WSBK - silly season 2012

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Maxime Berger för Effenbert-Liberty? Han körde för dem i testet.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Sylvain Guintoli fortsätter med Effenbert -Liberty! :tummenupp
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Pirelli 2013
In line with the primary goal of WSBK to showcase in the highest level of racing the products also sold on the market, Pirelli will replace the current 16.5" tyres with 17" sized tyres which have already been successful in the local Superbike championships in New Zealand, Holland, Belgium, Greece, Sweden, Canada, Malaysia and many other local championships.
 
Last edited:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Pirelli 2013
In line with the primary goal of WSBK to showcase in the highest level of racing the products also sold on the market, Pirelli will replace the current 16.5" tyres with 17" sized tyres which have already been successful in the local Superbike championships in New Zealand, Holland, Belgium, Greece, Sweden, Canada, Malaysia and many other local championships.

Vad är det som varit "succesfull" med att gå från 16,5" till 17"?
Är det att det finns mer däckfabrikat att välja på eller att det är billigare? För 16,5" ger väl mer anläggningsyta vid nerlägg och borde ge bättre fäste?
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Vad är det som varit "succesfull" med att gå från 16,5" till 17"?
Är det att det finns mer däckfabrikat att välja på eller att det är billigare? För 16,5" ger väl mer anläggningsyta vid nerlägg och borde ge bättre fäste?

Bra fråga, men utvecklingen går framåt och dagens cyklar är byggda för 17 tum!
Och som det står verkar dom vilja köra med samma storlek som originalcyklarna har... :)

Billigare ja det är också en god ide!
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Backlund kommer inte köra WSBK nästa år.

Han läs- o skriv-kunnig samt har SH-konto(n), så varför svarar du i hans ställe:confused:

Han är väl medveten om vad som förväntas av honom? Moto2 inom 1 år, bli världsmästare inom 3 år, klockan tickar...händer det nåt lr?

http://svtplay.se/v/2434494/backlund_siktar_pa_vm-guld

Trodde faktiskt han skulle flytta ner till Spanien/Italien o testa för nåt Moto2 ev. SS600-team under vintern o prestera varvrekord pace på träning. Det är väl så man måste göra om man vill vinna VM. Utan en riktig proffspromotor som snackar in honom + en stor säck pengar lär det ju inte hända ett skit!! :fakta
 

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Varför jag svarar!? Därför att du sprider massa blaj och startar rykten som inte stämmer. Jag tycker det är kul att du skriver mycket och rör om lite i grytan, men håll dig gärna till sanningar och skippa önsketänkadet som lätt misstolkas.

God natt! :tummenupp
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Men det viktigaste av allt kommer Haga att fortsätta:va
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Förhoppningsvis lägger han ner. Gillar inte bra förare som bara blir sämre och sämre, de förstör lite av deras storhet.

Det må så vara, men tror inte att han är slut ännu :)
Men det är menigslöst om han inte får rätt styrning fortsättningsvis!
En sak är helt säker i mitt fall, att Superbike är inte mycket att titta på för min del om han lägger ner :(

Och då borde Rossi lägga ner..... eller?
För hur mycket vi en vill, så blir det svårt att komma upp i Stoners/Lorenzo/ Pedrosa pace! Det kommer inte att hända tyvärr...
De måste bygga något som är bättre än multimiljardföretaget Honda troligt, nej!!!
 
Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Pata-Aprilia försöker signa Randy de Puniet, Aprilia vill att team ParkinGO kör RSV4!
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Cresent Suzuki jobbar ihop med Yoshimura japan under nästa år, fy fan detta blir bra :Bugar
Högst troligen Hopkins som blir deras andraförare, om han nu inte får bra erbjudande i motogp.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Cresent Suzuki jobbar ihop med Yoshimura japan under nästa år, fy fan detta blir bra :Bugar
Högst troligen Hopkins som blir deras andraförare, om han nu inte får bra erbjudande i motogp.
Hopper har skrivit på Twitter att allt är klart för hans del men att det verkar ta tid att få ut det officiellt.
 
  • Gilla
Reaktioner: R2

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Hopper har skrivit på Twitter att allt är klart för hans del men att det verkar ta tid att få ut det officiellt.

:)
Officiellt idag

Hopkins commits to Crescent Suzuki for WSB assault

Crescent Suzuki is delighted to have retained the services of Californian John Hopkins for 2012, as he completes the two-man line-up for the team’s World Superbike challenge.

Hopkins competed in the British Superbike championship for the UK based Crescent team in 2011 and has now put pen to paper to link-up with the team once again on the world stage. Hailing from Ramona in California, but with English parents, Hopkins is still recovering in America following surgery on a finger he damaged at Brno in the Czech Republic earlier this season whilst on MotoGP duty, but will be totally fit and focused in time for pre-season testing next year. He had a successful first season with the Crescent Suzuki team, narrowly missing out on the BSB championship at the last race of the year and he will now relish the chance to compete against the world’s best Superbike racers on circuits where he has plenty of experience.

Hopkins will be joined at Crescent Suzuki by former BSB champion Leon Camier, whose addition to the team was announced last month. Camier will begin testing the Crescent Suzuki ‘Powered by Yoshimura’ GSX-R1000 at Portimao in Portugal later this month, with Hopkins joining him in the tests in early 2012. The first race of next year’s calendar is scheduled for Sunday 26th February at Phillip Island in Australia.

John Hopkins:

“I am really happy to be joining up with the Crescent guys again, we had a great year in British Superbike and I’m sure we can continue that in WSB. I wanted to get back into world championship racing and this is a natural progression from last year, the difference this time is that I will be going to tracks that I already know and have some reference from so that should make some things a bit easier. I know it’s going to be a big step, but with some big technical advances and Yoshimura on board I’m sure the bike will be fully competitive. It will be great to work with Lez Pearson again, as we built up a strong relationship and his understanding of the way the bike works will be invaluable next year. I’m also looking forward to riding with Leon, I’m sure he’ll be strong next year and will be a difficult team-mate to beat and also one that will push me to the limit. I want to say thanks to Paul, Martyn, Jack and everyone at Crescent Suzuki for believing in me and giving me this opportunity, I can’t wait to get on the bike and see what we can do. I know it’s not going to be an easy task by any means, bit I have every intention of going out and trying to earn my first ever world championship for myself and the team – I’ll be doing everything in my power to make it happen!”

Jack Valentine – Team Manager:

“It’s great to have John back onboard for next year and a real boost for the whole team that he has chosen to ride for us. He is a class act; not only for Crescent Suzuki, but for the whole superbike series as well - the crowds will love him! I enjoyed working with him this year and, although he rode in the last three events with a severely injured finger, he only just missed out on the championship. That is history now and I look forward to continuing the relationship and building on what we achieved this year. I’m sure with what he learnt in BSB, and his experience on the tracks we will visit next year, that he will be able to get some spectacular results. I know he’s really fired up for this and I’m looking forward to some exciting times - I cannot wait to see him and Leon out there next year!”
 
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Top