WSBK Silly Season 2011.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
..Sykes får en bra styrning..

Ska man tro på det man läser om nya Ninjan så är den väl utvecklad för Superbike och ska sen byggas om till gathoj (likt RSV4'an). Vore riktigt kul om dom kan få bra fart i den, då är det bara KTM som fattas som "potentiell vinnarcykel".

-Kimmi-

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2008
Hoj
aprilia rs 125
Noen som har svar på om KTM kan komme seg inn i WSBK ?
Har jo gjort det bra i IDM, deltar og i BSB men har ikke bra nok sjåfør :)
Var jo planen at MV-Agusta skulle inn i WSBK med KBA men det ble det jo ikke noe av ..

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
CB1000RA
Han ska redan vara klar för BMWs satellitteam i WSBK :)

Ja, det var lite som jag skrev innan. Verkar faktiskt som det inte
är satellit team, utan "nästan" två fabriks team.
Mer som ett A och ett B team, men under samma team namn.
Kul att dom satsar....

Men som nån skrev.. Badovini... är det nån som är värd en styrning,
så är det han :tummenupp

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Ja, det var lite som jag skrev innan. Verkar faktiskt som det inte
är satellit team, utan "nästan" två fabriks team.
Mer som ett A och ett B team, men under samma team namn.
Kul att dom satsar....
Okej :tummenupp

Det kan ju förklara varför Haga och Toseland länkats till B-teamet. De skulle knappast vara intresserade av att köra något annat än "fabrikare".

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Ja, helt sjukt bra.

Och Keenan borde ju va given i moto2, eller har han kontrakt med TenKate?

Har suttit och tänkt exakt samma sak då han bevisligen inte gillade de med mer kubik...

Badovini kan bli riktigt intressant!

Vill verkligen att Nitro Nori ska vinna men det kan bli svårt med all talang som trängs i WSBK nu!

Melandri är enligt mig endast underlägsen de allra bästa i mgp och har bara inte fått det att stämma. Kommer han överrens med yamman kan det bli riktigt jobbigt för de andra förarna!

Vermeulen vete sjutton om han har ngt mer krut kvar nu? Att ha vunnit ett(?) gp i ösregn och varit tvåa i wsbk kan knappast räcka hur långt som helst! Skulle dock vara väldigt roligt om kawwa visade framfötterna igen på riktigt!

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Vermeulen vete sjutton om han har ngt mer krut kvar nu? Att ha vunnit ett(?) gp i ösregn...
Jag tror CV har gjort sitt, tyvärr. Gillade honom skarpt när han körde för Ten Kate i WSBK. Nu har han iofs fått ett "nytt" knä men Kawan får vara något extra för att han ska kunna vara med i toppen.

Racet som han vann i Frankrike startade på torrt och om jag inte minns fel var Guintoli uppe i ledningen ett tag innan de bytte till regnhojar och CV seglade i väg. Kul race hur som helst.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Guintoli ledde ett tag på Tech 3 Yamahan. Helt grymt, De Puniet ledde strax innan så publiken var helt tokiga. Sedan highsidade han ut sig men han satsatde verkligen allt.

Vermeulen verkar vara helt slut, tyvärr.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Guintoli ledde ett tag på Tech 3 Yamahan. Helt grymt, De Puniet ledde strax innan så publiken var helt tokiga. Sedan highsidade han ut sig men han satsatde verkligen allt.

Vermeulen verkar vara helt slut, tyvärr.

Bästa racet 2007, var grymt kul som fransman att se detta :tummenupp
Bägge körde som om dem helt saknade respekt för underlaget och förare som Rossi (Guintoli gjorde en sjysst highsider framför han sen..)
Jag gillar Guintoli :tummenupp
[YOUTUBE-ID]rtZddDoheiE[/YOUTUBE-ID]

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
http://www.crash.net/world+superbikes/news/163718/1/alstare_to_run_one_suzuki_in_2011.html

Suzuki Alsatre 2011, en förare.

"Team Alstare is happy to officially announce that, despite economic difficulties, they and Suzuki have decided to continue their co-operation and their work together.

In order to lower costs for both partners, Team Suzuki Alstare will participate in the 2011 Superbike World Championship with one bike."

Hoppas det blir Guintoli!

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.

Me to:klappar:klappar:klappar:klappar:klappar:klappar:klappar:klappar:klappar

Få gå in och spela på Haslam, tror BMW blir världsmästare nästa år. Haslam körde som en gud flera race på Stiggys B-Honda som han inte fick delar och inställd riktigt. Ser redan fram emot nästa säsong:banana

De som kan förstöra festen är nog Kawa och Tom Sykes, Sykes är en grym talang.

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Tom Sykes är en trevlig prick och kör hårt men grym talang?
25 år och följande placeringar i mästerskapen han kört.
BSS
2004 - 5
2005 - 5
2006 - 2

BSB
2007 - 6
2008 - 4

WSBK
2009 - 9
2010 - 15

Tycker flera britter är mer talangfulla än Sykes - Rea, Crutchlow och Haslam tex.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
så kan det bli..

Aprilia Alitalia
Max Biaggi
Leon Camier

Suzuki Alstare
Michel Fabrizio
Sylvain Guintoli

Yamaha Sterilgarda
Marco Melandri
Eugene Laverty

Ten Kate Honda
Jonathan Rea
TBC

BMW Motorrad
Troy Corser
Leon Haslam

Kawasaki SRT
Chris Vermeulen
Tom Sykes
Joan Lascorz

Althea Ducati
Carlos Checa
2nd bike TBC

Liberty Ducati
Jakub Smrz

Pedercini Kawasaki
Tom Sykes

DFX Aprilia
Noriyuki Haga

allt detta enligt http://www.crash.net/world+superbikes/news/163734/1/provisional_wsbk_grid_2011.html

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Tom Sykes är en trevlig prick och kör hårt men grym talang?
25 år och följande placeringar i mästerskapen han kört.
BSS
2004 - 5
2005 - 5
2006 - 2

BSB
2007 - 6
2008 - 4

WSBK
2009 - 9
2010 - 15

Tycker flera britter är mer talangfulla än Sykes - Rea, Crutchlow och Haslam tex.

Tycker Sykes har "blommat ut senaste säsongen, även med bra körningar i gatloppen och flera av de race /serier du räknar upp har han ju varit i tätligan länge för att sen droppa av ala´Corser.
Har de inte smugit in delar från nya Kawan i den Sykes körde i helgen, så är det statistikmässigt omöjligt att leda WSBK med dagens Kawa:va

Sen är jag Honda kille så Rea är min favorit, det är synd att tenkate tappat i utveckling mot HM-Plant hondorna, som enl de engelska tidningarnas reportage, har med Japans hjälp för mycket hästar men bättre ordning på chassi och vrid. De har ju satt hastighetsrekord och bhp rekord i england, John McGuinness hade ju i IOMTT flera mappar för hojen var helt okörbar med max bhp, det var bara när han ville ta någon på rakan så han tryckte upp hästarna.
Hade gärna sett Rea eller Haslam på en Plant honda, om ni såg träningarna i BSB, samt första delen av racet innan regnet, så kan man tala om power när de bara gasade om på rakan hur lätt som helst.
Ducatin som hänger med i toppfart i WSBK(checa var snabbast nästan hela helgen), men i BSB blåste ju plant hondorna om honom lätt, innan regnet kom.
Hörs att jag är lite putt på ten kate? De vägrade komma med något råd när jag trimmade min honda, medan Englands motorbyggare Swanhonda, och HM-plant svarade och gav tips på vad som bör bytas för att motorn skulle hålla för gatkörning.

Crutchlow har i min smak genom hela sin karriär kraschat för mycket, är alldeles för ojämn! Haslam storfavorit, han vinner 2011:smasha

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping