ska få ta för stora marknadsandelar för att främja konkurrensen för kundernas skull, men är det racing?

Sätt tydliga ramar och låt det som händer inom dessa hända, drar någon fördel och vinner överlägset så är det övrigas uppgift att förhindra det inom samma ramar, när man börjar förändra reglerna för att stoppa vinnare så har det slutat vara riktig racing.

Om en majoriteten av tävlande är för förändringar till nästa säsong så förändras givetvis de tydliga ramarna, är ju en del av utvecklingen och upp till alla att följa eller sluta.

Kan inte uttala mig om varvtalsbegränsningen då jag inte läst in mig på den, är det en ny regel, ny tolkning eller bara ett "misstag" av kawwa som nu rättats till?
Kan ju vara så att kawwas tidigare varvtalsmax låg utanför de tydliga ramarna med. . .
Bra sagt
"när man börjar förändra reglerna för att stoppa vinnare så har det slutat vara riktig racing"

Utan vad vi erbjuds WSBK och MotoGP är underhållning. Precis som Wrestling.
För det drar betalande publik.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top