Ja det verkar ju som Ducati och Bautista jobbat under Off-Season, inte slarvat.Då var säsongen igång! Härligt!
Men det verkar som att Ducati börjar dominera även här? Kawasaki och Yamaha får det tufft i år, tror jag.
According to the website Motosan.es, the FIM leaves the Kawasaki ZX-10RR the same as last year in terms of engine revolutions per minute – 14,600 – not confirming the rumors that it could have another 500 revolutions per minute. At the opposite pole will be Ducati, with 16,100 rpm, followed by Honda (15,600 rpm), BMW (15,500 rpm) and Yamaha (14,950 rpm).
Ett rätt av tre är ganska dåligt resultat, svårt att vara skrytsam då...Stoprak kommer göra ett trick med hatten i helgen, alla andra kommer komma tvåa. Nästan som om han hörde till team Nonshine.
Vilket max RPM dom får köra beror väl helt enkelt på vilket max RPM som är hojen som säljs över disk har ? Och här har Ducati ett försprång.För mig som minns hur det såg ut på rakorna året som gick så luktar detta skunk om det nu stämmer-
Kawasaki will have, once again, the engine with less rpm in WSBK in 2023
Kawasaki is limited in the performance of its engine for this season of the Superbike World Championship, since it will be the one with the fewest rev...www.motorcyclesports.net
Det stämmer säkert till viss del men om jag har förstått det rätt fick Kawasaki sänka sitt maxvarv härom året och det lär inte har berott på att de släppte en ny modell som tålde mindre varvVilket max RPM dom får köra beror väl helt enkelt på vilket max RPM som är hojen som säljs över disk har ? Och här har Ducati ett försprång.
Om det beror på dyrare komponenter i Ducatis "Diskhoj" ?
Om det beror på Ducatis Desmodroniska Ventilstyrning ?
Eller bara en kombination av ovan ?
Vilka hojar över Disk är det som Ducati, Yamaha, Kawasaki, Honda, BMW tävlar med i år ?
Bortsett från all WSBK trim såklart .........
Finns dom på Blocket ? Länkar ?
Skulle vara kul att se vilka priser som "Diskhojen" säljs för. Nyfiken är jag.
Gissar att Kawa hade en Varvräknare som visade högre varv än verkligheten när Varvstoppet bröt.Det stämmer säkert till viss del men om jag har förstått det rätt fick Kawasaki sänka sitt maxvarv härom året och det lär inte har berott på att de släppte en ny modell som tålde mindre varv
Nej, Dorna sänker maxvarvet för dom snabbaste för att jämna ut startfältet. Lite märkligt att inte Kawa fick tillbaka lite varv efter förra säsongen, då dom ju inte var snabbast längre.Vilket max RPM dom får köra beror väl helt enkelt på vilket max RPM som är hojen som säljs över disk har ? Och här har Ducati ett försprång.
Om det beror på dyrare komponenter i Ducatis "Diskhoj" ?
Om det beror på Ducatis Desmodroniska Ventilstyrning ?
Eller bara en kombination av ovan ?
Vilka hojar över Disk är det som Ducati, Yamaha, Kawasaki, Honda, BMW tävlar med i år ?
Bortsett från all WSBK trim såklart .........
Finns dom på Blocket ? Länkar ?
Skulle vara kul att se vilka priser som "Diskhojen" säljs för. Nyfiken är jag.
Ideerna från Wrestling sprider sig tydligen in i "MC-sporten".Nej, Dorna sänker maxvarvet för dom snabbaste för att jämna ut startfältet. Lite märkligt att inte Kawa fick tillbaka lite varv efter förra säsongen, då dom ju inte var snabbast längre.
Konsekvensen blir ju att det är parodi på tävling, även om det är spännande för publiken med jämna rejs.
Ideerna från Wrestling sprider sig tydligen in i "MC-sporten".
Också MotoGP har ju jobbat i den riktningen.
Q1 och Q2 kom ju till för att hindra Lorenzo sätta snabbaste varv i FP,
få starta i 1:a startled och sedan dra iväg som en löning på fredag och lägga sig 4 sek framför resten av fältet och cirkulera runt till målgång efter tex 27 varv.
Bra sagtTja, inte fan blir det roliga rejs då men det är ju det som ÄR racing!
Se vad konkurrenterna gör och finna en lösning på problemet.
Meeen, det går ju att ändra reglerna med så alla kan fortsätta med det då håller på med och ändå vara ned, lite som att företag inte ska få ta för stora marknadsandelar för att främja konkurrensen för kundernas skull, men är det racing?
Sätt tydliga ramar och låt det som händer inom dessa hända, drar någon fördel och vinner överlägset så är det övrigas uppgift att förhindra det inom samma ramar, när man börjar förändra reglerna för att stoppa vinnare så har det slutat vara riktig racing.
Om en majoriteten av tävlande är för förändringar till nästa säsong så förändras givetvis de tydliga ramarna, är ju en del av utvecklingen och upp till alla att följa eller sluta.
Kan inte uttala mig om varvtalsbegränsningen då jag inte läst in mig på den, är det en ny regel, ny tolkning eller bara ett "misstag" av kawwa som nu rättats till?
Kan ju vara så att kawwas tidigare varvtalsmax låg utanför de tydliga ramarna med. . .
Ja, värre än på filmsnutten från Misano 2019 till och med. ?van der Mark hjulade duktigt på Assen...
Det kunde gått bättre, brutit vänster lårben.Bara hoppas att det läcker bra.van der Mark hjulade duktigt på Assen...
Jag tyckte det såg konstigt ut! "Vilken kurva är det????" tänkte jag!!! Och JA, den på Assen var RIKTIGT oskön!!!!!!!Ja, värre än på filmsnutten från Misano 2019 till och med. ?
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |