Tom Sykes är en trevlig prick och kör hårt men grym talang?
25 år och följande placeringar i mästerskapen han kört.
BSS
2004 - 5
2005 - 5
2006 - 2
BSB
2007 - 6
2008 - 4
WSBK
2009 - 9
2010 - 15
Tycker flera britter är mer talangfulla än Sykes - Rea, Crutchlow och Haslam tex.
Tycker Sykes har "blommat ut senaste säsongen, även med bra körningar i gatloppen och flera av de race /serier du räknar upp har han ju varit i tätligan länge för att sen droppa av ala´Corser.
Har de inte smugit in delar från nya Kawan i den Sykes körde i helgen, så är det statistikmässigt omöjligt att leda WSBK med dagens Kawa
Sen är jag Honda kille så Rea är min favorit, det är synd att tenkate tappat i utveckling mot HM-Plant hondorna, som enl de engelska tidningarnas reportage, har med Japans hjälp för mycket hästar men bättre ordning på chassi och vrid. De har ju satt hastighetsrekord och bhp rekord i england, John McGuinness hade ju i IOMTT flera mappar för hojen var helt okörbar med max bhp, det var bara när han ville ta någon på rakan så han tryckte upp hästarna.
Hade gärna sett Rea eller Haslam på en Plant honda, om ni såg träningarna i BSB, samt första delen av racet innan regnet, så kan man tala om power när de bara gasade om på rakan hur lätt som helst.
Ducatin som hänger med i toppfart i WSBK(checa var snabbast nästan hela helgen), men i BSB blåste ju plant hondorna om honom lätt, innan regnet kom.
Hörs att jag är lite putt på ten kate? De vägrade komma med något råd när jag trimmade min honda, medan Englands motorbyggare Swanhonda, och HM-plant svarade och gav tips på vad som bör bytas för att motorn skulle hålla för gatkörning.
Crutchlow har i min smak genom hela sin karriär kraschat för mycket, är alldeles för ojämn! Haslam storfavorit, han vinner 2011