WSBK Silly Season 2011.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Orkar inte göra en hel lista men Yamaha Sterilgarda har gjort klart med Eugene Laverty sp de har följande line up för 2011.

Marco Melandri
Eugene Laverty

Intressant att James Toseland åker ut på arslet efter bara en säsong, inte konstigt med tanke på hans resultat dock.

Vilka andra förare är klara?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Inte klar men jag tippar Haga på kawa.

Yamaha får ny teamchef då Maio Meragali ersätter Davide Brivio i Yamaha MotoGP som flyttar med Rossi till Ducati.
Enligt Jamie Whitham och Jack Burnickle med "absolutely for certain" säkerhet.

Dom sa även att dom har hört att BMW byter massa folk, (samtliga icke tyskar) inkl Tardozzi som tar/tog med sig Melandri till Yamaha där han blir teamchef.
Tom Larsen lämnar också BMW så Corser som tydligen skall vara klar för BMW ett år till får ny teamchef.
Rea/Honda har inte signat nått än.

Last edited:

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM 65/85
Inte klar men jag tippar Haga på kawa.

Finns det indikationer på detta?

Jag veeeeeeeet att man inte får titlar för lång och trogen tjänst, men jag vill ändå att Nori-san ska få en guldfärgad buckla innan han lägger hjälmen på hyllan, för att under 10 år (!) ha gjort WSBK a better place. Tyvärr så är väl sanningen den att förra året var hans bästa chans, sedan 2000. Suck, the Samurai of Slide nådde väl förvisso aldrig riktigt ända fram i tabellen, men dock. Om det fanns RR-VM titlar i underhållning så skulle han nog ha ett gäng titlar.

/S Urochbitter

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Yamaha - Sterilgarda

Marco Melandri
Eugene Laverty

Suzuki - Alstare

Michel Fabrizio

Kawasaki PBM

Chris Vermeulen
Tom Sykes
Joan Lascorz

Kawasaki - Go Eleven

Aprilia - Alitalia

Max Biaggi
Leon Camier

BMW Motorrad

Troy Corser
Leon Haslam

BMW Italia

Ayrton Badovini
James Toseland

Honda - TenKate

Jonathan Rea
Ruben Xaus

Ducati - Liberty Racing

Jakub Smrz
Sylvain Guintoli

Ducati - Supersonic

Maxime Berger

Ducati - Althea Racing

Carlos Checa

Aprilia - PATA/DFX

Nori Haga

Last edited:

Aghili Racing

Aghili racing..custom racebikes.
Gick med
15 Jun 2005
Hoj
HRC cbr 1000rr
wsbk

Tenkate sa redan när toslands gp karriär gick knackigt att han alltid var välkommen tillbaks till de, och nu verkar det som Max n åker ut och James tosland ersätter honom i tenkate.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Finns det indikationer på detta?

Jag veeeeeeeet att man inte får titlar för lång och trogen tjänst, men jag vill ändå att Nori-san ska få en guldfärgad buckla innan han lägger hjälmen på hyllan, för att under 10 år (!) ha gjort WSBK a better place. Tyvärr så är väl sanningen den att förra året var hans bästa chans, sedan 2000. Suck, the Samurai of Slide nådde väl förvisso aldrig riktigt ända fram i tabellen, men dock. Om det fanns RR-VM titlar i underhållning så skulle han nog ha ett gäng titlar.

/S Urochbitter

Nej det är bara jag som hoppas, och tippar, det vore förbannat kul att se han på en ylande radfyra igen.

Tenkate sa redan när toslands gp karriär gick knackigt att han alltid var välkommen tillbaks till de, och nu verkar det som Max n åker ut och James tosland ersätter honom i tenkate.

Låter vettigt ja.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Jakub Smrz will return to Ducati machinery in 2011 after penning a deal with a brand-new World Superbike Championship team!

Last edited:

Aghili Racing

Aghili racing..custom racebikes.
Gick med
15 Jun 2005
Hoj
HRC cbr 1000rr
2011

Läste idag att Fabrizio har varit i kontakt med Alstare Suzuki, likså även Tom sykes.

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Jonathan Rea Stannar hos Ten Kate.

“I’m really happy to be staying with this fantastic team for another season. We’re all pulling in the same direction and we’re all really excited about the prospects for the Honda CBR1000RR Even though I’m still only 23, the team has taught me an enormous amount about world championship racing, both on the track and off it and I’ve become a regular race winner. To become a championship winner, I recognise that I need continuity and that’s what I’ve got now. It’s no secret that my ultimate ambition is to compete in GPs but I’ll still only be 24 next season so I’m really happy to aim for the World Superbike title in 2011 and then hopefully take the next step forward after that within the Honda family.”

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Apsålut. Det vi inte vet är inte värt att veta. Det har jag diskuterat fram med mig själv under många år. Frågar man rätt person får man det svar man vill ha ut. I mitt fall svarar jag bäst själv...
Vi kanske skulle starta "Perra och Jens säger sanningen"-tråden?

Risken är att folk inte skulle fatta ett skit och börja PM:a Swedie :rofl

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping