WSBK Valencia 2008

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Ryktet i www.worldsbk.com studion lever oxå vidare om Schumacher och Wsbk 2009 då han tydligen testat Ducatin på Mugello i veckan funderingar av Stive Martin i kommentatorshytten!

Kul med Neukirchner ett litet generationsskifte på gång i sbk!

F.Nieto som jag trott på i helgen får stoppa in en pinne till i brasan om detta ska bli hans helg! Suzuki går ruggit just nu men Honda som kör nytt till i helgen kan överaska med tex Checa..

Last edited:

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
funkade bra för mig att titta på streamen, en reload i början bara.

tror inte Max N (orutin) o Kagayama (skada) håller hela racet.
Checa,Xaus o Bayliss ser starka ut.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Vilken grymt fint avslut på Superstock 600 rejset! O hampus kämpade sig fram 2 placeringar! Schyst race helt klart.

Fler race borde bara vara 5 varv långa (pga rödflagg denna gång).

Både WSBK o GP har för långa race. Bättre 2 kortare med mer action en 2 långa o tråkiga utdragna race.

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Satt och tittade på Superpolen, kan inte låta bli att kommentera bakrundsljudet, undrar vem som kommit på att ha ett pågående race som bakrundsljud istället för hojen som kör :huvet

Men man förstår varför grabbarna kör i VM h------e vad dom kör :yoparty
Snygga sladdar från Kagayama o Nieto, dom rockar!
Men vad har hänt med Yammorna :va

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Satt och tittade på Superpolen, kan inte låta bli att kommentera bakrundsljudet, undrar vem som kommit på att ha ett pågående race som bakrundsljud istället för hojen som kör :huvet

Tänkte på det också, det lät som om det var en skock med SS600 hojar som ylade i bakgrunden hela tiden. Ytterst irriterande.

Men kollar du Superpolen på worldsbk.com så är det äkta ljud & ett betydligt bättre sändning än den lilla snutten som Eurosport2 visade.

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Tänkte på det också, det lät som om det var en skock med SS600 hojar som ylade i bakgrunden hela tiden. Ytterst irriterande.

Men kollar du Superpolen på worldsbk.com så är det äkta ljud & ett betydligt bättre sändning än den lilla snutten som Eurosport2 visade.

Får väl bli att kolla där nästa gång!
Det är väl 15 till superpole har jag för mig, inte 8 som man fick se?

Backlund kör 10.40 Eurosport 2 missa inte detta :)

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Får väl bli att kolla där nästa gång!
Det är väl 15 till superpole har jag för mig, inte 8 som man fick se?

Backlund kör 10.40 Eurosport 2 missa inte detta :)

Jodå, jag tror att det var att de drog över tiden med volleyboll som de inte visade kvalet från början.

Tänker absolut inte missa ett race idag! :)

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Har backlund kraschat eller brutit? Jag har inte sett han i listorna på eurosport iallafall.

Edit: nej han låg visst 21:a

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Har backlund kraschat eller brutit? Jag har inte sett han i listorna på eurosport iallafall.

Edit: nej han låg visst 21:a

Ja gick inte något vidare för Backlund tyvärr 18e!
Undrar vem som sköter Tv inspelningen:rolleyes: Rörigt värre!
Schysst race sista varvet annars!

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Vad var det som hände under avkylningsvarvet, de två som låg på backen efter första svängen?

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Vad var det som hände under avkylningsvarvet, de två som låg på backen efter första svängen?

Det var säkert en klassiker, någon som slog av direkt efter målgång och nån som höll fullt!

nIKOLa

www.nikorace.com
Gick med
27 Jun 2004
Hoj
Yamaha R1 2009
Jag trodde att Duccarna 1098R skulle dominera totalt, med traction control, magnesiumhjul, öhlinsgafflar osv... Men så blev det ju inte och det är bra! :tummenupp

Trodde jag med att den skulle vara.

Tyvärr har inte jag och Cajback fått våra R hojar, fast när vi va nere i spanien o träna lite så fanns det lite R hojar där.

Det visade sig att Traction controlen va tvär kass! Gick inte o köra med den, då den gick igång på mindre accelerationer på lägsta läget! Inte alls som man förvänta sig med att man ska kunna åka blårök ut ur kurvorna fast på ett säkert sätt, hehe..

Men dom förarna som körde R modellen valde att koppla ur TC:n då dem förlora massor med tid runt banan på det.

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Trodde jag med att den skulle vara.

Tyvärr har inte jag och Cajback fått våra R hojar, fast när vi va nere i spanien o träna lite så fanns det lite R hojar där.

Det visade sig att Traction controlen va tvär kass! Gick inte o köra med den, då den gick igång på mindre accelerationer på lägsta läget! Inte alls som man förvänta sig med att man ska kunna åka blårök ut ur kurvorna fast på ett säkert sätt, hehe..

Men dom förarna som körde R modellen valde att koppla ur TC:n då dem förlora massor med tid runt banan på det.
Oooops, där ser man! Man skulle ju kanske förvänta sig en fungerande det om man lägger så mycket pengar... menmen ska bli kul o se er köra lite duccar i Sverige i sommar :tummenupp

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
286.5 kmh på zx10r hur mycket standard är dom?
Hur fort går superbikarna på denna banan?
Backlund näst snabbast 283.5 kmh!
Ja och det ska bli gott med Duccemuller på banorna i Sverige igen!
Men tyvärr så kommer dom låta som en Briggs and stratton snart om det går igenom med bullerreglerna :gnissla

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning