Wsbk magny-cours

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Vilken år han gör den härlige Tom Sykes! På en av "pulpetexperter" utdömd cykel så tar han sin Kawasaki så långt att det fattas endast ynka 0.5p till att koras till WSBK totalsegrare :tummenupp

PA1241635.jpg

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Han har till skillnad från Melandri och Biaggi presterat när det börjat dra ihop sig. Hade inte motorn gått förra tävlingen så hade han vunnit. Han får nog finna sig i att va iaf en av favoriterna nästa säsong.

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Grattis till Max :)

5 segrar fick han ihop, en mindre än Melandri och 10 färre än Checa 2010.

Då är det alltså bara en tidsfråga innan han blir förklarad som "ovärdig" världsmästare av SH-expertisen...?

För att inte tala om vad som hade hänt om Biaggi slutat sexa i sista racet och Sykes blivit mästare med något ynka (halvt?) poängs marginal, och det med bara 4 segrar! ;)

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
För att inte tala om vad som hade hänt om Biaggi slutat sexa i sista racet och Sykes blivit mästare med något ynka (halvt?) poängs marginal, och det med bara 4 segrar! ;)
Jag tror att de flesta hade sett Sykes som en "värdigare" vinnare eftersom han varit ett utropstecken den här säsongen. Biaggi har varit lite väl anonym, men det gäller att ta poäng och det var Biaggi bäst på!

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Flest poäng vinner,,
sen går det nog att i oändlighet
diskutera vem som är mest värdig av
säsong 2012.
personligen så gillar jag verkligen
som det slutade,
satan vad spännande ända in i kaklet :banana

Jag tror att de flesta hade sett Sykes som en "värdigare" vinnare eftersom han varit ett utropstecken den här säsongen. Biaggi har varit lite väl anonym, men det gäller att ta poäng och det var Biaggi bäst på!

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Max den gamla Räven tar det igen..... Han borde prova att vinna på en Yamaha. :tummenupp

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Spänningen kunde man inte klaga på :)

Någon mer än jag som noterade att Guintoli inte använde koppling alls i race 1? Inte ens vid nedväxlingarna.

Det missade jag men däremot såg jag att han sneglade snett framåt åt vänster då och då, dvs mot området runt kopplingshandtaget...kanske ett samband? De engelska kommentatorerna skämtade om att titta i backspegeln :)

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Tror det var Stiggy som sa i någon sändning att han haft förare som inte använde kopplingen vilket fick mig att tro att det kanske var vanligt, men som du säger kan ju Guintoli ha haft någon typ av fel. Vi får kolla hur han kör till våren :)

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000

Någon mer än jag som noterade att Guintoli inte använde koppling alls i race 1? Inte ens vid nedväxlingarna.

Vill minnas att de engelska kommentatorerna nämnde detta....tror det va nåt knas med motorcykeln

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Red Devil Roma (Cannepa körde för dem fram till skadan) tog sin bästa placering med Maxime Berger, 4a i näst sista racet. Maxime var en av dem som var med i strulteamet Effenbert Liberty.

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13

Men vad har hänt med dig.... börjar du tycka om de här ubertunga maskinerna? :)
Ang utan koppling har jag hört att det jobbas på ett nytt system för att slippa använda koppling även vid nedväxlingar! Om det var det han använde ska jag låta vara osagt!
Och nej jag är inte insatt i detta...!

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Näe, det räcker väl med VM för att vara på topp... Fast å andra sidan kan man nog gissa att de lär hamna nånstans runt 1&2 i CRT reglementet.
BigRed vill gärna få det till att RSV4 är en kanonhoj men det verkar bara gå att vinna med den i WSBK-utförande = inte mycket original.

Men vad har hänt med dig.... börjar du tycka om de här ubertunga maskinerna? :)
Vad menar du?

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Vare sig RSV4 eller några andra är väl i samma utförande som i butik så det går nog att påstå att dom fortfarande tävlar på lika villkor, dvs alla har utfört dom ändringar som är inom reglementet.

sen att just RSV4 med Biaggi som chaffis vann var nog inte heller så konstigt, en bra hoj med en erfaren chaffis borde vara en lyckad kombo. eller framförallt att teamet fungerar bra ihop med bra råvaror.:Bugar

BigRed vill gärna få det till att RSV4 är en kanonhoj men det verkar bara gå att vinna med den i WSBK-utförande = inte mycket original.

Vad menar du?

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...