magnus_moss
Racing is life!
- Gick med
- 11 Aug 2003
- Ort
- västkusten
- Hoj
- Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Den kanske bara har kort kuts?
Det där är samma sving som man åkte sista säsongen med fabrikshoj (2011). Ryktet från pratglada mekaniker är dock att man redan testat och kommer att testa fler "uppochnervända" svingar, från samma leverantör som Kawasaki.
Vad jag har hört så tillverkas deras sving av FTR.Vet du vilken leverantör Kawa har?
En justerbar svingarmspivot innebär alltid lägre styvhet än en fast sådan, så jag skulle misstänka att de jagar styvhet i just detta område på motorcykeln.HRC anser sig alltså ha det så bra gjort att ingen kommer behöver justera, eller vad tror du tanken bakom det är?
Vad jag har hört så tillverkas deras sving av FTR.
En justerbar svingarmspivot innebär alltid lägre styvhet än en fast sådan, så jag skulle misstänka att de jagar styvhet i just detta område på motorcykeln.
Är pivot = infästning?
Varför kallas det pivot
Googlar jag pivot motorcycle så dyker det upp 'hur man svänger/pivot med en mc'
Läser jag på crash.net så säger Colin Edwards: “So you get in to the turn, get the bike on its side - then you have to be able to 'pivot' ”
Vad är pivot?
Riktigt kul att se så den stora mångfalden av märken! På hemsidan står det även att Badovini ska köra en Bimota, men jag kan inte se honom i rullorna. Kanske klassas den som en BMW??? då den har motor från S1000RR om jag förstått det hela rätt. Men det känns ju jävligt tveksamt att man skulle betrakta den så. Hur som helst ska det bli riktigt kul att följa det här. Kul också att Ducati är med så högt upp, det behövs.
Riktigt kul att se så den stora mångfalden av märken! .... Kul också att Ducati är med så högt upp, det behövs.
Bimotan tros inte klara kraven för homologisering, alltså dom kommer högst troligen inte sälja så många hojar som man måste för att få tävla i WSB, men ryktet snurrar att man ska ge dom lite special tillstång eller helt enkel skriva om reglerna nu för att öppna upp för fler mindre tillverkare.
Bimota teamet väntas iaf inte vara med innan race 2 eller 3.
Tester på PI idag och imorrn,
dagens tider:
1. Eugene Laverty IRL Voltcom Crescent Suzuki GSX-R1000 1m 30.513s
2. Davide Giugliano ITA Ducati SBK 1199R 1m 30.718s
3. Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10R 1m 30.737s
4. Loris Baz FRA Kawasaki Racing ZX-10R 1m 30.757s
5. Alex Lowes GBR Voltcom Crescent Suzuki GSX-R1000 1m 31.000s
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |