WSBK/WSS- 2007 - Philip Island Round 2

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Snygg uppkörning dock, såg ut som han skulle ta alla i täten ett tag där. Sen gjorde nog han av med rätt mycket däck på den uppkörningen.

Exakt! Det är väl just d som du vill ha till "snygg uppkörning" då de i täten konserverar däck under några varv o Max sliter ut sina i samma stund..
:)

Dr.Bike

Guest
Grymt race!
Grattis Toeseland såklart... men även Ducati som verkar hittat lite fart.
Biaggi gjorde det hela rätt dramatiskt och gjorde värsta uppåkningen, men sen fö r att tappa inte bara en gång, utan två på slutet, och jag fick handsvett!
Även Toselands positionsbyten vid ett par tillfällen var byte av dekaler :)
Kul!!
Men var är Kawa???

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2798977 Grymt race!
Grattis Toeseland såklart... men även Ducati som verkar hittat lite fart.
Biaggi gjorde det hela rätt dramatiskt och gjorde värsta uppåkningen, men sen fö r att tappa inte bara en gång, utan två på slutet, och jag fick handsvett!
Även Toselands positionsbyten vid ett par tillfällen var byte av dekaler :)
Kul!!
Men var är Kawa???
Kawa har ju minst support från fabriken och ett för dåligt chassie att jobba med. De är inte bättre än så här helt enkelt.

2798919 Tror du ja :FU
Det trodde du också när det var tre varv kvar. :blah

Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en

Fö tar Bayliss det här, Toseland tvåa, Kejsaren kör denna helg med punktering på båda däcken och med diesel i tanken för att mästerskapet ska bli lite spännande, han blir bara trea.

Jag måste framhålla mina eminenta tips.....

Det står ganska klart att mästerskapet kommer handla om fem förare.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Kawa har ju minst support från fabriken och ett för dåligt chassie att jobba med. De är inte bättre än så här helt enkelt.

I Det stora hela under natten så var ju såklart Foret O Kawasaki i wss den stora positiva överaskningen :tummenupp Samt att Laconi höll Max fullt sysselsatt i början i lopp 2 där Max var totalt oförmögen att köra ifrån "Kawwa mögget" som till slut bidrog till att Max aldrig hade en chans på den absoluta toppen. Verkar som ni inte kollade på racen i natt eller glömnde ni ta av skygglapparna :D

Jag måste framhålla mina eminenta tips..

Toseland tvåa?? Det Race 2 jag såg där vann Toseland.!!

Last edited:

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Kul att se att Biaggi smyger in på 2:a plats i totalen. Det är väl där han känner sig mest hemma antar jag.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Kul att se att Biaggi smyger in på 2:a plats i totalen. Det är väl där han känner sig mest hemma antar jag.

Du har så rätt! :hihi
Jag bara väntar på att få se vem det blir som han ska sura ihop på nu när han inte kan gnälla över Rossi.

Säkert något i stil med att Toseland får bättre däck från Pirelli. :)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Härlig tävling, om än lite händelselös.
Dom kunde gott ha bytt positioner lite oftare för att göra det lite mer spännande.

Skulle man inte kunna lägga en sticky i valfri forumdel med TV-tiderna för motorsport?
IAF WSBK och MotoGP, men numera har jag ju både sportexpressen och Motors TV, och där går det ju även annan motorcykelsport man vill se.

Jag är expert på att bomma all motorsport jag vill se, jag har anmält mig på Eurosport för att få mailutskick med tv tider men det funkar inte.
Sporthoj kollar man ju dagligen ändå.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en

Som vanligt skulle man kunna säga. Dock tror jag de kan få till någon helg och kanske ta någon racevinst, Regis Laconi är ju snabb nog för det åtminstone.

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Klockan var ställd men inte vaknade man för det... :huvet

Är worldsbk.tv

1. Dåligt uppdaterad
2. Värdelös att hitta på (ja det är den, men mer än vanligt)
eller 3. är det jag som är helt blind?

Jag kan bara hitta SuperPole?!

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Whhhoooooooohhhhhhhoooooooooo!!!

:yoparty :)

Hääärligt!!! Fabien Foret tog hem det!
Har inte sett racet ännu MEN det kvittar, barar resultatet blir man ju glad över! :)

Kan inte vänta att testa min nya 07a... :yoparty

.

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Jag är expert på att bomma all motorsport jag vill se, jag har anmält mig på Eurosport för att få mailutskick med tv tider men det funkar inte.
Sporthoj kollar man ju dagligen ändå.

Ett varningens finger: Eurosport är luriga med sina tidsangivelser. På www.eurosport.com anges tiderna i CET men längst upp på sidan står det GMT. Går du t.ex hit: http://www.worldsbk.com/tv.php och klickar på aktuell PDF så är tiderna, som det tydligt också framgår, angivna i lokal tid. Så Eurosport (Pan european) anges här i GMT, men på deras hemsida anger de alltså tiderna i CET men det står GMT. Här är tipset Eurosport France som har samma tidszon som vi. www.tv.nu funkar också för eurosport om man vill ha tidsangivelser i vår tidszon.

LowFlyer

Gick med
24 Aug 2005
Hoj
1098S '07, 749S '05, 750 SS.i.e '99
Ett varningens finger: Eurosport är luriga med sina tidsangivelser. På www.eurosport.com anges tiderna i CET men längst upp på sidan står det GMT. Går du t.ex hit: http://www.worldsbk.com/tv.php och klickar på aktuell PDF så är tiderna, som det tydligt också framgår, angivna i lokal tid. Så Eurosport (Pan european) anges här i GMT, men på deras hemsida anger de alltså tiderna i CET men det står GMT. Här är tipset Eurosport France som har samma tidszon som vi. www.tv.nu funkar också för eurosport om man vill ha tidsangivelser i vår tidszon.

Ja, eller Eurosport Sverige, de har pckså samma tidszon som vi, har jag för mig :rolleyes:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Här är tipset Eurosport France som har samma tidszon som vi. www.tv.nu funkar också för eurosport om man vill ha tidsangivelser i vår tidszon.

Jag kör både eurosport.se och tv.nu men bommar ändå ofta, dessutom kan tv.nu och eurosport säga två olika saker, och INGEN av dom har rätt. :huvet

Dessutom har ju inte tv.nu MotorsTV, och sportexpressen verkar dom ha gamla uppgifter på, minsta ändring och hela tablån är kass.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
varför har kawa så svårt att placera sej högt i superbike, dem verkar ju ha fått till de i ss.?

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...